wbarbary schreef:Ik snap heel goed dat ik keuzes heb gemaakt, maar ik vraag hier om ideeen en oplossingen, niet om veroordeeld te worden.
Ook voor mijn posts geldt dat deze doelden op wat Sten zei.
Jij wilt oplossingen, ik zal het proberen. Allereerst besef je dat je hier niet kan weglopen van een hypotheek middels het inleveren van sleutels.
Ten tweede heb je een aantal opties:
1) Niets doen. Dan zullen de huidige huurders op een gegeven moment vertrekken en dien je de volledige hypotheek op te brengen zonder huurinkomsten. Lukt dit je niet dan zal uiteindelijk je huis door de bank verkocht worden in een executieverkoop, en zit jij met het deel van de hypotheekschuld wat nog openstaat. Bij een executieverkoop kunnen mensen hun slag slaan en zal je huis weinig opbrengen.
2) Nieuwe huurders zoeken, liefst op de wijze zoals OscarG schreef. OP die manier wordt in elk geval je hypotheek geheel of gedeeltelijk gedekt.
3) Je huis in de verkoop gooien. Uiteindelijk wordt het verkocht en kan je de hypotheek deels of geheel aflossen. In de tussentijd dien je wel de hypotheeklasten te dragen. En dan kan je kijken naar optie 2, middels nieuwe huurders.
Bij optie 1, en elke andere optie heb je de mogelijkheid, maar het is wel tegen de regels in, om gewoon uit Nederland weg te blijven en eventuele boetes en alle andere dingen te negeren. Zoals al gezegd in de discussie alhier is dit geen nette optie en knap je aldus anderen met het probleem op en loop je het risico dat men een strafklacht indient.
Maar een oplossing waarbij je zonder moeite van alle kosten af komt is er niet. Het beste is overleggen met alle betrokken partijen, en zoek een accountant dan wel financieel planner die je advies kan geven. Maar ook dat zal geld kosten, een professional inhuren.