Dat is het probleem juist. Door het formaat hebben we meer problemen. Onze tabel met forumberichten is maar liefst 1.6GB groot. Als er daar iets met fout gaat dan ben je een heel eind bezig.Sandy schreef:IVooral op een forum van dit formaat.
Toevallig zat ik daar laastst aan te denken .. is het relevant om al die oude berichten te bewaren? Bijvoorbeeld in het off topic gedeelte, dateren de topics uit 2004. Dit lijkt mij helemaal niet relevant om allemaal te bewaren. Als je 5 jaar opschoont tot 2009 bijvoorbeeld, win je volgens mij ontzettend veel aan ruimte. Maar niet alleen het off topic gedeelte, ik denk dat de informatie in de overige rubrieken van 7 jaar geleden ook al dermate verouderd is en niet meer relevant. Een ander voordeel van het opschonen van berichten is dat de zoekfunctie daardoor ook doelgerichter zal worden. Nu moet je soms zo specifiek zoektermen ingeven, omdat er te veel informatie op het forum is.Stan.Gobien schreef:Dat is het probleem juist. Door het formaat hebben we meer problemen. Onze tabel met forumberichten is maar liefst 1.6GB groot. Als er daar iets met fout gaat dan ben je een heel eind bezig.
Ik denk dat het spellenforum wel een verschil is met het off topic forum. Spellen zijn op een gegeven moment klaar en kunnen ieder moment weer opnieuw gestart worden. Maar 'je hart luchten' in het off topic forum, kan me voorstellen dat het niet leuk gevonden wordt, als dat te snel verdwijnt. Ik zou daar persoonlijk een limiet van 1 of 2 jaar aan verbinden.. dan heb je nog veel gewonnen. Want zoals nu topics van 7 jaar terug, is wel heel erg lang... Ik geloof niet dat leden nog zo ver terug lezen.Rob schreef:Spellenforum na 180 dagen geen bericht = automatisch verwijderen
Off topic zit geen limiet aan alle berichten blijven dus staan, je zou hier dezelfde constructie als bij het spellen forum toe kunnen passen.
likeUSA2004 schreef:Stan: hulde voor je werk voor de site. We hebben met z'n allen veel plezier en nut aan het forum, en ik vind het geweldig dat je hier aan vrijwillig aan werkt.