DixieChick schreef:Ik wil me toch ook echt even aansluiten bij ANY. Ik lees wel vaker dat je jezelf "beschadigd materiaal" noemt, en dat vind ik wel heel erg hard naar jezelf toe. Het is zeker niet meer mogelijk om je carriere zo weer op te pakken, maar je bent toch niet waardeloos voor de maatschappij geworden? Ik zou bijna willen stellen dat het tegendeel waard is. Net als ANY heb ik ook veel non-traditional students (mensen die na hun 40e besluiten om een andere carriere richting te kiezen), en die voegen zo enorm veel toe aan de colleges en hun stageplaatsen, waarom zou dit voor jou niet weggelegd zijn? Natuurlijk is het niet kunnen werken enorm kilo-utrecht-tango, maar ik geloof echt niet dat je daardoor niks meer kan/waard zou zijn...
Dat vind ik nu het prettige aan amerika. Je kan gewoon opnieuw beginnen.
Ik kwam hier met een HBO opleiding voor management in de vrijetijdsindustrie en dacht carriere te maken in Branson MO een toeristenoord met jaarlijks 7 miljoen toeristen.
Mooi dat het mij daar niet lukte? Of de betaling was belachelijk laag en vaak het niveau ook. Ik ben dus andere wegen ingegaan en heb van alles gedaan.
In de hotel industrie gewerkt, freight broker geweest, verkoop binnendienst afdeling canada (sprak 3 woorden frans), een blauwe maandag verzekeringen verkocht (gatver wat een rotberoep) en ben heel lang makelaar geweest (ben ik in principe nog) en nu sinds 3 jaar de pakketbusiness.
Ik ben er een die op zoek gaat naar nieuwe mogelijkheden. Als die er niet zijn dan creeer ik ze. Heb ik ook in de real estate gedaan toen. Ben na 5 jaar voor mijzelf begonnen omdat ik vond dat het anders kon en dat heb ik bewezen. Nog nooit zoveel huizen verkocht toen todat de recessie de kop optrad. Toen dus begonnen met een business die het juist goed deed in een slechte economie. Bedenk voor jezelf waar je goed in bent. Kijk wat de concurrentie doet en vind uit hoe je het beter kan maken en begin dan klein.
Heb je zelf de middelen niet kijk dan of ze elders aanwezig zijn of biedt aan wat anderen nodig hebben. Ik bied mijn diensten aan bijv niet alleen aan buitenlanders maar ook aan amerikanen. Ik heb bijv een bedrijf in mijn portfolio dat redelijk vaak internationaal te versturen had (5 tot 10 shipments per week). In vergelijking tot wat ik verstuur peanuts.
Ik kon ze dus een veel betere deal geven en verstuur nu direct voor dat bedrijf ( en anderen). Ik wil hiermee aangeven dat je outside de box moet denken.
Natuurlijk is niet iedereen ondernemer, maar iedereen kan ondernemer worden. Begin gewoon klein, naast je normale werkwerk.
Voorbeeldje dat iedere neder amerikaan kan doen.
Ga eens zoeken naar websites in nederland die ook een engelse versie van hun site hebben(of nog niet). Als ze niet zo groot zijn hebben ze de tekst vaak zelf vertaald en vaak heel beroerd.
Nederlanders denken dat ze goed in engels zijn maar dat zijn ze niet.
Schrijf een standaard emailtje over de kwaliteit van hun engelse website, dat je al tig jaar in de usa woont en hun website op het gebied van taal enorm kan verbeteren voor een heel schappelijk bedrag of nog beter biedt het in het begin gratis aan met het verzoek aan de klant om jouw aan het eind te betalen voor wat ze vinden dat het waard is. Kost niks behalve tijd en door in het begin zo te werken kun je een portfolio opbouwen met websites die je verbeterd hebt en zo een naam opbouwen. Deze zet je op je eigen simpele website die je zelf kan maken Ook krijg je dan een idee wat men wil betalen. Zoiets zou ik bijv beginnen als ik short on cash was. Je weet nooit waar het toe leidt.