Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke
Vivianne, probeer eens http://matrix.itasoftware.com/. Zoals je ziet geeft deze ook inderdaad tot 12 juli aan als mogelijkheid om te zoeken. Handige site trouwens, om even diverse vertrekluchthavens in te stellen ("alle luchthavens 100KM rondom AMS") en dat scheelt een heleboel zoeken/invoeren bij Kayak/Expedia/Cheaptickets etc.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
wow,dat is een super handige functie vooral voor degene die in zuid nederland wonen en in een straal van 100-150 km heel wat luchthavens hebben.Jammer dat je op deze site geen flight alert kan invoeren of zie ik iets over het hoofd?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
New dat kan volgens mij niet , maar je kunt wel heel makkelijk een aantal zoekacties vast leggen en die dan heel snel uit laten voeren zonder alle gegevens opnieuw in te voeren.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bedankt tIm.
330 dagen dat is dus over een week of 2-3 als ik eind juli terug vlieg.
Tot januari wachten...? ai is dat niet link? We moeten camper al eind okt boeken (ivm vroegboekkortingen). En we willen in ieder geval enigszins schappelijke aankomsttijden hebben dat je "gelijk" je bed in kan duiken.
PM is na de middag he? dat vergeet ik steeds weer.
330 dagen dat is dus over een week of 2-3 als ik eind juli terug vlieg.
Tot januari wachten...? ai is dat niet link? We moeten camper al eind okt boeken (ivm vroegboekkortingen). En we willen in ieder geval enigszins schappelijke aankomsttijden hebben dat je "gelijk" je bed in kan duiken.
PM is na de middag he? dat vergeet ik steeds weer.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even een andere datum ingevoerd en heb er een uitgepikt waarvan ik dacht dat is een redelijke aankomst tijd.
Dan zie ik het volgende scherm:
wat vragen:
vraag 1 Zitten hier dan alle kosten in? Er staat incl airfares, taxes..etc. Of komt hier nog een en ander bij?? Bij de offerte van tarvelhome zat al een prijs maar dan komt er nog een en ander bij.
Vliegreis:
Ticketprijs 4 x € 847,00 = € 3388,00
Vliegticketverzekering 4 x € 4,50 = € 18,00
Kinderkorting 0 x € -25% = € 0,00
Babykorting 0 x € -90% = € 0,00
Brandstof + security toeslag 4 x € 230,00 = € 920,00
Luchthavenbelasting 4 x € 75,00 = € 300,00
Subtotaal vliegreis = € 4626,00
vraag 2 Hoeveel oevrstaptijd moet je rekenen in USA? Bijv Atlanta / Washington Dulles / terug via Montreal (Can)?
vraag 3 En hoeveel tijd heb je op Heaththrow nodig? hier is 3 uur en nog wat heen en terug 1,5 uur.
vraag 4. Waar kan ik dan voor deze prijs ook gaan boeken? expedia/ connections ?
Dan zie ik het volgende scherm:
wat vragen:
vraag 1 Zitten hier dan alle kosten in? Er staat incl airfares, taxes..etc. Of komt hier nog een en ander bij?? Bij de offerte van tarvelhome zat al een prijs maar dan komt er nog een en ander bij.
Vliegreis:
Ticketprijs 4 x € 847,00 = € 3388,00
Vliegticketverzekering 4 x € 4,50 = € 18,00
Kinderkorting 0 x € -25% = € 0,00
Babykorting 0 x € -90% = € 0,00
Brandstof + security toeslag 4 x € 230,00 = € 920,00
Luchthavenbelasting 4 x € 75,00 = € 300,00
Subtotaal vliegreis = € 4626,00
vraag 2 Hoeveel oevrstaptijd moet je rekenen in USA? Bijv Atlanta / Washington Dulles / terug via Montreal (Can)?
vraag 3 En hoeveel tijd heb je op Heaththrow nodig? hier is 3 uur en nog wat heen en terug 1,5 uur.
vraag 4. Waar kan ik dan voor deze prijs ook gaan boeken? expedia/ connections ?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Volgens mij zitten hier alle kosten wel bij in. Vaak kom je daar achter door even verder te gaan met je fictieve boeking (ik gebruik dan altijd ook fictieve namen) en op het moment dat je je CC-gegevens moet invullen zou je de totaalprijs in beeld moeten hebben.
Op de heenweg is 1,5 uur (minimum vind ik) tot 2,5 uur een mooie overstaptijd in Amerika. Terug met overstap in Amerika is een 1 uur tot 1,5 uur mooi.
Op de heenweg via London (LHR) is 1 uur tot 1,5 uur al voldoende. Op de terugweg via London vind ik 1,5 uur wel het minumum. Hoewel je op de terugweg naar Europa altijd wel tijd wint en je vaak eerder aankomt kan het gebeuren dat je vertraging hebt (kan natuurlijk op de heenweg ook). In Londen moet je echter door diverse controles, stukken lopen, soms nog met een bus dat je gauw 1,5 uur nodig hebt zonder te stressen. Dit jaar ging het voor mij op de terugweg via Londen trouwens van een leijen dakje en zat ik binnen 3 kwartier na aankomst al aan een Starbucks. Echter, 2 jaar geleden hadden we een uur de tijd na aankomst (door vertraging) en hebben we de aansluitende vlucht naar Amsterdam gemist.
Houd er overigens rekening mee dat je wel mooie overstaptijden kunt plannen maar dat die te allen tijde gewijzigd kunnen worden waardoor je ineens niet meer zoveel overstaptijd hebt of juist veel langer. Had ik dit jaar op de heenweg. Eerst slechts 1,5 uur overstaptijd in Londen maar werd helaas gewijzigd waardoor ik ruim 3 uur moest wachten.
Roland
Op de heenweg is 1,5 uur (minimum vind ik) tot 2,5 uur een mooie overstaptijd in Amerika. Terug met overstap in Amerika is een 1 uur tot 1,5 uur mooi.
Op de heenweg via London (LHR) is 1 uur tot 1,5 uur al voldoende. Op de terugweg via London vind ik 1,5 uur wel het minumum. Hoewel je op de terugweg naar Europa altijd wel tijd wint en je vaak eerder aankomt kan het gebeuren dat je vertraging hebt (kan natuurlijk op de heenweg ook). In Londen moet je echter door diverse controles, stukken lopen, soms nog met een bus dat je gauw 1,5 uur nodig hebt zonder te stressen. Dit jaar ging het voor mij op de terugweg via Londen trouwens van een leijen dakje en zat ik binnen 3 kwartier na aankomst al aan een Starbucks. Echter, 2 jaar geleden hadden we een uur de tijd na aankomst (door vertraging) en hebben we de aansluitende vlucht naar Amsterdam gemist.
Houd er overigens rekening mee dat je wel mooie overstaptijden kunt plannen maar dat die te allen tijde gewijzigd kunnen worden waardoor je ineens niet meer zoveel overstaptijd hebt of juist veel langer. Had ik dit jaar op de heenweg. Eerst slechts 1,5 uur overstaptijd in Londen maar werd helaas gewijzigd waardoor ik ruim 3 uur moest wachten.

Roland
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je
Oké dus garanties zijn er niet? Dan zou alleen een rechtstreekse vlucht uitkomst bieden?
Hoe zit het met overstappen in USA (immigration enzo).
Via welk verkooppunt moet ik dan boeken want die matrix is alleen wat er wordt aangeboden. Je kunt er niet boeken.
Oké dus garanties zijn er niet? Dan zou alleen een rechtstreekse vlucht uitkomst bieden?
Hoe zit het met overstappen in USA (immigration enzo).
Via welk verkooppunt moet ik dan boeken want die matrix is alleen wat er wordt aangeboden. Je kunt er niet boeken.
- Harry-Carla
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Vraag over Skymiles-programma (Delta): doen? niet doen?
Kun je hier aan meedoen ook als je bijvoorbeeld via een reisorganisatie (als JD) de vluchten geboekt hebt c.q. gaat boeken?
Nog een vraag, indien doen "ja": weten jullie of de Skymiles van de reis in 2009 ook nog te boeken zijn op de Skymiles-account?
Kun je hier aan meedoen ook als je bijvoorbeeld via een reisorganisatie (als JD) de vluchten geboekt hebt c.q. gaat boeken?
Nog een vraag, indien doen "ja": weten jullie of de Skymiles van de reis in 2009 ook nog te boeken zijn op de Skymiles-account?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er mijlen te sparen zijn zou ik het altijd doen, vluchten uit 2009 kun je nu niet meer claimen.
Deze matrix search is eigenlijk alleen om goedkope tickets te vinden met moeilijke zoekcriteria die je normaal zo'n 25-50 searches kost. De combinatie van vluchten kan je bij een willekeurig reisbureau aangeven, reken dat er wel nog zo'n € 10-25 aan dossierkosten bijkomen in dat geval. Wij hebben vorige keer via Kayak en Matrix search onze voordelige tickets gevonden en toen direct bij Expedia volgensmij geboekt met de gevonden combinatie. Moet wel zeggen dat Matrix Search 24 uur achter kan lopen, we zagen zojuist érg goedkope tickets maar dat toestel bleek bij KLM alweer vol te zitten...Via welk verkooppunt moet ik dan boeken want die matrix is alleen wat er wordt aangeboden. Je kunt er niet boeken.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je of het beter is om 2 vluchten van de zelfde maats. te hebben? Maakt dat uit qua overstap (vertraging) en services enzo?
Wij vlogen dit jaar met British Airways, maar een deel van de vlucht werd uitgevoerd door een partner (American Airlines). Wij hebben hier geen problemen mee ondervonden 

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je twee losse vluchten boekt heb je geen recht van spreken als je de tweede vlucht mocht missen, alles in een boeken is altijd beter want dan moet de airline zorgen dat jij een andere/volgende vlucht krijgt.Isis schreef:Weet je of het beter is om 2 vluchten van de zelfde maats. te hebben? Maakt dat uit qua overstap (vertraging) en services enzo?
Je hebt wel kans dat de tweede vlucht door een partnermaatschappij of dochtermaatschappij wordt uitgevoerd.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoiets had ik op gehoopt Rob. We zullen zien want de prijzen voor eind juli zijn er nog niet. Maar dan is het slimmer om iets in 1x te boeken en liefst bij 1 maatschappij (of die samen een alliance hebben).
Ik ga over een paar weken weer eens kijken want we moeten toch zeker onder de €1000 pp uit kunnen komen. (nu is offerte op €1150 pp).
Ik ga over een paar weken weer eens kijken want we moeten toch zeker onder de €1000 pp uit kunnen komen. (nu is offerte op €1150 pp).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vraag me iets af.
Ik heb inmiddels al geboekt via World Ticket Center, 1 oktober vlucht CO71, overstap op Newark, en dan aansluiting met vlucht CO1172 naar San Francisco. Op 13 oktober vlieg ik terug vanaf Chicago O'Hare met vlucht CO4213. Deze vlucht wordt uitgevoer door United Airlines.
Als ik inlog bij Continental is er nog niets aan de vluchttijden e.d. veranderd. Ik zoek echter nog wel vaak op World Ticket Center naar 'mijn' vluchten (volgens mij worden ze namelijk alleen maar duurder, en dan ben ik nog meer tevreden met de deal die ik gesloten heb
). Alleen wat ik vanmiddag zag snap ik niet. De heenvlucht is inmiddels niet meer te boeken (zal wel vol zitten, nu bieden ze een heenvlucht met een overstap op Washington Dulles aan), maar voor de terugvlucht is nu een vlucht via Lufthansa te boeken! Dit is de LH9155, Lufthansa German Airlines, uitgevoerd door United Airlines. Deze heeft exact dezelfde vertrektijd en aankomsttijd als 'mijn' vlucht.
Het lijkt mij sterk dat er twee dezelfde toestellen van partnermaatschappijen exact gelijk vertrekken naar dezelfde bestemming, dus ik vermoed dat dit gewoon dezelfde vlucht is, maar waarom heeft ie dan een Lufthansa code en een Continental code terwijl het een United toestel is?
Ik heb inmiddels al geboekt via World Ticket Center, 1 oktober vlucht CO71, overstap op Newark, en dan aansluiting met vlucht CO1172 naar San Francisco. Op 13 oktober vlieg ik terug vanaf Chicago O'Hare met vlucht CO4213. Deze vlucht wordt uitgevoer door United Airlines.
Als ik inlog bij Continental is er nog niets aan de vluchttijden e.d. veranderd. Ik zoek echter nog wel vaak op World Ticket Center naar 'mijn' vluchten (volgens mij worden ze namelijk alleen maar duurder, en dan ben ik nog meer tevreden met de deal die ik gesloten heb

Het lijkt mij sterk dat er twee dezelfde toestellen van partnermaatschappijen exact gelijk vertrekken naar dezelfde bestemming, dus ik vermoed dat dit gewoon dezelfde vlucht is, maar waarom heeft ie dan een Lufthansa code en een Continental code terwijl het een United toestel is?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nonaj schreef:maar waarom heeft ie dan een Lufthansa code en een Continental code terwijl het een United toestel is?
Het is heel normaal dat een vlucht meerdere codes heeft van partner airlines.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En dat kan tot leuke taferelen leiden. Vorig jaar hadden wij een United Airlines vluchtnummer voor een vlucht van Montreal naar Brussel, die uitgevoerd zou worden door Air Canada. Die vlucht stond alleen aangekondigd met het vluchtnummer van Air Canada. Blijkbaar had een Belgisch echtpaar hetzelfde United Airlines vluchtnummer, want de man kwam tot vijf keer toe informeren of hij toch wel op de juiste vlucht zou zitten. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als ik nu zoek staat ie er tussen met een United code
Maar het is dus wel verstandig om even te controleren welk vluchtnummer 'mijn' vlucht heeft bij partnermaatschappijen voor het geval ie onder dat vluchtnummer staat aangekondigd?
Doen ze dat dan om zo efficient mogelijk te kunnen vliegen? Als weinig mensen die vlucht boeken, dan kunnen ze met 1 toestel vliegen, als het er extreem veel zijn doen ze er gewoon een toestel bij ofzo?

Maar het is dus wel verstandig om even te controleren welk vluchtnummer 'mijn' vlucht heeft bij partnermaatschappijen voor het geval ie onder dat vluchtnummer staat aangekondigd?
Doen ze dat dan om zo efficient mogelijk te kunnen vliegen? Als weinig mensen die vlucht boeken, dan kunnen ze met 1 toestel vliegen, als het er extreem veel zijn doen ze er gewoon een toestel bij ofzo?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, het blijft altijd één toestel. Het is natuurlijk erg efficiënt om één toestel te laten vliegen maar onder meerdere vluchtnummers.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Sommige vluchten hebben wel 4 vluchtnummers afhankelijk van hoeveel partners er op die route samenwerken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2859 Weergaves
-
Laatste bericht door roverdijk
-
- 16 Reacties