ik heb net hetzelfde plan
Maar rond hoe laat waren jullie in zion aangekomen? Want ik heb ergens men twijfels of the narrrows en weeping rock wel haalbaar zijn op een namiddag
Wij hebben in juli de riverside walk en de emerald pools gelopen. We hadden helaas beperkt tijd en aangezien ik in mei een knieoperatie heb gehad moesten we de wat makkelijke trails lopen maar ik heb enorm genoten!! het was voor ons de eerste keer USA dus nog geen vergelijksmateriaal maar we vonden Zion en deze wandelingen prachtig!! We waren laat in de middag in Zion en zijn om 6 uur begonnen met de riverside walk. Was niet zo heel druk en met de ondergaande zon ook wel bijzonder qua lichtval. De volgende ochtend hebben we de emerald pools gedaan. Ook wij hebben gedoucht onder de lower (heerlijke afkoeling). Je kon wel komen tot de middle pools maar het pad vanaf middel pool naar een andere trail was dicht ivm mudslides. We vonden de lower fall trouwens wel het hoogtepunt. Mocht je enigzins slecht ter been zijn is het goed te doen tot de lower falls. Hierna wordt het steiler en minder stabiel.( ik ben dan ook blijven hangen bij de middle, rest ging door naar upper maar dat trok ik niet).
Wij deden ook 2 uur over.
We komen zeker terug en dan gaan we ook andere wandelingen doen!
Ik zou nooit de Narrows overslaan en eerder andere wandelingen laten vallen om deze schitterende wandeling (of een deel daarvan) te maken. Samen met Angels Landing heb ik zo intens genoten van de Narrows. Een unieke belevenis!
Ik vroeg me ook af of het nu gevaarlijke wandelingen zijn, OP en AL. Vroeger liepen we ook van alles, maar sinds mijn buurmeisje 2 jaar terug is overleden bij een val bij een wandeling in Zuid Amerika, ben ik toch een stuk angstiger geworden je hoeft maar mis te stappen, je bent zo kwetsbaar en het verdriet van de nabestaanden. Ik las ook op de site van Zion dat 8 juni dit jaar een 30 jarige Nederlander 10 meter naar beneden is gevallen bij OP., ik weet niet wat voor letsel hij had maar het was wel ernstig. Ik zou graag OP een keer lopen maar moet wel veilig zijn ook ben ik benieuwd hoe lang je er over doet. A.L. met die kettingen met afgronden durf ik dus niet meer.
Observation Point is een veilige wandeling, met 1 wat apart stukje : je loopt even op een in de rotsen uitgehouwen (breed) pad, wel langs een afgrond. maar zoals al geschreven, het pad is meer dan breed genoeg. dat stukje pad is trouwens van in de vallei te zien.
zie : http://www.zionnational-park.com/images ... ndex49.htm voor een reeks foto's die een mooi idee geven van deze wandeling.
Ziet er allemaal heel mooi uit, heb ook even op youtube naar filmpjes gekeken, moet idd te doen zijn naar mijn idee, goed trainen dit jaar en dan misschien volgend jaar!
jta schreef:
Observation Point is een veilige wandeling, met 1 wat apart stukje : je loopt even op een in de rotsen uitgehouwen (breed) pad, wel langs een afgrond.
dit dus:
Dit gezien vanaf OP zelf.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
ja, je ziet praktisch het volledige pad dat in de rotsen is uitgehouwen. de rest van de wandeling is even mooi maar niet zo nadrukkelijk dicht bij de afgrond.
ina schreef:Ziet er spectaculair uit, is het alleen dat stukje?
Het ziet er zo van veraf wel spectaculairder uit dan het in werkelijkheid is hoor. Het pad is echt breed genoeg om niet net naast de afrand te wandelen.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ik heb heel dit topic doorgelezen en ben benieuwd naar het volgende:
Wij zijn twee volle dagen in Zion en we lazen dat AL en OP de mooiste trails zijn. Is het mogelijk om de ene dag Angels Landing te doen, de volgende dag Observation Point en eventueel nog Weeping rock? Of is dit te zwaar. We hebben een redelijke conditie en zijn +-22 jaar oud.
NenE schreef:Ik heb heel dit topic doorgelezen en ben benieuwd naar het volgende:
Wij zijn twee volle dagen in Zion en we lazen dat AL en OP de mooiste trails zijn. Is het mogelijk om de ene dag Angels Landing te doen, de volgende dag Observation Point en eventueel nog Weeping rock? Of is dit te zwaar. We hebben een redelijke conditie en zijn +-22 jaar oud.
Als je de ene dag de ene wandeling doet, merk je de volgende dag vanzelf hoe het met de spieren is, en anders doe je de volgende dag de Narrows, ook heel mooi.
Met 2 volle dagen zou ik zeker ook een deel van de Narrows doen, hoewel dat wel afhankelijk is van de tijd van het jaar dat je er bent.
Je hebt ook voldoende tijd voor een aantal kortere wandelingen, zie daarvoor ook mijn wandelsite.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 mar 2013, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees er zeker van dat je AL kunt lopen.. het is echt geen kattenpis. Ik zal mensen eerder zeggen de OP te lopen denk ik. En dan de Narrows een stuk dat is ook net weer wat anders.
Isis schreef:Wees er zeker van dat je AL kunt lopen.. het is echt geen kattenpis. Ik zal mensen eerder zeggen de OP te lopen denk ik. En dan de Narrows een stuk dat is ook net weer wat anders.
Ik ben een jongen van 23 en mijn vriendin is 21. We zijn beide gewoon fit, dus dat zou wel moeten lukken.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.