Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vluchttijden
-
- Amerika-ontdekker
Vluchttijden
Hallo,
02-09-2011 Amsterdam - Minneapolis 13.30-15.30 uur
02-09-2011 Minneapolis - San Francisco 17.09-19.14 uur
18-09-2011 San Francisco - Atlanta 07.50-15.29 uur
18-09-2011 Atlanta - Amsterdam 22.40-13.05 uur (volgende dag)
Ineens zijn onze vluchtijden gewijzigd. We hebben nu nog maar een 1 uur en 40 minuten om een overstap te doen van Minneapolis naar San Francisco. Ik maak me toch wel zorgen dat dit veel te weinig tijd is, en dat we het niet halen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet, Charissa
02-09-2011 Amsterdam - Minneapolis 13.30-15.30 uur
02-09-2011 Minneapolis - San Francisco 17.09-19.14 uur
18-09-2011 San Francisco - Atlanta 07.50-15.29 uur
18-09-2011 Atlanta - Amsterdam 22.40-13.05 uur (volgende dag)
Ineens zijn onze vluchtijden gewijzigd. We hebben nu nog maar een 1 uur en 40 minuten om een overstap te doen van Minneapolis naar San Francisco. Ik maak me toch wel zorgen dat dit veel te weinig tijd is, en dat we het niet halen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet, Charissa
Re: Vluchttijden
Persoonlijk vind ik 1.40 uur wel wat aan de krappe kant hoor. Je hoeft maar enigzins vertraging op te lopen op de 1ste vlucht en je hebben al een probleem.
Gemiddeld ben je al een uur kwijt om door de douane te komen....afhankelijk van de drukte.
Dan hou je 40 minuten over om je bagage weer af te geven...weer door de controle te gaan en op je gate te komen. Niet echt ontspannen....en daar is vakantie nu juist voor bedoeld lijkt mij.
Is vlucht 1 zonder problemen....dan zul je het moeten kunnen redden..... maar veel marge is er niet.
Nu is Minneapolis een van de weinige luchthavens waar ik nog niet ben geweest. Er zullen vast wel mede forum leden zijn die misschien met deze luchthaven wel een ruime ervaring hebben mbt douane etc.
Gemiddeld ben je al een uur kwijt om door de douane te komen....afhankelijk van de drukte.
Dan hou je 40 minuten over om je bagage weer af te geven...weer door de controle te gaan en op je gate te komen. Niet echt ontspannen....en daar is vakantie nu juist voor bedoeld lijkt mij.
Is vlucht 1 zonder problemen....dan zul je het moeten kunnen redden..... maar veel marge is er niet.
Nu is Minneapolis een van de weinige luchthavens waar ik nog niet ben geweest. Er zullen vast wel mede forum leden zijn die misschien met deze luchthaven wel een ruime ervaring hebben mbt douane etc.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Laatst keer dat wij op Minneapolis vlogen was 2003 toen hadden we bij een overstaptijd van 1:35 zelfs nog tijd genoeg om naar buiten te gaan om een sigaret te roken.
In 2003 was het nog een van de homeports van NW maar die is ondertussen overgenomen door Delta weet dus niet hoe druk het daar nu nog is met intercontinentale vluchten.
In 2003 was het nog een van de homeports van NW maar die is ondertussen overgenomen door Delta weet dus niet hoe druk het daar nu nog is met intercontinentale vluchten.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is normaal gesproken genoeg tijd, vertraging en absurde drukte even buiten beschouwing gelaten.
Maak je geen zorgen verder, mocht je toch je aansluiting missen zorgen ze er echt wel voor dat je op je eindbestemming komt, vaak hooguit een paar uur later.
Maak je geen zorgen verder, mocht je toch je aansluiting missen zorgen ze er echt wel voor dat je op je eindbestemming komt, vaak hooguit een paar uur later.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties, gelukkig lijkt het mee te vallen, hopelijk hebben we niet iets tegen!!
Bij een vluchtwijziging kan je met de luchtvaartmaatschappij in conclaaf gaan welke alternatieven ze kunnen bieden. Wellicht is er een uur later nog een volgende vlucht naar SFO of wordt de route omgegooid en vlieg je via Detriot, JFK of Atlanta.