Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Doordenkers voor de winnaars

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Doordenkers voor de winnaars

Bericht door ned in MO »

DixieChick schreef:Ik wil me toch ook echt even aansluiten bij ANY. Ik lees wel vaker dat je jezelf "beschadigd materiaal" noemt, en dat vind ik wel heel erg hard naar jezelf toe. Het is zeker niet meer mogelijk om je carriere zo weer op te pakken, maar je bent toch niet waardeloos voor de maatschappij geworden? Ik zou bijna willen stellen dat het tegendeel waard is. Net als ANY heb ik ook veel non-traditional students (mensen die na hun 40e besluiten om een andere carriere richting te kiezen), en die voegen zo enorm veel toe aan de colleges en hun stageplaatsen, waarom zou dit voor jou niet weggelegd zijn? Natuurlijk is het niet kunnen werken enorm kilo-utrecht-tango, maar ik geloof echt niet dat je daardoor niks meer kan/waard zou zijn... :offtopic:

Dat vind ik nu het prettige aan amerika. Je kan gewoon opnieuw beginnen.
Ik kwam hier met een HBO opleiding voor management in de vrijetijdsindustrie en dacht carriere te maken in Branson MO een toeristenoord met jaarlijks 7 miljoen toeristen.
Mooi dat het mij daar niet lukte? Of de betaling was belachelijk laag en vaak het niveau ook. Ik ben dus andere wegen ingegaan en heb van alles gedaan.
In de hotel industrie gewerkt, freight broker geweest, verkoop binnendienst afdeling canada (sprak 3 woorden frans), een blauwe maandag verzekeringen verkocht (gatver wat een rotberoep) en ben heel lang makelaar geweest (ben ik in principe nog) en nu sinds 3 jaar de pakketbusiness.
Ik ben er een die op zoek gaat naar nieuwe mogelijkheden. Als die er niet zijn dan creeer ik ze. Heb ik ook in de real estate gedaan toen. Ben na 5 jaar voor mijzelf begonnen omdat ik vond dat het anders kon en dat heb ik bewezen. Nog nooit zoveel huizen verkocht toen todat de recessie de kop optrad. Toen dus begonnen met een business die het juist goed deed in een slechte economie. Bedenk voor jezelf waar je goed in bent. Kijk wat de concurrentie doet en vind uit hoe je het beter kan maken en begin dan klein.
Heb je zelf de middelen niet kijk dan of ze elders aanwezig zijn of biedt aan wat anderen nodig hebben. Ik bied mijn diensten aan bijv niet alleen aan buitenlanders maar ook aan amerikanen. Ik heb bijv een bedrijf in mijn portfolio dat redelijk vaak internationaal te versturen had (5 tot 10 shipments per week). In vergelijking tot wat ik verstuur peanuts.
Ik kon ze dus een veel betere deal geven en verstuur nu direct voor dat bedrijf ( en anderen). Ik wil hiermee aangeven dat je outside de box moet denken.
Natuurlijk is niet iedereen ondernemer, maar iedereen kan ondernemer worden. Begin gewoon klein, naast je normale werkwerk.

Voorbeeldje dat iedere neder amerikaan kan doen.
Ga eens zoeken naar websites in nederland die ook een engelse versie van hun site hebben(of nog niet). Als ze niet zo groot zijn hebben ze de tekst vaak zelf vertaald en vaak heel beroerd.
Nederlanders denken dat ze goed in engels zijn maar dat zijn ze niet.
Schrijf een standaard emailtje over de kwaliteit van hun engelse website, dat je al tig jaar in de usa woont en hun website op het gebied van taal enorm kan verbeteren voor een heel schappelijk bedrag of nog beter biedt het in het begin gratis aan met het verzoek aan de klant om jouw aan het eind te betalen voor wat ze vinden dat het waard is. Kost niks behalve tijd en door in het begin zo te werken kun je een portfolio opbouwen met websites die je verbeterd hebt en zo een naam opbouwen. Deze zet je op je eigen simpele website die je zelf kan maken Ook krijg je dan een idee wat men wil betalen. Zoiets zou ik bijv beginnen als ik short on cash was. Je weet nooit waar het toe leidt.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk eerlijk gezegd dat ik zelf nooit op een H4 naar Amerika zou zijn gegaan, ik zou er gek van worden. Ik snap best dat je het een paar jaar kunt volhouden om niet te werken maar 17 jaar? Nee, dat zou ik niet kunnen.

Misschien brutale vraag maar heb je wel steeds meegedaan met de DV loterij? (ik zag je naam niet tussen het lijstje van de DV2012 staan, kan ook dat ik me vergis)? Of geprobeerd hebt een H1B te krijgen want dat zou toch wel een optie moeten zijn lijkt me. Kan zijn dat ik iets over het hoofd zie en dat je geen van beiden kunt doen als je met een H1B visumhouder meegegaan bent?

Alle respect voor de keuzes die je hebt gemaakt of maakt maar wat ANY en ned zeggen is echt waar, je moet je eigen kansen ook creeren hoe lastig dat ook is en zeker in Amerika geldt dat. Je komt over als iemand die zijn lot "geaccepteerd heeft" maar er compleet ongelukkig bij is. Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal in die 17 jaar geprobeerd hebt en dat gaat me niets aan maar als je negatief bent en je er maar bij neer legt dan zal er ook niets veranderen.

Ik zie overal om me heen oudere (50-60 en ouder) actief zijn in allerlei sectoren en dat vind ik zelf juist zo mooi hier. Dat kan gewoon terwijl je in Nederland boven de 50 al bent afgeschreven.

Nogmaals, jouw business is jouw business, ik en andere mensen op dit forum kunnen alleen afgaan op wat je zelf schrijft maar ik vind het gewoon jammer om te lezen hoe ongelukkig je bent.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Wat een naar visum dat H4, en wat er een nare situatie. Maar begrijp ik nu dat je wel je eigen bedrijf kan oprichten met dit visum? Voer je dat bedrijf dan vanuit NL ofzo?

Oortjes, ik zag dat je een poos terug in dit topic refereerde aan mijn topic over het zoeken naar een locatie voor ons bedrijf (pagina 4 ofzo). Ik vroeg me af of je dat een voorbeeld vond van een situatie waarin iemand (ik dus :P) zich slecht voorbereide? Ik geloof namelijk niet dat ik me slecht heb voorbereid en Atlanta is een weloverwogen keuze. Of heb ik je verkeerd begrepen? :-)
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Matjong schreef:Wat een naar visum dat H4, en wat er een nare situatie. Maar begrijp ik nu dat je wel je eigen bedrijf kan oprichten met dit visum?
Nee dat mag niet op H1 noch H4, maar oortjes heeft inmiddels een GC.

Gr., Flipje
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Dat stukje heb ik gemist, dank :-)

Ik zou inderdaad zeker niet met de pakken neerzitten! Mijn moeder heeft 15 jaar niet gewerkt (vanaf mijn geboorte) en wilde totaaaaaal niet meer aan het werk. Na 17 jaar niet werken heeft ze dan eindelijk op 48 jarige leeftijd een doktersassistenteopleiding gedaan (tussen alle jonkies) en ondertussen werkt ze nu alweer een jaar of 9 naar volle tevredenheid (en is ze vele malen gelukkiger dan ervoor). En dat is in Nederland, terwijl ik juist van de VS een veel positiever beeld hebt van werken op oudere leeftijd!

Ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet, maar het zou me niks verbazen als je je hier in de VS een stuk lekkerder zou voelen als je een baan zou hebben. :-)
Laatst gewijzigd door Rob op 09 aug 2011, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

FlipjeBTiel schreef:Nee dat mag niet op H1 noch H4, maar oortjes heeft inmiddels een GC.

Gr., Flipje
Oh dat wist ik niet. Tja dan is het een kwestie van blijven proberen. Ik ben zelf nu ook hard bezig om een baan te vinden, je moet wel veel geduld hebben soms :)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ook raad ik iedereen aan om regelmatig klassen te nemen via een Community College. Zo kan je een Amerikaanse degree krijgen en daarmee je kansen op de arbeidsmarkt vergroten.
Ik ben op "oudere" leeftijd naar de VS vertrokken en ben gelijk begonnen met een klas hier en daar. Werk full-time....heb geluk gehad op het juiste moment bij mijn werkgever binnen te komen en mij opgewerkt binnen het bedrijf. Nog twee klassen en dan heb ik een AAS-degree in Business Administration en ga volgend jaar verder voor mijn Bachelors, word eind deze maand 53.....

Ik mis Nederland af en toe best wel, vind de Amerikaanse (Floridiaanse) mentaliteit soms helemaal niets: ons huis in 2007 gekocht is helemaal "upside-down"; als ik in de negatieve spiraal kom , gooi ik me helemaal op het studeren en de leuke dingen in Florida en dan klaart het wolkje wel weer op.
Je moet er zelf veel aan doen, anders word je diep ongelukkig.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

overla is de huizenmarkt gekelderd maar in Fl is het heel erg.
Vorig jaar ben ik van 2000sqft naar 4000sq ft en tot mijn verrassing was het huis $20000 meer waard dan ik nodig had om een 80% lening te krijgen.
ook mijn rentals hebben een positieve cashflow normaal gesproken al is het trieste dat de overwaarde wel voor een groot gedeelte weg is :roll:
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@ Wiepster: Er zijn hier niet zoveel Floridianen dus wil ik je vragen wat bedoel je met die Floridiaanse mentaliteit ?
En waar woon je in FL aangezien ik nl graag naar FL wil op een E-2 en dus best een business administrator kan gebruiken dan. :D

