Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Internal Server Error'

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Continue 'Internal Server Error' (downtime 27 juli!)

Bericht door Mrs.Bean »

ik kan er nu pas weer op, mijn laatste bericht was om O jee 8.18 uur aan Ruud :shock: :blink:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ik kan er nu pas weer op, mijn laatste bericht was om O jee 8.18 uur aan Ruud :shock: :blink:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik heb twee keer gepost, maar mijn posts verdwijnen en ik krijg na het posten een foutmelding.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hier is het ook waardeloos op het moment (gisteren ook)
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik had ook vanaf van morgen steeds de elding "General database error". Nuwerkt dus weer.
Mijn persoonlijke mening: voor de verhuizing had ikelden problemen, maar de verhuizing
de bekende problemen, maar echt vaak. :roll:
Op heb ik vaker last van dubbele, zoals Jasimo dat ook heeft.

Verder denk ik dat een melding vooraf bij werkzaamheden toch op zijn plaats.
Ik weet nietof de AA website nu bij hetzelfde hosting bedrijf, maar dan zou daar toch
ook een melding geplaatst orden.

Theo

PS: bij het plaatsen van dit ericht was et weer interal server error. :(
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Er is gisterenavond omstreeks 23h30 corruptie opgetreden op de database. Ik heb dan een hele tijd geprobeerd de database te herstellen, maar dat bleek met mijn beperkte middelen zeer moeilijk. Ongelukkig toeval wil dat de host gisteren nacht ook de corruptie zelf heeft vast gesteld op de allesamerika database (enkel de onze), en zelf ook herstelpogingen aan het uitvoeren was. We waren op dat moment eigenlijk mekaar aan het tegenwerken. Zij hebben toen 's nachts nog door gegeaan met herstellen van de corrupte tabel in de database. Het leek even goed maar om 8h30 's morgens liep het weer verkeerd. Nu deze avond na mijn werk heb ik overleg gepleegd met de host. Zij hebben deze namiddag nog verdere pogingen gedaan om de database volledig in orde te krijgen, waarbij er tijdens de rebuild enkele laatste berichten verloren gegaan zijn. We kwamen samen tot het besluit om even alles in de gaten te houden na deze laatste rebuild. Omstreeks 17h45 bleek er weer fouten op te duiken. Ik heb terug contact gehad met de host, en er is besloten om de database te verhuizen naar een andere server ten einde bepaalde hardware of bugs te kunnen uitsluiten. De host heeft toen omstreeks 18h30 de database verhuis ingezet en mij rond 19h laten weten dat dit afgerond was, de search indexes moeten wel nog herbouwd worden. Nu zit de database dus op een andere server en hopelijk gaat het vanaf nu weer allemaal goed. Ik blijf mijn best doen, maar ik ben ook maar een vrijwilliger die overdag een job uitoefent.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik denk dat het nog steeds niet helemaal opgelost is. (dus misschien handig om lange berichten even te copieren.. dat deed ik sowieso altijd al, aangezien ik al langer last hiervan heb. Als het forum dan een foutmelding krijgt tijdens het posten, dan ben je het niet kwijt). Ik denk niet dat Dennis van te voren wist dat het forum zolang down zou zijn, anders had hij het wel gemeld. Ik hoop dat het probleem wel opgelost wordt, ook voor toekomstige gebruik van het forum. Dit is geen verwijt naar Dennis of Stan, maar je mag toch verwachten van de webhost dat het niet zoveel problemen geeft. Vooral op een forum van dit formaat.

Het positieve is dat we allemaal wel aardig verslingerd zijn aan dit forum :D

Edit: Gelijk met Stan gepost.. Stan bedankt dat je dit in je eigen tijd doet op vrijwillige basis. Ik zag je gister ook tot laat nog online, op de momenten dat het forum niet down was... :thumbup:
Laatst gewijzigd door Sandy op 11 aug 2011, 11:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Als iemand met goede mysql kennis zijn hulp wilt aanbieden dan hoor ik dat graag.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Nee, er was tevoren niet bekend dat er door de host iets gedaan zou worden... de oorzaak van onze problemen ligt in miscommunicatie, voor zover ik begrepen heb, waardoor de host en Stan tegelijk aan het forum zaten te werken, wat een grote crash veroorzaakte.

Er zijn bij de herbouw van de database helaas een aantal berichten verloren gegaan, excuses hiervoor. Vanavond wordt het forum naar een nieuwe mysql-server verhuisd, waardoor kort uitval kan ontstaan, maar daarna de problemen opgelost zouden moeten zijn.

Edit: zie net dat Stan ook al gereageerd heeft.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Sandy schreef:IVooral op een forum van dit formaat.
Dat is het probleem juist. Door het formaat hebben we meer problemen. Onze tabel met forumberichten is maar liefst 1.6GB groot. Als er daar iets met fout gaat dan ben je een heel eind bezig.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 'Internal Server Error'

Bericht door DVDGuy »

@Stan: in elk geval bedankt voor al je werk :clap:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Stan.Gobien schreef:Dat is het probleem juist. Door het formaat hebben we meer problemen. Onze tabel met forumberichten is maar liefst 1.6GB groot. Als er daar iets met fout gaat dan ben je een heel eind bezig.
Toevallig zat ik daar laastst aan te denken .. is het relevant om al die oude berichten te bewaren? Bijvoorbeeld in het off topic gedeelte, dateren de topics uit 2004. Dit lijkt mij helemaal niet relevant om allemaal te bewaren. Als je 5 jaar opschoont tot 2009 bijvoorbeeld, win je volgens mij ontzettend veel aan ruimte. Maar niet alleen het off topic gedeelte, ik denk dat de informatie in de overige rubrieken van 7 jaar geleden ook al dermate verouderd is en niet meer relevant. Een ander voordeel van het opschonen van berichten is dat de zoekfunctie daardoor ook doelgerichter zal worden. Nu moet je soms zo specifiek zoektermen ingeven, omdat er te veel informatie op het forum is.

Als je leden vooraf een 'headsup' geeft, kan men eventuele belangrijke berichten die men wil bewaren nog opslaan. Ik heb zo over de 'leerproblemen' van mijn zoontje uitgebreid geschreven. Maar heb dat ergens opgeslagen in een worddocumentje. Dat heb ik met meerdere berichten gedaan die voor mij relevant zijn.
Laatst gewijzigd door Sandy op 10 aug 2011, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

off-topic & spellen is zeker kandidaat om op te schonen, ik dacht zelfs dat dit al automatisch gebeurde. Moet nog nazien.
Op de andere fora is het natuurlijk een dilemma.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bij het Spellentopic worden oudere berichten waarin langer dan een bepaalde tijd niet gepost wordt, automatisch verwijderd. Ik weet niet of dat bij Off topic ook gebeurt, maar dat zou in ieder geval dat deels oplossen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik heb even snel gekeken, maar in het off topic gedeelte zag ik berichten uit 2004...

Als je alleen mijn off topic berichten die ik vanaf 2004 geplaatst heb zou verwijderen (graag zelfs), dan zou mijn 'berichtenaantal' echt drastisch teruglopen! En dan hebben we het over slechts één persoon.. kun je nagaan, wat een winst aan ruimte!

En wat betreft het verwijderen van oude berichten in de overige rubrieken, is het niet zo dat de wetgeving omtrent emigratie in de afgelopen 7 jaar ook niet veranderd is? Ik heb me daar niet in verdiept.. maar kan me zo voorstellen dat er zo ook veel verouderde (inmiddels onjuiste) informatie op het forum staat, waarvan je je kunt afvragen of dat allemaal relevant is om te bewaren. Bovendien komen veel dezelfde onderwerpen ieder jaar wel weer terug.. dus vraag me af of iemand het uberhaupt merkt of mist als je een aantal jaren aan topics weggooit..
Laatst gewijzigd door Sandy op 11 aug 2011, 11:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Spellenforum na 180 dagen geen bericht = automatisch verwijderen
Off topic zit geen limiet aan alle berichten blijven dus staan, je zou hier dezelfde constructie als bij het spellen forum toe kunnen passen.
Posten in het spellen forum tellen niet mee in het aantal posten per forumlid
Posten in het off topic tellen wel mee dit betekend dus dat als we een opschoning doen er een aantal forumleden flink in aantal geplaatste berichten achteruit zullen gaan.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Stan: hulde voor je werk voor de site. We hebben met z'n allen veel plezier en nut aan het forum, en ik vind het geweldig dat je hier aan vrijwillig aan werkt.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Rob schreef:Spellenforum na 180 dagen geen bericht = automatisch verwijderen
Off topic zit geen limiet aan alle berichten blijven dus staan, je zou hier dezelfde constructie als bij het spellen forum toe kunnen passen.
Ik denk dat het spellenforum wel een verschil is met het off topic forum. Spellen zijn op een gegeven moment klaar en kunnen ieder moment weer opnieuw gestart worden. Maar 'je hart luchten' in het off topic forum, kan me voorstellen dat het niet leuk gevonden wordt, als dat te snel verdwijnt. Ik zou daar persoonlijk een limiet van 1 of 2 jaar aan verbinden.. dan heb je nog veel gewonnen. Want zoals nu topics van 7 jaar terug, is wel heel erg lang... Ik geloof niet dat leden nog zo ver terug lezen.

Dat je berichten-aantal terug loopt bij het verwijderen van oude off topic berichten, zal niemand moeite mee hebben. Althans lijkt me niet dat het een competitie is, wie de meeste berichten heeft ;)
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

USA2004 schreef:Stan: hulde voor je werk voor de site. We hebben met z'n allen veel plezier en nut aan het forum, en ik vind het geweldig dat je hier aan vrijwillig aan werkt.
like :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer