Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koophuis in Nederland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: Koophuis in Nederland

Bericht door Sten »

Ja, klopt, dat is mijn gedachtegang.
Och gut Hockey, dat weet ik niet hoor. Laten we zeggen dat die inflatie wordt gecompenseerd door mijn optimistische natuur. :lol:

Edit: Rob, nu vind ik wel dat deze deelquote had kunnen blijven staan. Hockey moet toch weten op welke zin ik reageer?
Laatst gewijzigd door Rob op 11 aug 2011, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:En dat siert jou erg! :thumbup:
Ik hoop dan ook dat er een aanvaardbare oplossing uit de bus kan komen.
:thumbup: :thumbup: Ditto .. ik hoop ook dat er snel een oplossing komt wbarbary!
Sandy
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Sten schreef:Ja, klopt, dat is mijn gedachtegang.
Och gut Hockey, dat weet ik niet hoor. Laten we zeggen dat die inflatie wordt gecompenseerd door mijn optimistische natuur. :lol:
Of je noemt het "praktisch gratis", dan heb je altijd nog een marge. Persoonlijk zou ik 100-150 in de maand ook nog wel praktisch gratis noemen ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sten schreef:Laten we zeggen dat die inflatie wordt gecompenseerd door mijn optimistische natuur. :lol:
Je weet wat ze zeggen he: Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist

;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Njit schreef:Lets agree to disagree :)

:thumbup:
Sten

Bericht door Sten »

Njit schreef: [...]
Je weet wat ze zeggen he: Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist

;)
Je weet wat ze zeggen hè: Een pessimist is een slecht geïnformeerde optimist.

:wink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

OscarG schreef:
DVDGuy schreef:
@wbarbary: zou je hier nog een keertje op willen reageren?
Mag ook per PM
In de openingspost geeft TS aan dat het huis alleen met enorm verlies verkocht kan worden. Dan blijft er dus een restschuld van de hypotheek over. Wanneer TS deze niet in 1x kan afbetalen bij de verkoop, dan zou die restschuld normaal omgezet worden naar een lening. Echter de bank wil die constructie niet gebruiken voor mensen die in het buitenland wonen. En dus kan de bank de verkoop weigeren want als op de dag van de overdracht niet de complete hypotheek is af betaalt dan gaat de verkoop niet door.

Dan zeg ik dus, bank stik maar lekker met je huis, hier zijn de sleutels. Ik bedoel ik heb het verkocht en ben bereid een lening aan te gaan voor een restschuld. Hoe dom ben je dan bank om dit niet aan te nemen? :blink:

De bank zou mij dus kunnen dwingen in mijn huis te blijven? Denk het toch niet
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nee dat zeggen ze nou nooit.. Ze zeggen wel 'Een pessimist is een ervaren optimist'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sten

Bericht door Sten »

@ Njit

In mijn contreien zeggen ze het wel! :lol:
Sten

Bericht door Sten »

ned in MO schreef: [...]
Ik begin jou steeds leuker te vinden. :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

ned in MO schreef:

Dan zeg ik dus, bank stik maar lekker met je huis, hier zijn de sleutels. Ik bedoel ik heb het verkocht en ben bereid een lening aan te gaan voor een restschuld. Hoe dom ben je dan bank om dit
niet aan te nemen? :blin

De bank zou mij dus kunnen dwingen in mijn huis te blijven? Denk het toch niet
De bank als schuld eiser staat in het contract vermeld en zal dus toch toestemming moeten geven lijkt me. Dus je hebt nog niks verkocht.

Wist niet dat dit soort dingen speelden voor eigenaren in het buitenland.
Beetje krom die zienswijze van de banken. Hier kom je dus inderdaad niet verder mee.

Denk alleen dat als je de sleutels in levert je in een land als Amerika niet onvindbaar bent.
Dijk en waterschappen wisten ons na drie jaar hier voor een bedrag van € 173.- nog te vinden dus denk een bank voor meer zeker ook.

Dus sleutels inleveren en weglopen zou ik echt niet doen. Het zal je altijd blijven achtervolgen.
Ten zij je naar een land in Zuid-Amerika verhuisd. :roll:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik weet niet of het de kromme zienswijze van de bank is, of dat het iets met wetten te maken heeft? Zelfde als dat je geen creditcard in Amerika kan hebben zonder SSN en dat de bankrekeningen die je als buitenlander kan openen in Amerika vaak geen rentedragende rekeningen zijn enz. Zeker na 9/11 zijn de regels hieromtrend zeer aangescherpt in de VS. Wellicht ook in andere landen? Als je in het buitenland woont mag je officieel ook niet rood staan op je NL bank rekening.

Edit: Dit gevonden op een website:
Het is volgens de Nederlandse wet niet toegestaan om krediet te ontvangen in Nederland als je er niet woont.
Bron: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/in ... enken.html

Dus het is geen kromme zienswijze van de bank, maar de bank is gebonden aan de wetgeving.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Dus NLse banken kunnen niet in het buitenland investeren? NLse exporteurs kunnen niet naar het buitenland exporteren voordat ze cash ontvangen hebben? Huh?? In dat verhaal klopt toch echt iets niet.

Gr., Flipje
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Waarom klopt dat niet? Hier in Amerika werkt het toch ook zo? Als buitenlander zonder SSN krijg je geen creditcard. In Nederland krijg je geen lening/krediet bij de bank als je niet in het GBA ingeschreven staat.

Investeringen en Exporteurs/importeurs zijn zakelijke transacties waar waarschijnlijk andere wetgevingen voor gelden?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

@Sten
In mijn contreien zeggen ze het wel!

dragen jullie dan allemaal roze zonnenbrillen ? 8) zie bv : http://en.wikipedia.org/wiki/Depressive_realism of http://www.hartenziel.nl/artikel/Bescheiden_de_beste

het kan dus nuttig zijn he roze zonnebrillen, en ook leuk, maar realistisch is het dus vaak niet blijkt uit onderzoek. :wink:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

OscarG schreef:Waarom klopt dat niet? Hier in Amerika werkt het toch ook zo? Als buitenlander zonder SSN krijg je geen creditcard.
Unsecured niet, secured credit card zeker wel. Bank-rekening openen gaat met alleen paspoort en vingerafdruk, vervolgens geld storten, dan secured CC tegen dat bedrag aanvragen. Toon mij een bank die vies is van geld ...
OscarG schreef:In Nederland krijg je geen lening/krediet bij de bank als je niet in het GBA ingeschreven staat.
Ik heb mijn CC: gewoon aangehouden, nooit vragen over gehad, en op mijn NLse bankrekening mag ik ook rood staan. Ik sta nergens in NL meer ingeschreven. Adress is TAV bij mijn vader, die hen al regelmatig verteld heeft (bij vernieuwingen en vragen om informatie zoals nieuw paspoortkopie als de oude verlopen is) dat dat allemaal niet zo rap gaat, gezien dat ik in het buitenland zit. (Zelfde overigens in Zwitserland, maar Zwitsers zijn helemaal niet vies van geld, natuurlijk.)
OscarG schreef:Investeringen en Exporteurs/importeurs zijn zakelijke transacties waar waarschijnlijk andere wetgevingen voor gelden?
Dat kan best, maar dan nog kan ik mij niet voorstellen dat er wetgeving is dat een land ter grootte van een postzegel uit het internationale betalingsverkeer kan houden.

Gr., Flipje
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Okay, hier is de wet: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004815. Deze wet geeft de bank het recht, niet de plicht, om de lening direct op te eisen of de rente erop te verhogen, zelfs als die zijn vastgelegd bij het aangaan van de lening.

Gr., Flipje
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Een secured credit card is geen krediet, want je legt het geld zelf eerst in. Bank is niet vies van geld inderdaad. Wellicht dat de bank met soepelere wetgeving zelfs een kleine unsecured creditcard zou willen geven?

Het rood staan op mijn NL rekening werd opgeheven, maar mijn CC is niet opgeheven. Hangt er denk ik ook vanaf wie je op dat moment voor je hebt. Dat zijn echter wel wat andere zaken dan een lening van 20.000-30.000 (of meer) die pas aangemaakt wordt op het moment dat je al in het buitenland woont, wellicht dat dat ook verschil maakt. Ik ben geen expert in de wetgeving en heb geen tijd helaas om alles tot in detail uit te zoeken, maar er is wel degelijk een wet consumentenkrediet, plus enkele andere wetten omtrend krediet en daar lijkt toch eea in te staan.

En volgens mij is de wet uit je laatste post niet van toepassing op een hypotheek, wel op een persoonlijke lening. Die wet geldt ook alleen voor leningen tot 40.000 euro. Wellicht dat er onder de 40.000 euro dan wel mogelijkheden zijn?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Ik mag hopen voor TS en Sten dat de restschulden op hun respectievelijke huizen minder dan E40K zijn. Anders zou ik echt heel hard wegrennen. :wink:

En ja, wie je voor je hebt maakt hier ook heel veel uit: wij gaan voor belangrijkere zaken altijd naar het filiaal in de bekakte buurt hier kort bij (waar wij overigens naar toe willen verhuizen :) ). Daar kijken ze nergens van op.

Gr., Flipje
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Volgens mij rekent Sten vooralsnog op overwaarde, dus dat moet wel goed zitten! Wat het verlies voor TS is, weet ik niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer