Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door inge67 »

We gaan (als Eelco vakantie kan krijgen) tijdens de kerstvakantie 2 weken naar California op verkenningstrip. We willen van Brussel (of in de buurt) heen naar San Francisco en terug vanuit San Diego. Iemand tips?
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Verkenningstrip om de omgeving wat te leren kennen en zicht te krijgen op waar je zelf eventueel naartoe wil, of vooral den toerist uithangen?

In geval van het eerste ben ik ook geinteresseerd in tips, want iets dergelijk zal ik ook moeten ondernemen ;)
In het tweede geval: mijn nicht was iets dergelijks van plan tot ze hoorde dat ze misschien best op mijn verhuis kon wachten, een georganiseerde fly-drive reis in die omgeving, kan wel eens opzoeken wat het juist was, klonk in ieder geval goed
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@Willel: het wordt een combinatie van de twee. Ik wil kijken waar we ons het beste vestigen wat betreft jobs/scholen/omgeving/prijzen enz...Aangezien de Bay Area in San Francisco m.i. the place to be is wat betreft jobs in de IT wil ik daar beginnen. En dan gaan we zuidwaarts tot en met San Diego.

Persoonlijk heb ik mijn hart verloren aan Santa Barbara, maar dat is redelijk duur. Verder wil ik dan LA overslaan omdat me dat niet zoveel zegt (om te wonen dan) en dan terug beginnen rondkijken tussen LA en San Diego.

We gaan echter 'business' en pleasure combineren en maken er gelijk een vakantie van. We moeten nog eerst even trouwen voor ik de papieren terugstuur dus maken we er ook ineens een huwelijksreis van. Zal wel wat minder zijn met een 8-jarige mee op de kamer maar allez, we doen niet moeilijk.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

dit was mijn nicht van plan, en kan ze geen ongelijk geven ->
http://www.kras.nl/vakantie/verenigde-s ... experience

misschien wel wat te teveel LA en las vegas ertussen, maar voor de rest wel goed in de buurt en genoeg kansen om wat op verkenning te gaan
en als je ziet wat vliegtuigtickets op zich al kosten valt de prijs nog best goed mee (al telt dat met de hele familie wel lekker op uiteraard)

verder denk ik dat je de vraag best eens kan stellen in de reisforums ;)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

inge67 schreef:Geen reactie gekregen van CBP :(
Mijn e-mails naar CPB in het verleden deden er soms rustig 2+ weken over om beantwoord te worden. En de de telefoonlijn van USCIS heb je inderdaad niet heel veel aan. Als je in de VS bent raden lotgenoten je ook meestal aan om een zogenaamde 'INFOPass' afspraak te maken bij een lokaal USCIS kantoor.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Bedankt Clint. Stelt me toch nog enigszins gerust. Ik zal dus maar geduldig afwachten
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Nu word ik toch wel een beetje zenuwachtig. In Oktober beginnen de interviews voor de DV2012 tot nummer 8500 en mijn nummer is 69xx maar ik heb nog niks opgestuurd en wil het ook pas doen na ons trouwen in November. Ze hebben me verzekerd dat ik zal uitgenodigd worden voor een interview zodra mijn paperwork geprocessed is, maar toch...... :shock:
Sten

Bericht door Sten »

Inge, je kiest hier zelf voor (haha, begin ik ook al zo. :wink: 8) ). Je kunt het nog altijd nu terugsturen, en ik zelf zou dat gedaan hebben. Succes met je beslissing en zenuwen! Zelf ben ik ook een stresskipje, dus ik kan me voorstellen dat je dit niet koelbloedig ondergaat.

Edit: Sorry Rob, ik probeer er inmiddels op te letten (door meestal slechts delen van quotes te geven; degene die relevant zijn voor mij), maar ik ben zo gewend om op de quote knop te drukken...
Laatst gewijzigd door Rob op 11 aug 2011, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik wil het lot nog even tarten :wink:

Het is namelijk 'meant to be' en mijn casestudy, namelijk het later terugsturen van de documenten, zal interessant blijken voor anderen na ons die met dezelfde 'problemen' worstelen.

Als ik nu geen uitnodiging voor een interview krijg, dan is het teken dat het toch niet voor mij was. Maar net zoals ik ervan overtuigd was dat ik ging winnen, ben ik er ook van overtuigd dat ik in Maart/April op interview moet.

Wat vind je van mijn 'positive thinking'?
Sten

Bericht door Sten »

@ Inge

Je gaat mij toch niet vertellen dat je het late terugsturen doet om andere forumleden een dienst te bewijzen als 'casestudie'? 8)
Tuurlijk is het nu al! meant to be, je hebt toch gewonnen‽

Als jij je papieren terugstuurt, is het de verwachting dat je op interview mag komen. Tenzij zij ze dus (erg) laat ontvangen, en er op de een of andere manier aan hun kant geen tijd meer is om jouw dat visum voor september 2012 toe te kennen. Wat dat betreft zou ik dus zelf geen risico nemen.

Ik heb een familielid dat destijds (ze was 19) geen voorbehoedsmiddelen gebruikte, want immers: "Als zij zwanger zou worden, dan was het meant to be." Binnen een paar weken/maanden (!) was ze inderdaad zwanger. (inmiddels twee kids, en die zijn alweer midden 20) Dit is voor mij een beetje teveel van de "it's meant to be" attitude. :lol:
Zelf neem ik op sommige vlakken nihil risico, en doe ik alles wat in mijn vermogen ligt (en met succes).

Als jij nu terugstuurt, dan neem je het lot stevig in eigen handen. Door later in te sturen, neem jij je lot ook in eigen handen, maar je speelt er eerst een beetje mee in je handen, en dan pas gooi je de bal............ vertraagd. :hippy2:
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Nee natuurlijk doe ik dit niet om anderen een dienst te bewijzen. Ik heb wel degelijk gebeld naar KCC waar ze me verzekerd hebben dat ik niet moet wachten op alle anderen voor ik op interview uitgenodigd wordt.

Alles nu terugsturen betekent op interview gaan in Oktober zonder Eelco, want we zijn (nog) niet getrouwd. We zouden ook snel/snel kunnen trouwen om geen risico te nemen, maar ik heb genoeg vertrouwen in mijn 'onderzoek' naar de geldigheidsduur van mijn casenummer. We willen namelijk met een huwelijkscontract (huwelijkse voorwaarden heet dat geloof in in Nederland) trouwen en omwille van vakanties edm gaat dat nu niet snel snel.

Er is niemand die me kon zeggen dat ik 'mijn kansen verspeel' wanneer ik de papieren later terugstuur. Op de site van DV2012 staat letterlijk dat je tot juni 2012 je inschrijving kan checken. Bij KCC zeggen ze me dat ik geen risico neem.

En ja ik voel me een beetje ongemakkelijk. Omdat ik geen 100% zekerheid heb. Maar toch heb ik er vertrouwen in.

En als anderen hier in de toekomst hun voordeel me kunnen doen, is dat mooi meegenomen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik weet niet of het belangrijk is, en misschien slaat het wel nergens op, (ik weet er niet veel van) maar ik lees dit op site :

"If you want to reschedule your interview you can write an e-mail to U.S. Citizenship and US immigration Services or handover a requesting letter to the United States Consular officer in your home country or any United States of America Embassy nearest to you on a working day.

Furthermore, you should be aware that when rescheduling a new interview date other applicants will be interviewed and given Visas in front of you. If there are no visas left the day of your rescheduled interview appointment, due to the U.S. Government reached the 55,000 Visa limit your new interview date will go useless and your interview will be canceled and you lost your chance of getting a green card."

Zou het kunnen gebeuren dat als jij heel laat terugstuurt en je interview aanvraagt, dat de grens dan bereikt is voor het aantal visa's en je ernaast grijpt?

Marjon
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Het is alleszins heel nuttige info Marjon, bedankt daarvoor. Het gaat echter over het herinplannen van een interview. Momenteel heb ik nog helemaal geen datum voor een interview.

Ik ben niet van plan om heel lang te wachten. We trouwen zsm mogelijk en ik stuur dan gelijk de papieren terug. Op dat moment (laat ons uitgaan van November) zijn er nog een heel aantal casenummers die niet current zijn. Er is mij verzekerd dat mijn papieren worden geprocessed en dat ik dan zsm wordt uitgenodigd voor een interview.

Ik heb de site die jij me doorstuurt nog niet gezien, en ga die nog wat uitpluizen
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh gelukkig maar. Ik zou het zo jammer vinden als je door zoiets net naast je Green Card grijpt.

Marjon
Sten

Bericht door Sten »

vana schreef: [...] site :
Misschien ten overvloede: dat is géén .gov site. En persoonlijk neem ik alleen dingen serieus die staan op de .gov site.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Heb ik gezien. Wat niet wil zeggen dat het niet interessant kan zijn
Sten

Bericht door Sten »

@ Inge

Nu ga ik dan toch de schooljuf vinger opsteken. :nono: Alleen wat op de .gov site staat, is relevant. Als dit overgenomen is van een .gov site, ja, dan is het relevant. Maar dan zou je moeten gaan zoeken.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Stenneke toch, dat weet ik.

Ik vind echter dat je nog andere dingen kan lezen zonder er meteen gevolg aan te geven. Als er op een site staat 'ik heb mijn papieren opgestuurd in November en heb daardoor mijn kansen verspeeld op een greencard' dan vind ik dat interessant. Zelfs al is het dan geen 'officieel' .gov bericht.

Er is geen voorlopig geen enkele officiële instantie die me een duidelijk antwoord op email geeft op mijn vragen. Vandaar dat ik ook dit soort sites interessant vind om te lezen. Ik ga me er niet op vastpinnen en realiseer me dat de info daarop (net als op dit forum) niet officieel is.
Sten

Bericht door Sten »

inge67 schreef:Stenneke [...]
Present!

Maar dan oei oei Inge. Heb jij dan (g)een persoonlijke e-mail van Kentucky/.gov/Consulaat dat je geen enkel risico loopt met je late inzenden? Je zegt namelijk in de post waar ik nu op reageer er direct boven, dat je het nog steeds niet zeker weet.
Met zulke dingen, met de grootste wensen van je hart, zou ik geen risico nemen (niet als het aan mij lag dan).
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Neen dat heb ik niet. Het is me aan de telefoon verzekerd. Op mail heb ik het niet. Vandaar dat ik ook niet zeker ben.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer