Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koophuis in Nederland
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Koophuis in Nederland
Ik geef het op, je begrijpt duidelijk niet wat ik zeg.
Marjon
Marjon
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat heb ik in de gaten
Weet je Sten, ik heb ruim 10 jaar hypotheken, verzekeringen en leningen verkocht bij een bank, dus ik denk dat ik er toch wel een klein beetje verstand van heb. Maar ik kan niet goed onder woorden brengen hoe krom jou redenering is, ik ben geen lerares helaas

Weet je Sten, ik heb ruim 10 jaar hypotheken, verzekeringen en leningen verkocht bij een bank, dus ik denk dat ik er toch wel een klein beetje verstand van heb. Maar ik kan niet goed onder woorden brengen hoe krom jou redenering is, ik ben geen lerares helaas

Bedankt voor het meedenken so far.......
Ik ben gisteren gaan googlen voor een onafhankelijke adviseur.......Tijdverschil en hier in de USA wonen helpt niet echt om dingen voor elkaar te krijgen....
Heb een email gestuurd en wacht zijn reactie af....
Ik heb verschillende brieven naar de bank gestuurd en aangegeven dat we zo niet door kunnen gaan, maar hun zijn natuurlijk als de dood dat ik ophou met betalen, aangezien ik hier nu in de USA werk en mijn man van amerikaanse afkomst is....kunnen ze niet veel doen(mbt tot loonbeslag)...
Ik wil een nette oplossing voor dit probleem en niet weglopen van het probleem....
Ik ben gisteren gaan googlen voor een onafhankelijke adviseur.......Tijdverschil en hier in de USA wonen helpt niet echt om dingen voor elkaar te krijgen....
Heb een email gestuurd en wacht zijn reactie af....
Ik heb verschillende brieven naar de bank gestuurd en aangegeven dat we zo niet door kunnen gaan, maar hun zijn natuurlijk als de dood dat ik ophou met betalen, aangezien ik hier nu in de USA werk en mijn man van amerikaanse afkomst is....kunnen ze niet veel doen(mbt tot loonbeslag)...
Ik wil een nette oplossing voor dit probleem en niet weglopen van het probleem....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dat siert jou erg!
Ik hoop dan ook dat er een aanvaardbare oplossing uit de bus kan komen.

Ik hoop dan ook dat er een aanvaardbare oplossing uit de bus kan komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat zeg ik ook niet, dat jij er geen verstand van hebt. Maar als ik ga rekenen en bedenk dat wij een aflossingsvrije hypotheek hebben, met de zeer gunstige variabele rente, een vermogens rekening die minstens voor 90 % gegarandeerd is, en in feite gewoon nog steeds op 100 % staat, en ook niets cash hebben aanbetaald, nog geen euro, en het huis toch in waarde is gestegen ondanks de krisis, wij altijd een rente vergoeding kregen, dan kom ik uit op een gratis wonen. Of het de waarheid is, of een (groot) deel waarheid ingekleurd met eeuwig optimisme, zou ik niet met zekerheid kunnen stellen. Maar het zou mij niets verbazen als het werkelijk klopt. Zeker dus als we vroeg of laat toch verkopen of gewoon huur ontvangen.vana schreef: [...]
Laatst gewijzigd door Sten op 10 aug 2011, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies wat wij ook zouden willen. En ik hoop dat je hierin slaagt, en dat je er 's nachts niet meer over hoeft wakker te liggen. Het leven is belangrijker dan een hypotheek die als een zwaard boven je hangt.wbarbary schreef: [...]
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wbarbary, ik hoop mee voor jou dat er een goede oplossing uit de bus komt.
Je zit al sinds 2008 in deze situatie, hebt al heel erg je best gedaan en de nodige stres gehad.
Wat er ook gebeurt of wat je beslist, je bent zeker niet weggelopen van de situatie! Dan had je dat al veel eerder gedaan.

Je zit al sinds 2008 in deze situatie, hebt al heel erg je best gedaan en de nodige stres gehad.
Wat er ook gebeurt of wat je beslist, je bent zeker niet weggelopen van de situatie! Dan had je dat al veel eerder gedaan.

Groetjes,
Carine
Carine
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@wbarbary: zou je hier nog een keertje op willen reageren?DVDGuy schreef:Dit snap ik (nog) niet: niet de bank beslist of je verkoopt of niet, maar de (juridische) eigenaar en dat ben jij.wbarbary schreef:De bank weet dat we het onderverhuren, maar wil niks horen over verkoop...........
Zou je dat misschien nog kunnen toelichten?
Mag ook per PM
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Precies, een nette oplossing voor het probleem en er niet voor weglopen, dat siert de mens.Sten schreef:Precies wat wij ook zouden willen. En ik hoop dat je hierin slaagt, en dat je er 's nachts niet meer over hoeft wakker te liggen. Het leven is belangrijker dan een hypotheek die als een zwaard boven je hangt.wbarbary schreef: [...]
En Sten, met hele lange tenen reageerde je nu ook op mij, maar je laat in heel veel post duidelijk merken dat jij in elk geval niet altijd voor de nette oplossing zou kiezen. En dat bedoelde ik, moreel gezien kan ik daar geen respect voor opbrengen. Ik laat het hier trouwens bij, ik heb niet zoveel zin in je felle reacties.
Ik weet wat een droom is en ik heb die gelukkig kunnen waarmaken. Heerlijk huis in zonnig Spanje en het Nederlandse huis verkocht, alles afgelost en met opgeheven hoofd terug, waar dan ook heen.
Ken jij het verschil tussen met iemand meedenken, hypothetiseren en waar je uiteindelijk voor kiest? Blijkbaar niet. Er is geen sprake van dat ik iets niet netjes doe of zou doen. Je kunt pas spreken over feiten als ze voldongen zijn. Bovendien gaat het hier helemaal niet over ons geval, maar over een wél concreet geval, namelijk die van topicstarter. Mijn reacties zijn voor mijn gevoel niet fel, maar gewoon direct. En dat wordt al snel als fel gezien.
Laatst gewijzigd door Rob op 11 aug 2011, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit dusSten schreef: ....of een (groot) deel waarheid ingekleurd met eeuwig optimisme, zou ik niet met zekerheid kunnen stellen....

Maar het geeft niet hoor, als jij je daar prettig bij voelt moet je het vooral zo houden

Marjon
@ Marjon
Zolang jij geen inzage hebt in al onze gegevens, kun je niet met zekerheid stellen of het wel of niet klopt wat ik zeg. Waarschijnlijk klopt het wél wegens alle factoren die ik reeds noemde.
En zeker is dat een positieve manier om tegen alles aan te kijken. Het eeuwige ge-ja-maar wat ik toch zo her en der hier steeds de kop op zie steken, levert wat mij betreft niets op. Die positieve levenshouding van "Wat bof ik/wat boffen we toch weer!" wél.
Zolang jij geen inzage hebt in al onze gegevens, kun je niet met zekerheid stellen of het wel of niet klopt wat ik zeg. Waarschijnlijk klopt het wél wegens alle factoren die ik reeds noemde.
En zeker is dat een positieve manier om tegen alles aan te kijken. Het eeuwige ge-ja-maar wat ik toch zo her en der hier steeds de kop op zie steken, levert wat mij betreft niets op. Die positieve levenshouding van "Wat bof ik/wat boffen we toch weer!" wél.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
[Off topic mode aan]Sten schreef: Zolang jij geen inzage hebt in al onze gegevens, kun je niet met zekerheid stellen of het wel of niet klopt wat ik zeg.
Als ik jouw stelling dat je "gratis" woont hierop los laat, spreek je jezelf m.i. tegen

Je gaat namelijk uit dat de verkoop van je huis meer oplevert dan je er voor betaald hebt, maar dat kun je dus niet met zekerheid stellen

[Off topic mode uit]
@ DVD Guy
Ik ben geen doemdenker, een paar van jullie blijkbaar wel.
Ik ben geen doemdenker, een paar van jullie blijkbaar wel.

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat kan ik wel, ik weet namelijk hoe een hypotheek , in welke constructie dan ook, werkt. Niemand die een hypotheek heeft woont gratis (of iemand anders moet die premie voor de verzekering en het beleggingsfonds voor je betaalt hebben, dan zeg ik niets meer). Ook krijgt vrijwel niemand zijn gehele rente betaling vergoed van de belasting, het is altijd een percentage.Sten schreef:@ Marjon
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik geloof heel erg in een positieve levenshouding, dat heeft ons vaak gered tijdens de zware ziekteperiode van mijn man.En zeker is dat een positieve manier om tegen alles aan te kijken. Het eeuwige ge-ja-maar wat ik toch zo her en der hier steeds de kop op zie steken, levert wat mij betreft niets op. Die positieve levenshouding van "Wat bof ik/wat boffen we toch weer!" wél.
En die ja-maar houding waar je het over hebt, zie ik bij jou toch ook. Wat mensen tegen jou ook zeggen, je hebt altijd een "ja maar ik zie dat anders want... of ja maar wat jij zegt klopt niet want....
Marjon
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lets agree to disagree 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
@ Vana
Ik snap de commotie niet. Zelf ga ik uit van een bepaalde verkoopprijs, en zodra die behaald is, is de som volgens mijn berekening gratis.
Als die berekening dan een tikkeltje positief gekleurd is door mijn eeuwige zonnige natuur, wie doe ik daarmee kwaad? Ik denk dat er bij sommige mensen iets persoonlijks meespeelt, als ze negatief op mijn positiviteit reageren.
Met dat 'ge-ja-maar' doelde ik op de eindeloze voorbehouden die er hier op dit forum gemaakt worden wat betreft leven in Amerika.
Het kan best zijn, dat ik ook doe aan 'ge-ja-maar', maar dat heeft daar dan weer op betrekking. Snap je het nog? Ik zeg: ja maar, tegen mensen die ja maar zeggen.
Dan is de stand weer nul.
Ik snap de commotie niet. Zelf ga ik uit van een bepaalde verkoopprijs, en zodra die behaald is, is de som volgens mijn berekening gratis.
Als die berekening dan een tikkeltje positief gekleurd is door mijn eeuwige zonnige natuur, wie doe ik daarmee kwaad? Ik denk dat er bij sommige mensen iets persoonlijks meespeelt, als ze negatief op mijn positiviteit reageren.
Met dat 'ge-ja-maar' doelde ik op de eindeloze voorbehouden die er hier op dit forum gemaakt worden wat betreft leven in Amerika.
Het kan best zijn, dat ik ook doe aan 'ge-ja-maar', maar dat heeft daar dan weer op betrekking. Snap je het nog? Ik zeg: ja maar, tegen mensen die ja maar zeggen.
Dan is de stand weer nul.

In de openingspost geeft TS aan dat het huis alleen met enorm verlies verkocht kan worden. Dan blijft er dus een restschuld van de hypotheek over. Wanneer TS deze niet in 1x kan afbetalen bij de verkoop, dan zou die restschuld normaal omgezet worden naar een lening. Echter de bank wil die constructie niet gebruiken voor mensen die in het buitenland wonen. En dus kan de bank de verkoop weigeren want als op de dag van de overdracht niet de complete hypotheek is af betaalt dan gaat de verkoop niet door.DVDGuy schreef:
@wbarbary: zou je hier nog een keertje op willen reageren?
Mag ook per PM
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik snap je berekening. Jij gaat uit van een dusdanige stijging van de waarde van je huis dat daarmee de betaalde gelden zodanig gecompenseerd worden dat deze effectief tegen elkaar wegvallen. De waardestijging van je huis is dus gelijk aan het betaalde geld.Sten schreef:Ik snap de commotie niet. Zelf ga ik uit van een bepaalde verkoopprijs, en zodra die behaald is, is de som volgens mijn berekening gratis.
Om nu echt economisch te gaan worden, is dat inclusief de inflatiefactor? Die dien je namelijk wel mee te nemen in je berekening.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2086 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 2 Reacties