Sorry voor de OT. :oops:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Matjong schreef:Ik vroeg me af of je dat een voorbeeld vond van een situatie waarin iemand (ik dus :P) zich slecht voorbereide? Ik geloof namelijk niet dat ik me slecht heb voorbereid en Atlanta is een weloverwogen keuze.
Ik doe dit dagelijks en kan alleen maar zeggen dat jullie volgens mij alles, maar dan ook alles hebben gedaan om tot een gedegen beslissing te komen. Jullie hebben alle informatie gezocht die tot jullie beschikking was, daaruit gehaald wat jullie nodig hadden en jullie zijn gaan kijken en vergelijken. Echt, ik zou willen dat alle bedrijven zo te werk gingen. Ik vind het leuk dat jullie uiteindelijk voor Atlanta gekozen hebben, maar ik denk ook oprecht dat het een geschikte plaats is voor jullie bedrijf. Of in ieder geval te beginnen. En als ik dat niet had gevonden, had ik dat ook zeker gezegd.
"Keep Georgia On Your Mind"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kaap koraal schreef:@ Wiepster: Er zijn hier niet zoveel Floridianen dus wil ik je vragen wat bedoel je met die Floridiaanse mentaliteit ?
En waar woon je in FL aangezien ik nl graag naar FL wil op een E-2 en dus best een business administrator kan gebruiken dan. :D

Sorry voor de OT. :oops:
Ik woon in Brevard, vlakbij Cocoa Beach.

Wat ik bedoel met vnl de Floridiaanse mentaliteit is vaak veel beloven, maar als het er op aan komt weining doen.

Als je tzt iemand nodig hebt als business administrator of een second opinion, laat maar weten.... :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziva schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat ik zelf nooit op een H4 naar Amerika zou zijn gegaan, ik zou er gek van worden. Ik snap best dat je het een paar jaar kunt volhouden om niet te werken maar 17 jaar? Nee, dat zou ik niet kunnen.
Dat denk je nu misschien, maar dat weet je nooit. Ik ben in 1995 opgehouden met werken, naar ik dacht tijdelijk. En zie hier, ik heb dan nu sinds kort wat rondleidingen gedaan en een paar centen verdiend, maar verder heb ik niet buitenshuis gewerkt en ik heb het geen moment gemist. Deels ook om gezondheidsredenen zou het voor mij moeilijk zijn een volle baan te hebben, maar ik vind mijn leven allerminst waardeloos daarom. Nu helpt het ook enorm om in een interessante omgeving te wonen en hebben we het geluk het goed met een inkomen te kunnen doen.
Nogmaals, jouw business is jouw business, ik en andere mensen op dit forum kunnen alleen afgaan op wat je zelf schrijft maar ik vind het gewoon jammer om te lezen hoe ongelukkig je bent.
Hier wil ik me bij aansluiten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
matchbox
Amerika-ontdekker

Bericht door matchbox »

bart1 schreef:
Bart, in september komen we trouwens ook naar Atlanta
Matchbox, altijd welkom voor de koffie (of ga ik nu concurrentie aan met Bandido :P :P )
woensdag komen we aan ;)
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Top! Mijn vrouw en ik zijn 2 maanden geleden in Atlanta aangekomen. Ook wij hebben best zin in een kop koffie, hehe. Laten we er een AAA (Alles Amerika Atlanta) meeting van maken! ;-)
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Laat maar weten wanneer precies en voor hoe lang je blijft.
Hoe meer AAA op de koffie hoe beter!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
matchbox
Amerika-ontdekker

Bericht door matchbox »

Wij menen dat he! ;)

We zijn wel maar heel kort in Atlanta: volgende woensdag (7 september) en de volgende dag vertrekken we alweer. En we zijn er terug op zaterdag 18 september en vertrekken dan ook weer de dag erna.

Laat maar weten of jullie één van die dagen tijd hebben en ook waar ze lekkere koffie hebben :mrgreen:
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Wij zijn flexibel in de tijd, ik laat het van Bart afhangen :-)
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ik kan 18 sept ook maar volgens mij is het iets te ver rijden geloof ik, vanuit Cape Coral FL voor een bakkie koffie (wat ik niet eens drink). :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Matjong, ik gaf jou als voorbeeld van iemand die zich goed had voorbereid (die indruk had ik althans uit jouw postings), die alternatieven op een rijtje zette, de voor- en nadelen bestudeerde, en zo tot een beslissing kwam.
Mijn excuses als ik dat niet duidelijk genoeg gezegd heb....
Enne, veel succes daar in Atlanta !
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Ik zal helaas moeten passen want spendeer momenteel weekje verlof in turks.
18 september ben ik helaas out of town voor business.

Sorry!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer