Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Artikel Death Valley NP (hulp gevraagd)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Artikel Death Valley NP (hulp gevraagd)

Bericht door Pete.Z »

Wat ik altijd roep, overnacht in het park zelf, en niet er net buiten.
Stovepipe Wells of Furnace Creek, en ga na zonsondergang een kilometer of wat verderop, om de miljoenen sterren te zien.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik heb al een paar keer over Death Valley geschreven. Vandaar verwijzingen naar eerdere bijdragen:
- Deze bijvoorbeeld met de route vanuit Ridgecrest of Lone Pine naar een locatie in het park.
- hier een doorrijdroute van Las Vegas naar Lone Pine.
- deze over hiken in Death Valley.
- uitgebreider over Death Valley in het algemeen.
- voor iemand die meer wil weten over Death Valley Junction heb ik een verslagje gemaakt van mijn bezoek aan het Amargosa Opera House en overnachting in het Amargosa Hotel.

Enkele opmerkingen over de bijdragen van anderen:
- de volgorde in de bijdrage van MichelH klopt niet helemaal. Tip: print de pdf met de kaart van het park en neem die mee. Of koop buiten het park alvast een kaart. Die van AAA is erg goed! Deze is ook bij tankstations of supermarkten te verkrijgen. In het krantje van het park (te verkrijgen bij de pay stations, het Wildrose station en het visitor center) zit ook een kaart.
- de controle bij Grapevine in het noorden van het park is soms wel bemand door een park ranger, maar ik kan me voorstellen dat ze dat alleen doen wanneer het weer (cq. de temperatuur) dat toelaat.
- naast de Death Valley Borax Marathon in februari is de bijeenkomst van http://www.deathvalley49ers.org in november een moment met extra drukte.

Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 09 aug 2011, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

http://www.rvparkreviews.com/regions/Ca ... ml#CGID323
http://www.furnacecreekresort.com/

Wij hebben genoten van Death Valley; een andere planeet! Wij reden in september door DV en de temperatuur 's middags liep op tot 43 gr. C in de schaduw. Wij reden met een A-Class motorhome met slechts een dak AC. Deze was niet in staat om de temperatuur in de camper, eenmaal op Furnace Creek Resort aangekomen, redelijk te houden. Buiten was het ook niet te harden en we hebben de schuifdeur van de slaapkamer dichtgedaan, om de werking van de AC (die de slaapkamer dan alleen pakte, omdat we de schuifjes in de rest van de camper hadden gesloten) optimaal te houden. Toen de zon onder was, kwam iedereen tevoorschijn en ging naar het warme zwembad. Het was net of je in een kom soep afdaalde, de watertemperatuur was ruim boven de 30 graden C. We hebben in het restaurant gegeten (heerlijk koel was het daar). Om 3 uur 's nachts ben ik nog even buiten geweest voor de ervaring, want meer dan 30 graden C midden in de nacht is bijzonder, zeker als de temperatuur in de camper inmiddels tot een prettige 24 graden C was gedaald.

De volgende morgen vroeg vertrokken. Er stak een enorme wind op en we zagen later achter ons een geel grijze "muur" van stof/zand aankomen. Ook dat is een bijzondere ervaring. De zandstorm haalde ons niet in en we zijn gewoon doorgereden en via Bad Water door richting Las Vegas. Er is geen grotere tegenstelling te bedenken dan Death Valley en Las Vegas; de cultuurschok is een ervaring op zich!

Een paar belangrijke tips: zorg voor een volle benzine- en watertank en lege holding tanks. Een mens heeft hier 4 liter water per persoon/per dag nodig, dus lange wandelingen zijn niet aan te raden, behalve als je dat meenemen wilt. Als je een hike gaat doen, is het van belang achterblijvers op de hoogte te brengen van de plannen. Overal zie je posters van grafstenen met enge teksten: bijv. "DON'T BECOME ANOTHER DEATH VALLEY VICTIM".

Met gezond verstand en oog voor woeste natuur betekent een bezoek aan Death Valley een onvergetelijke trip.
Kortom, overschat je eigen kunnen niet.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

johan1973 schreef:Enkele opmerkingen over de bijdragen van anderen:
- de volgorde in de bijdrage van MichelH klopt niet helemaal. Tip: print de pdf met de kaart van het park en neem die mee. Of koop buiten het park alvast een kaart. Die van AAA is erg goed! Deze is ook bij tankstations of supermarkten te verkrijgen. In het krantje van het park (te verkrijgen bij de pay stations, het Wildrose station en het visitor center) zit ook een kaart.
Ik heb het even nagekeken en je hebt gelijk: De Borax mijnen liggen inderdaad nog voor de FCR aan de rechterkant en niet tussen FCR en Artists Palette. Voor de rest klopt het wel als ik de kaart erbij hou.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Het artikel over Death Valley, dat overigens een enorme berg werk was om te schrijven, is nu in de proefleesfase. Binnenkort kunnen jullie hier de link naar dit kersverse artikel verwachten!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Misschien wat mosterd na de maaltijd, maar toch even kort onze (first time visitors) ervaring:

Qua locaties is al ruim voldoende gezegd, dus daar kan ik weinig aan toevoegen. Wat misschien wel een tip is, is de mogelijkheid om in Pahrump een auto te huren bij Enterprise Rent A Car. Wij waren met een camper (met DV verbod) en hebben twee dagen in Pahrump op het Nevada Treasure RV Resort gestaan. Was het mooiste RV park van de vakantie, qua luxe en voorzieningen. Enterprise haalt en brengt de huurder keurig naar zijn verblijfplaats.

Gr Rene
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

O ik hoop dat dit er wel bij komt want veel camperreizigers slaan het over in de zomer vanwege niet doorheen mogen. Dis is dus de oplossing. :thumbup:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Fantastische tip hoor Rene. Zou ik zeker in het artikel opnemen, gezien het aantal camperreizigers op het forum.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Verplichte kost bij een eerste bezoek (volgens mij):
- Devil's Golf Course
- Badwater Basin,
- terugkeer via Artist's Drive
- Zabriskie Point (voor of na het voorgaand, afhankelijk van de richting waaruit je komt)
- Sanddunes (als eerste of als laatste)
en last but not least: Dante's View.

De eerste 4 kosten je géén tijd, liggen feitelijk op de 'verplichte' route. Dante's View is wel een omweg maar vonden we de alllermooiste.

Eerlijkheidshalve: de rest kennen we niet. In augustus dit jaar was het er snikkend heet (meer dan 50 graden), wandelen was gewoon uitgesloten.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dennis, ik plaats de foto's hier even voor het gemak (als je er wil hebben in origineel formaat hoor ik het wel)

Aguereberry point
Afbeelding

Zabriskie point
Afbeelding

20 mule team canyon road
Afbeelding

zonondergang bij Dante's view
Afbeelding

zonondergang bij Dante's view (met de zon mee)
Afbeelding

Golden Canyon
Afbeelding

als je nog meer foto's wil zien laat maar horen, dan duik ik ook even in mijn archief van 2008 (Mosaic Canyon, sanddunes, artist drive, ...)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

nu weet ik het zeker onze volgende reis is hierheen. :D

Staat er ook iets in over tijdstip jaar, maw voorjaar of najaar ( die zomer is te heet voor ons)
Want: kan ik volgend jaar al of moet ik nog een jaartje wachten.
UtopiaX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door UtopiaX »

Als je de "most scenic route" neemt op de PDF wat krijg je dan zoal te zien?
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb de campertip nog opgenomen in het artikel en ik kan natuurlijk ook na afloop altijd nog meer tips toevoegen. Ik ga nu aan de slag met de afbeeldingen en zal het artikel daarna officieel lanceren.

Alle DV-kenners zou ik willen vragen om het artikel na de lancering goed door te lezen en me te wijzen op eventuele foutjes, zodat ik die kan verbeteren!
Dennis

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ok, hier is hij dan: het artikel over Death Valley! Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Dennis

Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Dennis schreef:Ok, hier is hij dan: het artikel over Death Valley! Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Complimenten! goed en makkelijk leesbaar!

PS mocht je nog je alsnog foto's uit januari willen hebben geef dan seintje , ik sleep ook altijd alle folders, kaartjes etc etc terug mee naar NL dus daar heb ik er ook veel van.

Owja over die betaalautomaten die werden genoemd, die zijn wij ook tegengekomen.. 2 maal. we hebben nog staan overleggen wat we moesten maar hebben de gok niet genomen om er geld in te stoppen. We zijn nergens gecontroleerd nergens was controle. ( Grand Canyon en Bryce wel) maar verder nergens ( zal wel door onze reisdata komen) . In het visitorcentre heb ik de parkpas gekocht en kreeg ook 2 stickers voor op de autoruit, maar we zijn erg weinig auto's verder tegengekomen en niemand had die stickers op de ruit zover wij zagen.

De temp 26 januari was 30 a 35 graden Celsius :lol:

Wij zijn gereden vanaf Vegas via Pahrump, we zijn s' morgens om 05.00 weggereden, hebben alles in het park gehad (niet de offroads), we zijn via de most scenic route map teruggereden naar vegas. We hebben onderweg aantal malen gezien dat er Coyote's langs de weg aan het "schooien" waren.. ( jammer dat toeristen dat zo bederven ). Zover ik me herinner waren we om 01.00 s'nachts weer terug in Vegas en we vonden het beiden een Hoogtepunt van onze reis! Samen met Valley of Fire en de Grand Canyon.

Ow en nogmaals compliment aan Henriette want van haar PDF file over Death V hebben we veel gebruik gemaakt! echt Super!

PS ergens in Death Valley keken we op de kaart en hemelsbreed zaten we hooguit denk ik 100km van Seqoia tree parc af. Ik zei dat pakken we even mee! Toen de Tom Tom ingesteld en het was 672 km! :lol: Aan een parc Ranger die we tegenkwamen gevraagd hoe dat nou zat... maar hij heeft het ons uitgelegd en op de kaart aangewezen, de Tom Tom had wel gelijk 8)

Groet van Emphy
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer