Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: Inge67
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: DV2012: Inge67
Weet je wat het is: er staat nergens dat je het 'moet' inzenden' binnen de 'x-aantal dagen.
@ Inge
Dat zou voor mij net iets te weinig zekerheid zijn. Misschien dat ik je onzekerheid nu aanwakker; het is aan jou.
Rationeel gezien lijkt het mij dat je gelijk hebt, en er gewoon van mag uit gaan. Maar toch als je ziet welke case nummers er current zijn/worden, dan zou mij dat niet helemaal lekker zitten als ik mijn eigen casenummer al bij de current zag staan, en ik nog niet eens de papieren had teruggestuurd.
Dat zou voor mij net iets te weinig zekerheid zijn. Misschien dat ik je onzekerheid nu aanwakker; het is aan jou.
Rationeel gezien lijkt het mij dat je gelijk hebt, en er gewoon van mag uit gaan. Maar toch als je ziet welke case nummers er current zijn/worden, dan zou mij dat niet helemaal lekker zitten als ik mijn eigen casenummer al bij de current zag staan, en ik nog niet eens de papieren had teruggestuurd.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat snap ik. Ik besef ook ten volle dat ik hiermee een risico neem. Een berekend risico, maar toch.
Een écht alternatief is er echter niet.
Interview uitstellen is een (bijna) even groot risico.
Eelco achteraf als 'husband' aanmelden is ook niet echt simpel.
Nu snel snel trouwen lukt niet omwille van het huwelijkscontract...
Dus ja. Ik wacht. En hoewel ik er rationeel van uitga dat het wel goed zit, voelt het toch ongemakkelijk om te zien dat mijn nummer current is
Een écht alternatief is er echter niet.
Interview uitstellen is een (bijna) even groot risico.
Eelco achteraf als 'husband' aanmelden is ook niet echt simpel.
Nu snel snel trouwen lukt niet omwille van het huwelijkscontract...
Dus ja. Ik wacht. En hoewel ik er rationeel van uitga dat het wel goed zit, voelt het toch ongemakkelijk om te zien dat mijn nummer current is
Inge,
kun je niet trouwen wegens een huwelijkscontract? Ik heb iets gemist schijnbaar, waarom kan dat niet? Ik zou het weten: ik zou meteen naar het gemeentehuis stappen en z.s.m. het in de echt verbinden aanvragen (als je zeker weet dat je mannetje "Ja" gaat zeggen natuurlijk!
)
kun je niet trouwen wegens een huwelijkscontract? Ik heb iets gemist schijnbaar, waarom kan dat niet? Ik zou het weten: ik zou meteen naar het gemeentehuis stappen en z.s.m. het in de echt verbinden aanvragen (als je zeker weet dat je mannetje "Ja" gaat zeggen natuurlijk!

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
We willen trouwen met een huwelijkscontract
Kan dat niet snel? In Nederland worden ook standaards huwelijkscontracten aangeboden, dacht ik...
Is dat in la Belgique niet zo?
Is dat in la Belgique niet zo?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De reden heeft Inge zelf al aangegeven.inge67 schreef: We willen namelijk met een huwelijkscontract (huwelijkse voorwaarden heet dat geloof in in Nederland) trouwen en omwille van vakanties edm gaat dat nu niet snel snel.
In Nederland werken de instanties alle maanden door, alleen niet op de officiële feestdagen, dus dit begrijp ik niet. Is dat in België anders wegens de afwezige regering of zo? 

@ Rob
Ik word een beetje zenuwachtig van jou. Ik voel de hele tijd je hete adem in mijn nek vanwege het ongeoorloofde quoten mijnerzijds.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Moet je niet onnodig quoten, heb je ook geen hete adem in de nek gevoel 

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een huwelijkscontract in België wordt opgemaakt door een notaris. En die nemen wel vakantie...
Inge, hoe staat Eelco er ondertussen tegenover? Is hij al wat 'bijgedraaid' ? Of heeft hij nog zoiets van 'we zien wel, eens het zo ver is ...' ?
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Neen hij is wel al serieus bijgedraaid. Hij zit nog steeds niet op een emigratie te wachten, maar hij is ook nog nooit in Amerika geweest. Maar hij wil wel de procedure starten. En we gaan met kerst 2 weken naar daar. Oh en hij heeft een aanzoek gedaan dus gaan we trouwen, was ook nog niet gebeurd.
Dus hij is al met al redelijk positief. In tegenstelling tussen mijn overenthousiasme meestal, is hij heel wat nuchterder
Dus hij is al met al redelijk positief. In tegenstelling tussen mijn overenthousiasme meestal, is hij heel wat nuchterder

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Inge, prov A'pen, da kan nooit ver weg zijn. Waar is dat trouwfeest? 

Groetjes,
Carine
Carine
Goed om te horen dat hij is bijgedraaid Inge, dat is echt heel fijn voor je kan ik me zo voorstellen.
Enne... je gaat hem gewoon alle goede dingen in Amerika laten zien tijdens jullie vakantie, dan WIL hij er helemaal wel wonen denk ik zo
Voor wat betreft het niet terugsturen van je papieren.... ik vind het erg riskant wat je doet. Iemand die je aan de telefoon dat verzekerd heeft.... heb je ook die persoons naam genoteerd want daar kun je natuurlijk niets mee als het er ooit op aankomt.
Ik denk dat het geen drama is als je de papieren wat later terugstuurt maar wacht niet te lang want ik denk dat het inderdaad zo gaat als Marjon zegt. 100.000 en 55.000 visa... wie het eerst komt wie het eerst maalt want de DV2013 staat weer voor de deur snap je? Maar is echt gewoon advies hoor, doe vooral wat je zelf het beste lijkt
Enne... je gaat hem gewoon alle goede dingen in Amerika laten zien tijdens jullie vakantie, dan WIL hij er helemaal wel wonen denk ik zo

Voor wat betreft het niet terugsturen van je papieren.... ik vind het erg riskant wat je doet. Iemand die je aan de telefoon dat verzekerd heeft.... heb je ook die persoons naam genoteerd want daar kun je natuurlijk niets mee als het er ooit op aankomt.
Ik denk dat het geen drama is als je de papieren wat later terugstuurt maar wacht niet te lang want ik denk dat het inderdaad zo gaat als Marjon zegt. 100.000 en 55.000 visa... wie het eerst komt wie het eerst maalt want de DV2013 staat weer voor de deur snap je? Maar is echt gewoon advies hoor, doe vooral wat je zelf het beste lijkt

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar de interviews gaan gewoon door tot een eind na nieuwjaar. Dus de visa zijn nog niet weggegeven tegen dan, anders zou men toch geen interviews meer zitten houden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Interviews gaan door tot September 2012. Geen paniek, ik wacht niet tot het laatste moment. Komt helemaal goed
En wanneer ga je het insturen? btw had je al een notaris gevonden die níet op Tenerife zit?inge67 schreef:Interviews gaan door tot September 2012. Geen paniek, ik wacht niet tot het laatste moment. Komt helemaal goed