Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerika

Bericht door ned in MO »

File? wat is dat? 20 min en ik zit in de stad(200000 inwoners) waar alle voorzieningen zijn.
Thuis is het heerlijk rustig en het is 10 seconden van werk naar huis.
Prijzen zijn een beetje te vergelijken met die van Dixie chick ookal zijn hier redelijk wat variaties in prijs gebaseerd op lokatie en kwaliteit
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

ned in MO schreef:File? wat is dat? 20 min en ik zit in de stad(200000 inwoners) waar alle voorzieningen zijn.
Thuis is het heerlijk rustig en het is 10 seconden van werk naar huis.
Prijzen zijn een beetje te vergelijken met die van Dixie chick ookal zijn hier redelijk wat variaties in prijs gebaseerd op lokatie en kwaliteit
200,000 is natuurlijk niet echt te vergelijken met Atlanta waar de metro area 5 milioen mensen telt. ;-) Wil niet zeggen dat het een beter dan het ander is (persoonlijk hou ik wel van kleiner), maar de verschillen zijn natuurlijk groot (wat betreft werkmogelijkheden bijvoorbeeld).
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

inge67 schreef:Waar woon jij Flipje?
Zoals Old Faithful al aanhaalde: SF Bay Area, en wel in de East Bay. Ik rij over de heuvels, door de parken, achter de rij van steden heen om. Zonder verkeer is I-80 korter en sneller (scheelt 5 mins in ideale situatie). Is echter ook berezaai.

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

D.chick, nog meer off topic: Perziken ! Hebben jullie ook van die standjes langs de weg dan wel privé-personen met een boomgaardje ? Bij ons stond van de week om de hoek het bord weer aan de weg 'peaches for sale'. Yummie ! het is weer zover !
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik vind de perzikken hier werkelijk zo lekker!
Echt ik kijk uit naar het perzikken seizoen :mrgreen:
Sten

Bericht door Sten »

Staceybeesie schreef:Ik vind de perzikken hier werkelijk zo lekker!
Echt ik kijk uit naar het perzikken seizoen :mrgreen:
Heb je wel eens gedacht aan een eigen perzik plantage? Weet iemand hoe het zit met kruisbessen in California? En met zwarte bessen? En witte bessen? In Nederland zijn die vruchten nauwelijks te krijgen, je moet er het beste zelf een volkstuin voor hebben. Dáár ben ik nou dol op. :) (vooral kruisbessen)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb ooit een perzikboompje in de achtertuin gehad in noordelijk New Jersey (Bergen County). Gaf na twee jaar een paar (het was maar een klein boompje) heerlijke perziken. En na wat experimenteren, in St. Paul, Minnesota een oerwoudje frambozenplanten, met vruchten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Als we toch een beetje off-topic gaan; mijn eekhoorntjes hebben een maisplant voor me geplant en die groeit als kool! :lol: Dus als dat hier lukt moet dat in California helemaal makkelijk zijn denk ik.
Afbeelding
Sten

Bericht door Sten »

Bennogr schreef:Ik heb ooit een perzikboompje in de achtertuin gehad in noordelijk New Jersey (Bergen County). Gaf na twee jaar een paar (het was maar een klein boompje) heerlijke perziken. En na wat experimenteren, in St. Paul, Minnesota een oerwoudje frambozenplanten, met vruchten.
Afbeelding
Sten

Bericht door Sten »

guinevere schreef:Als we toch een beetje off-topic gaan; mijn eekhoorntjes hebben een maisplant voor me geplant en die groeit als kool! :lol: [...]
Wow, dat is zo lievvvv! :love2:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Geweldig!

We hebben hier inderdaad ontzettend veel perzikgaarden en standjes langs de weg..alleen ben ik zelf niet zo van de perzikken (beetje jammer) :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Dat is toch wel jammer van de grote stad, die charme heb je hier niet :-) Ben gek op fruit, dus wel spijtig!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar als jij een kwartier in je auto zit, ben je dan ook niet 'op den buiten'?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Mijn perzikken boom is spontaan gestopt met perzikken fabriceren toen hij bij ons in de tuin kwam wonen.....
Misschien moet ik er meer tegen praten :mrgreen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Matjong schreef:Dat is toch wel jammer van de grote stad, die charme heb je hier niet :-) Ben gek op fruit, dus wel spijtig!!
Er is vast wel een farmers market bij jullie in de buurt!
Daar mag je namelijk altijd proeven en in de perzikken tijd is dat een feestje :wink:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Misschien moet ik ook eens perzikken proberen. Vorig jaar 4 kersen aan de boom, dit jaar geen, en de herten hebben mijn bonen en snijbieten gisteren kaal gevreten. Dat wordt venison deze winter :evil:
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Farmers market zit helaas best een stukje van ons vandaan. :-( Met verkeer verwacht ik zo'n 30-45 minuten heen en 30-45 minuten terug. Niet iets waar ik elke week heen ga. :-)

Kastelke, ja, waarschijnlijk wel. Ik heb eigenlijk nog niet zo'n heel goed beeld hoe stedelijk het om ons heen is. Als je 45 minuten naar het Noorden rijdt zit je wel in de bergen, en het zal vast niet tot aan de bergen stedelijk blijven. Ten oosten en westen is het volgens mij heel lang nog stedelijk.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ken dat. Wij zijn hier 27 augustus aangekomen, vorig jaar. Eerste maanden heel druk met het leven terug op de rit krijgen en het zoeken van werk en een koophuis. En dan... is het winter. Niet echt het seizoen dat je toeristische uitstappen doet (behalve deze die specifiek met sneeuw en ijs te maken hebben). Dus nu ben ik hier een aantal maanden geleden op verkenning beginnen gaan. En wat ben ik aangenaam verrast geweest! Als ik 15 minuten rij, dan ben ik meer op den buiten dan dat ik dat ooit in Belgie geweest ben. Kan dan een uur rijden en nog zit ik in de heuvels en de velden. Maar anderzijds heb ik op 20 minuten rijden ook nog een stad die even groot is als de onze (ong. 170.000 inw.) en eentje met 670.000 inwoner. En natuurlijk Toronto. Echt fantastisch!
Dus zodra je ginder een beetje op routine zit: speel toerist in je eigen streek!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Ik denk inderdaad dat het hier ook zo zal gaan, alhoewel het klimaat het hier wel toelaat om het grootste gedeelte van het jaar uistapjes te maken. Dus wie weet. :-)

We hebben vorig jaar toen we Atlanga gingen verkennen wel een aantal uitstapjes gemaakt. Atlanta is qua natuurschoon niet zo bijzonder, vinden wij althans. De bergen (heuvels) op 45 minuten rijden zijn wel aardig maar het is geen westkust of Canada. Voor de rust is het wel perfect. Vorig jaar een B&B gepakt ongeveer uurtje hier vandaan. Echt totale rust, zoals je die in Nederland niet hebt. :-)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Matjong schreef:Farmers market zit helaas best een stukje van ons vandaan. :-(
Heb je deze al eens geprobeerd: http://aofwc.com/index.aspx? Dat is "Buford Highway Farmers Market" en die ligt ongeveer op het punt waar 285 en 85 samenkomen. Daar ben je zo van waar jullie zitten. Zeer groot, maar heel voordelig.
Matjong schreef:Atlanta is qua natuurschoon niet zo bijzonder, vinden wij althans. De bergen (heuvels) op 45 minuten rijden zijn wel aardig maar het is geen westkust of Canada.
Nee, dat is zeker waar. Zo spectaculair als in die delen van Noord Amerika is het hier zeker niet. Maar toch, Noord Georgia en wat verder noordwaarts de Smokies in is toch wel heel mooi. Maar persoonlijk ben ik absoluut geen natuurmens, dus dat is niet iets wat voor mij echt een rol speelt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer