Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisadvies voor reis van Houston naar Washington DC
-
- Amerika-ontdekker
Reisadvies voor reis van Houston naar Washington DC
De afgelopen jaren zijn we drie keer in Noord Amerika geweest.
2005 West Canada
2006 New York - Philadelphia - Washington DC
2009 Chicago - Key West - Miami - Naples - Sarasota - Orlando - St Augustine - Savannah - Charleston - Asheville - Atlanta
Nu hebben we het plan opgevat om weer die kant op te gaan, alleen nu hebben we een extra reisgenoot tegen die tijd een peuter van 2 jaar oud.
We willen graag in 2012 op pad en hebben nog geen echte datum in het hoofd. Daarom zou ik aan mensen op het forum willen vragen of zij kunnen adviseren t.a.v. de route die we in overweging hebben, t.a.v. de beste reisperiode en of deze route leuk is met een camper of dat we toch beter met een auto kunnen gaan en in historic hotels of america slapen.
Ook hoor ik graag jullie op en of aanmerkingen en tips t.a.v deze route.
Eerste idee route
1 Houston (rechtstreekse vlucht KLM, wel zo prettig met een peuter) 2 nachten
2 Galveston 1 a 2 nachten
3 Ergens tussen Galveston en New Orleans 1 nacht
4 New Orleans 2 nachten
5 Natchez 1 nacht
6 Vicksburg 1 nacht
7 Hot Springs 2 nachten
8 Memphis 2 nachten
9 Nashville 1 nacht
10 Townsend 2 nachten
11 Ashville 2 nachten
12 Tussenstop op blue ridge parkway 1 nacht
13 Shenadoan NP 1 nacht
14 Williamsburg 1 nacht
15 Washington DC 2 nachten
2005 West Canada
2006 New York - Philadelphia - Washington DC
2009 Chicago - Key West - Miami - Naples - Sarasota - Orlando - St Augustine - Savannah - Charleston - Asheville - Atlanta
Nu hebben we het plan opgevat om weer die kant op te gaan, alleen nu hebben we een extra reisgenoot tegen die tijd een peuter van 2 jaar oud.
We willen graag in 2012 op pad en hebben nog geen echte datum in het hoofd. Daarom zou ik aan mensen op het forum willen vragen of zij kunnen adviseren t.a.v. de route die we in overweging hebben, t.a.v. de beste reisperiode en of deze route leuk is met een camper of dat we toch beter met een auto kunnen gaan en in historic hotels of america slapen.
Ook hoor ik graag jullie op en of aanmerkingen en tips t.a.v deze route.
Eerste idee route
1 Houston (rechtstreekse vlucht KLM, wel zo prettig met een peuter) 2 nachten
2 Galveston 1 a 2 nachten
3 Ergens tussen Galveston en New Orleans 1 nacht
4 New Orleans 2 nachten
5 Natchez 1 nacht
6 Vicksburg 1 nacht
7 Hot Springs 2 nachten
8 Memphis 2 nachten
9 Nashville 1 nacht
10 Townsend 2 nachten
11 Ashville 2 nachten
12 Tussenstop op blue ridge parkway 1 nacht
13 Shenadoan NP 1 nacht
14 Williamsburg 1 nacht
15 Washington DC 2 nachten
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Reisadvies voor reis van Houston naar Washington DC
De reisperiode zou ik tussen april en juni of september of oktober maken. Van de route vind ik, dat jullie wel heel vaak verkassen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie.
Is de route te groot voor de tijd die we hebben, of maken we teveel stops?
Graag zou ik ook inzicht krijgen of dit deel van de USA goed bereisbaar is met een camper, er zitten nogal wat steden tussen en dat lijkt me niet altijd even gemakkelijk met een camper. Aan de andere kant lijkt me camper wel weer ideaal met de kleine.
Als andere optie ipv de camper lijkt het me ook leuk om in historic hotels of america te overnachten. Hier hebben we goede ervaringen mee. Op onze vorige reis hebben we geslapen in deze hotels.
Is de route te groot voor de tijd die we hebben, of maken we teveel stops?
Graag zou ik ook inzicht krijgen of dit deel van de USA goed bereisbaar is met een camper, er zitten nogal wat steden tussen en dat lijkt me niet altijd even gemakkelijk met een camper. Aan de andere kant lijkt me camper wel weer ideaal met de kleine.
Als andere optie ipv de camper lijkt het me ook leuk om in historic hotels of america te overnachten. Hier hebben we goede ervaringen mee. Op onze vorige reis hebben we geslapen in deze hotels.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij logeren altijd in hotels, dus over een camper kan ik je niet adviseren. Ik vind, dat jullie heel veel stops maken in de tijd, die jullie hebben. Om er iets uit te lichten: 1 nacht Shenandoah en dan 1 nacht Williamsburg. In en rond Williamsburg is van alles te zien en doen, daar zou je al een hele vakantie van kunnen maken. Maar die ene nacht zou ik ergens anders doorbrengen, hoe leuk en mooi ik Williamsburg e.o. ook vind.
-
- Amerika-ontdekker
ok, in williamsburg had ik me nog niet zo ingelezen, eerste inschatting was dat het niet al te groot zou zijn. ik zal hier eens meer over gaan lezen. Als je suggesties hebt? Ik ga starten bij de wikipediapagina.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Behalve Williamsburg is er Jamestown, waar de eerste colonisten zich vestigden met een levend geschiedenismuseum en Yorktown, waar de laatste slag van de Revolutionaire Oorlog werd gevochten. Het heet de "Historic Triangle" en alle drie de plaatsen zijn de moeite waard. Niet veel verderop is er Norfolk en dan Virginia Beach, een leuke grote badplaats.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Moeilijk om aan te geven wat de beste reisperiode is qua temperatuur.
Wij zaten vorig jaar september in het gebied (jullie nummers 1 tot 9) elke dag 35° of meer.
Dit jaar starten wij weer in Texas en van april tot nu toe is het daar elke dag 35-40° geweest.
Ik had zelf ook gedacht dat de temperaturen in september al wat zouden zakken, helaas dus niet.
We zullen ook deze keer weer een eerste 10 hete dagen hebben, we rijden nu naar de grote meren.
Hopelijk zal het daar wat koeler zijn.
Voor het zuiden moet je dus echt in oktober beginnen, maar dan zal het in Washington misschien wel wat fris zijn.
Misschien een keuze om de route om te draaien.
Wij zaten vorig jaar september in het gebied (jullie nummers 1 tot 9) elke dag 35° of meer.
Dit jaar starten wij weer in Texas en van april tot nu toe is het daar elke dag 35-40° geweest.
Ik had zelf ook gedacht dat de temperaturen in september al wat zouden zakken, helaas dus niet.
We zullen ook deze keer weer een eerste 10 hete dagen hebben, we rijden nu naar de grote meren.
Hopelijk zal het daar wat koeler zijn.
Voor het zuiden moet je dus echt in oktober beginnen, maar dan zal het in Washington misschien wel wat fris zijn.
Misschien een keuze om de route om te draaien.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
De kogel is door de kerk we gaan weer naar de VS. Het plan is wel geheel omgegooid ivm zwangerschap van mijn vriendin.
We gaan in februari 2012 naar California.
We gaan in februari 2012 naar California.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1048 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 18 Reacties