In die zin. Ik zou als TS hier niet op vertrouwen, bij de verkoop weet hij al dat er een restschuld is. Die is vanaf het begin bekend, dus zal altijd gelden. Hooguit het oplopen van de schuld middels niet gedane rentebetalingen zou nog kunnen, en zelfs daar zal een rechter wel eens minder makkelijk kunnen zijn dan gehoopt. De rechter kan de vraag stellen waarom TS toen hij geen post kreeg van de bank niet zelf contact heeft opgenomen met de bank.OscarG schreef:Normaal gesproken zal dat geen probleem zijn inderdaad, behalve wanneer de bank procedurele fouten heeft gemaakt. Bijvoorbeeld als TS netjes de adreswijziging heeft doorgegeven, maar de bank heeft nooit een melding van de betalingsachterstand naar het buitenlandse adres van TS gestuurd, dan is de bank in gebreke geweest.
De kans dat de schuld wordt kwijt gescholden lijkt me extreem klein.
@Matjong, ik deel je mening. Maar politiek correct, nee dat is ze niet. Politiek correct zou zijn als je zou zeggen dat de maatschappij er maar voor op moet draaien en de TS er ook niks aan zou kunnen doen.
Voor de TS is het een heel vervelende situatie, maar helaas, hij zit er aan vast.