Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marientje: rondreis 2013
Reis marientje: rondreis 2013
Wij hebben het idee om in februari, maart, april of mei in 2013 pas naar amerika af te reizen om met een camper rond te touren.
Na het lezen op dit forum ben ik natuurlijk weer eens (iets) te enthousiast en natuurlijk veel te vroeg vast begonnen met een reisschema. Maar nu heb ik een berg vragen.
Op heel veel heb ik al antwoord gekregen door het lezen op dit forum, maar er blijven er een paar over. Eigenlijk zouden we deze reis in een rondreis willen gooien maar
besef dat dat haast niet mogelijk is tenzij we er een race van maken en langs alles heen rijden en dat is nu precies het laatste wat we willen.
Liefst zouden we de tioga pass nemen maar heb al begrepen dat die sowieso dicht is de maanden dat wij evt zouden gaan.
Dus hierbij mijn vragen
Is er nog een andere goede vervanger dan benedenlangs sequioa kings park naar death valley te rijden en zo ja hoe? en hoe ziet dan het schema er uit.
Wat vinden jullie (de kenners die het al vaker gedaan hebben van deze route)?
Wat zouden jullie veranderen?
We willen in deze reis een mix hebben van natuur, pretparken, en steden, en voornamelijk gewoon op het gemak.
Wat zijn buiten de standaard toeristische trekpleisters de must do's want wij houden ervan om juist ook de minder toeristische kanten op te zoeken?
We zijn met zn drieën welk type camper raden jullie aan? we gaan met 3 volwassenen maar alledrie erg lang tussen de 1,80 en 2,10
Budget is 4500-5000 euro p.p alles incl. Eten doen we gewoon in de camper zou dit dan voldoende zijn?
02-04-2013 San Diego - naar Anaheim
03-04-2013 Anaheim
04-04-2013 Anaheim - Los angeles
05-04-2013 Los angeles - Carmel/ monterey
06-04-2013 Carmel/Monterey
07-04-2013 Carmel/Monterey -San francisco
08-04-2013 San Francisco
09-04-2013 San Francisco
10-04-2013 San Francisco- Yosemite
11-04-2013 Yosemite Valley
12-04-2013 Yosemite Mariposa Grove
13-04-2013 Mariposa Grove - Death valley
14-04-2013 Death valley - Las Vegas
15-04-2013 Las Vegas
16-04-2013 Las Vegas
17-04-2013 Las Vegas- Grand canyon
19-04-2013 Grand canyon - Monument Valley
20-04-2013 Monument Valley- Capitol Reef
21-04-2013 Capitol Reef - Salt Lake City
22-04-2013 Salt Lake City
23-04-2013 Salt lake City- Yellowstone
24-04-2013 Yellowstone
25-04-2013 Yellowstone
26-04-2013 Yellowstone
27-04-2013 Yellow stone - grand Teton
28-04-2013 Grand teton - Riverton
29-04-2013 Riverton - Rocky Mountains NP
30-04-2013 Rocky Mountains NP
01-05-2013 Rocky Mountains - Denver
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen?
Groetjes marina
Na het lezen op dit forum ben ik natuurlijk weer eens (iets) te enthousiast en natuurlijk veel te vroeg vast begonnen met een reisschema. Maar nu heb ik een berg vragen.
Op heel veel heb ik al antwoord gekregen door het lezen op dit forum, maar er blijven er een paar over. Eigenlijk zouden we deze reis in een rondreis willen gooien maar
besef dat dat haast niet mogelijk is tenzij we er een race van maken en langs alles heen rijden en dat is nu precies het laatste wat we willen.
Liefst zouden we de tioga pass nemen maar heb al begrepen dat die sowieso dicht is de maanden dat wij evt zouden gaan.
Dus hierbij mijn vragen
Is er nog een andere goede vervanger dan benedenlangs sequioa kings park naar death valley te rijden en zo ja hoe? en hoe ziet dan het schema er uit.
Wat vinden jullie (de kenners die het al vaker gedaan hebben van deze route)?
Wat zouden jullie veranderen?
We willen in deze reis een mix hebben van natuur, pretparken, en steden, en voornamelijk gewoon op het gemak.
Wat zijn buiten de standaard toeristische trekpleisters de must do's want wij houden ervan om juist ook de minder toeristische kanten op te zoeken?
We zijn met zn drieën welk type camper raden jullie aan? we gaan met 3 volwassenen maar alledrie erg lang tussen de 1,80 en 2,10
Budget is 4500-5000 euro p.p alles incl. Eten doen we gewoon in de camper zou dit dan voldoende zijn?
02-04-2013 San Diego - naar Anaheim
03-04-2013 Anaheim
04-04-2013 Anaheim - Los angeles
05-04-2013 Los angeles - Carmel/ monterey
06-04-2013 Carmel/Monterey
07-04-2013 Carmel/Monterey -San francisco
08-04-2013 San Francisco
09-04-2013 San Francisco
10-04-2013 San Francisco- Yosemite
11-04-2013 Yosemite Valley
12-04-2013 Yosemite Mariposa Grove
13-04-2013 Mariposa Grove - Death valley
14-04-2013 Death valley - Las Vegas
15-04-2013 Las Vegas
16-04-2013 Las Vegas
17-04-2013 Las Vegas- Grand canyon
19-04-2013 Grand canyon - Monument Valley
20-04-2013 Monument Valley- Capitol Reef
21-04-2013 Capitol Reef - Salt Lake City
22-04-2013 Salt Lake City
23-04-2013 Salt lake City- Yellowstone
24-04-2013 Yellowstone
25-04-2013 Yellowstone
26-04-2013 Yellowstone
27-04-2013 Yellow stone - grand Teton
28-04-2013 Grand teton - Riverton
29-04-2013 Riverton - Rocky Mountains NP
30-04-2013 Rocky Mountains NP
01-05-2013 Rocky Mountains - Denver
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen?
Groetjes marina
Re: Rondreis 2013
Niet alleen de Tioga Pass is nog dicht in die periode, maar ook in Yellowstone en Rocky Mountains zal nog veel onder de sneeuw liggen waardoor wegen en voorzieningen nog gesloten zijn. Als je deze route wil rijden is September een betere keuze als je niet in het hoofdseizoen (Juli/Augustus) wil. Kijk voor de parken op www.nps.gov en zoek even per park uit hoe het zit met het winterseizoen. Wil je echt in april gaan dan zou ik zuidelijker blijven en mij concentreren op Zuid-Californie, Utah, Arizona en eventueel New Mexico.
Maar waarom vlieg je op San Diego als je daarna gelijk doorrijdt naar Anaheim, dan kan je toch beter op L.A. vliegen?
L.A. - Monterey is een lang stuk en als je die via de bochtige kustweg wilt rijden én van het mooie uitzicht wil genieten, dan zou ik eerder stoppen in bijvoorbeeld Pismo Beach of Cambria. Het mooiste deel ligt tussen Cambria en Monterey.
Mariposa Grove - Death Valley zou ik zelfs via de Tioga Pass (wat de kortste route is) te veel van het goede vinden, dus als je om moet rijden dan kom je naar mijn idee echt tijd te kort. Met een camper ben je toch wat langzamer als de tijden die Google Maps aangeeft, waarbij google geen rekening houdt met file, wegwerkzaamheden en pauzes.
Maar waarom vlieg je op San Diego als je daarna gelijk doorrijdt naar Anaheim, dan kan je toch beter op L.A. vliegen?
L.A. - Monterey is een lang stuk en als je die via de bochtige kustweg wilt rijden én van het mooie uitzicht wil genieten, dan zou ik eerder stoppen in bijvoorbeeld Pismo Beach of Cambria. Het mooiste deel ligt tussen Cambria en Monterey.
Mariposa Grove - Death Valley zou ik zelfs via de Tioga Pass (wat de kortste route is) te veel van het goede vinden, dus als je om moet rijden dan kom je naar mijn idee echt tijd te kort. Met een camper ben je toch wat langzamer als de tijden die Google Maps aangeeft, waarbij google geen rekening houdt met file, wegwerkzaamheden en pauzes.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je zal er rekening moeten houden dat het op veel plaatsen nog erg koud is en je mogelijk de water voorzieningen van de camper niet kan gebruiken.
Yellowstone in april is geen goed plan, de wegen in het park zullen nog grotendeels gesloten en de enige campground die open zal zijn is Mammoth Hotsprings in het noordwesten van het park.
Zou uitwijken naar mei en zelfs dat kan erg vroeg zijn voor Yellowstone, wij waren er dit jaar in de derde week van juni en toen lag er nog heel veel sneeuw en waren verschillende campgrounds nog gesloten.
De trail Ridge Road in Rocky Mountian NP ging de dag voor wij er kwamen pas open dus ook voor dit park ben hje veel te vroeg.
De wegen kunnen wel open zijn maar de trails liggen dan vaak nog onder een flink pak sneeuw zodat je bijna geen wandeling kan maken.
Yellowstone in april is geen goed plan, de wegen in het park zullen nog grotendeels gesloten en de enige campground die open zal zijn is Mammoth Hotsprings in het noordwesten van het park.
Zou uitwijken naar mei en zelfs dat kan erg vroeg zijn voor Yellowstone, wij waren er dit jaar in de derde week van juni en toen lag er nog heel veel sneeuw en waren verschillende campgrounds nog gesloten.
De trail Ridge Road in Rocky Mountian NP ging de dag voor wij er kwamen pas open dus ook voor dit park ben hje veel te vroeg.
De wegen kunnen wel open zijn maar de trails liggen dan vaak nog onder een flink pak sneeuw zodat je bijna geen wandeling kan maken.
Ok september wordt het dus
Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden wist wel dat het in sommige gedeelten gesneeuwd zou hebben maar niet zo erg.
Ben een echte leek dus.

Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden wist wel dat het in sommige gedeelten gesneeuwd zou hebben maar niet zo erg.
Ben een echte leek dus.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Plan je reis dan wel zodanig dat je de camper pas na Labor Day (1ste maandag september) gaat ophalen dat zal een flink stuk goedkoper zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
September is mooi, juni is ook een mogelijkheid, en zeker voor Yosemite mooier. De dagen zijn dan ook vele langer.
Ik mis Zion en Bryce in de route, het zou mij mooier lijken om die wel op te nemen en Rocky Mountain NP over te slaan. Je zou kunnen eindigen in Salt Lake city of in Las Vegas. Scheelt misschien ook weer in drop off kosten?
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor Yellowstone in combinatie met een deel van het zuidwesten.
Marianne
Ik mis Zion en Bryce in de route, het zou mij mooier lijken om die wel op te nemen en Rocky Mountain NP over te slaan. Je zou kunnen eindigen in Salt Lake city of in Las Vegas. Scheelt misschien ook weer in drop off kosten?
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor Yellowstone in combinatie met een deel van het zuidwesten.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik weet natuurlijk niet hoe het in 2013 is, maar bij Roadbear zijn in 2012 de dropoff kosten 400 euro ongeacht welke plek je de camper terug brengt.
Als je met de camper gaat, is het verstandig om vroeg te boeken, meestal voor 31 oktober, dat scheelt vaak een hoop geld.
Als je met de camper gaat, is het verstandig om vroeg te boeken, meestal voor 31 oktober, dat scheelt vaak een hoop geld.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
San Diego is voor camperhuur geen handige plek om te starten er zitten maar weinig verhuurders, in LA heb je veel meer verhuurders zitten.
Re: Reis marientje: rondreis 2013
Alvast hartstikke bedankt voor de tips ik ga eens flink sleutelen en eens de reisverhalen lezen.
We hebben toch nog alle tijd.
We hebben toch nog alle tijd.
Na alle tips en reisverhalen eens bekeken te hebben ben ik tot de hele intelligente conclusie gekomen dat we een veel voorkomende fout gemaakt hebben
.
We willen teveel zien voor een eerste keer
Dus hebben we de hele route op de schop gegooid en zijn we tot het volgende gekomen:
Manlief wilde ooit nog eens in het venetian slapen dus hebben we besloten in las vegas te beginnen. Zodat we na die feestdag 's maandags op dinsdag de camper op kunnen halen.
31-8 Amsterdam - Las Vegas
1-9 Las vegas
2-9 Las vegas
3-9 Las vegas - grand canyon
4-9 Grand canyon
5-9 Grand canyon - Monument valley
6-9 Monument valley - page
7-9 Page
8-9 Page
9-9 Page - zion
10-9 Zion
11-9 Zion - death valley
12-9 death valley - Lee Vining
13-9 Lee vining - bodie - Tioga pass (tuolomne meadows)
14-9 Tioga pass - Yosemite valley
15-9 Yosemite
16-9 Yosemite
17-9 Yosemite - San francisco
18-9 San Francisco
19-9 San Francisco
20-9 San Francisco - Monterey
21-9 Monterey
22-9 Monterey - Cambria of San Simeon
23-9 Cambria/ san simeon - La
24-9 La
25-9 La
26-9 La - Anaheim (disney)
27-9 Anaheim - San diego
28-9 San Diego
29-9 San Diego - Las Vegas
30-9 Las Vegas - Amsterdam
1-10 weer terug aan boord.
Zo hebben we toch een mindere race route als de vorige want yellowstone neemt veel reistijd in.
Yellowstone was in eerste instantie een must maar als we die erbij moeten doen hebben we niet zoveel tijd voor de rest want 4 weken is echt de max.
Hebben we gelijk nog een reden om nog een keer die kant op te gaan
Nu gelijk de volgende vragen wat zijn de dingen die we echt moeten doen als we die kant op gaan. namelijk al staan de standaard toeristische dingen zoals alcatraz, whale watch, disney, san diego zoo of sea world enzo.
Maar de dingen die niet zo toeristisch zijn die de moeite waard zijn willen we ook graag doen.
Ook hebben we een budget waar we ons aan moeten houden van totaal 15.000 euro max. inclusief tickets en camperhuur met 3 personen maar is dit haalbaar of moeten we dat bedrag nog opschroeven.

We willen teveel zien voor een eerste keer

Manlief wilde ooit nog eens in het venetian slapen dus hebben we besloten in las vegas te beginnen. Zodat we na die feestdag 's maandags op dinsdag de camper op kunnen halen.
31-8 Amsterdam - Las Vegas
1-9 Las vegas
2-9 Las vegas
3-9 Las vegas - grand canyon
4-9 Grand canyon
5-9 Grand canyon - Monument valley
6-9 Monument valley - page
7-9 Page
8-9 Page
9-9 Page - zion
10-9 Zion
11-9 Zion - death valley
12-9 death valley - Lee Vining
13-9 Lee vining - bodie - Tioga pass (tuolomne meadows)
14-9 Tioga pass - Yosemite valley
15-9 Yosemite
16-9 Yosemite
17-9 Yosemite - San francisco
18-9 San Francisco
19-9 San Francisco
20-9 San Francisco - Monterey
21-9 Monterey
22-9 Monterey - Cambria of San Simeon
23-9 Cambria/ san simeon - La
24-9 La
25-9 La
26-9 La - Anaheim (disney)
27-9 Anaheim - San diego
28-9 San Diego
29-9 San Diego - Las Vegas
30-9 Las Vegas - Amsterdam
1-10 weer terug aan boord.
Zo hebben we toch een mindere race route als de vorige want yellowstone neemt veel reistijd in.
Yellowstone was in eerste instantie een must maar als we die erbij moeten doen hebben we niet zoveel tijd voor de rest want 4 weken is echt de max.
Hebben we gelijk nog een reden om nog een keer die kant op te gaan

Nu gelijk de volgende vragen wat zijn de dingen die we echt moeten doen als we die kant op gaan. namelijk al staan de standaard toeristische dingen zoals alcatraz, whale watch, disney, san diego zoo of sea world enzo.
Maar de dingen die niet zo toeristisch zijn die de moeite waard zijn willen we ook graag doen.
Ook hebben we een budget waar we ons aan moeten houden van totaal 15.000 euro max. inclusief tickets en camperhuur met 3 personen maar is dit haalbaar of moeten we dat bedrag nog opschroeven.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lukt alleen als je een vroege pickup hebt, bij een standaard pickup kan je meestal pas in de middag starten en moet je ook nog boodschappen doen, voor de rit LV > GC moet je 5 á 5,5 uur rekenen met een camper.3-9 Las vegas - grand canyon
Dat zal ruim voldoende zijn, wij zijn meestal tussen de 6 en 7 kwijt maar doen geen pretparken en zoo's.Ook hebben we een budget waar we ons aan moeten houden van totaal 15.000 euro max. inclusief tickets en camperhuur met 3 personen maar is dit haalbaar of moeten we dat bedrag nog opschroeven.
- Airmiles
- Amerikafan
Twee rustdagen in Page? Wat willen jullie daar doen dan?marientje schreef: 6-9 Monument valley - page
7-9 Page
8-9 Page
9-9 Page - zion
Ik ken de Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam maar die zijn beiden in een ochtend wel te bezoeken. En op weg naar Zion kom je toch langs de Glen Canyon Dam. Of is het de bedoeling om van daaruit andere dingen te bezoeken zoals Antelope Canyon? Maar dan nog heb je een dag over.
Airmiles de bedoeling is laat te vertrekken uit monument valley en vroeg te vertrekken uit page.
antelope canyon inderdaad, glen canyon ook, horseshoe bend ken ik niet daar ga ik eerst naar kijken.
Dus dan zou ik beter deze dag ergens anders bij pakken? Dan zou dat san diego worden denk ik of death valley (alleen wij zijn niet zo van die hittemensen)
Daar zitten we te denken om een hotelletje te nemen ipv in de camper te blijven.
antelope canyon inderdaad, glen canyon ook, horseshoe bend ken ik niet daar ga ik eerst naar kijken.
Dus dan zou ik beter deze dag ergens anders bij pakken? Dan zou dat san diego worden denk ik of death valley (alleen wij zijn niet zo van die hittemensen)
Daar zitten we te denken om een hotelletje te nemen ipv in de camper te blijven.
-
- Amerika-expert
De dag dat je van de Grand Canyon komt zie je MV in de vooravond, op zijn best. En de dag daarop kan je MV 's morgens vroeg zien, ook op zijn best. Dan heb je de rest van de dag voor de omgeving ( een hele dag MV is eerder ongewoon) : mooi, maar wel extra kilometers ( je rijdt nog van Page weg).Airmiles de bedoeling is laat te vertrekken uit monument valley en vroeg te vertrekken uit page.
Jacques
- Airmiles
- Amerikafan
Zeker niet overslaan. Vind ik zelf nog altijd een van de mooiste foto's die ik in Amerika heb gemaakt. Kost je weinig tijd. Ligt op 5 minuten ten zuiden van page en is 3/4 mijl wandelen. In verband met de stand van de zon kun je dit beter 's morgens doen. Dan maakt je de mooiste foto's.marientje schreef: horseshoe bend ken ik niet daar ga ik eerst naar kijken.
Je hebt een mooie route samengesteld. Wij zijn op 3 augustus teruggekomen van een geweldige rondreis door het zuidwesten van de USA en hebben een reisverslag bijgehouden op http://www.zuidwest-usa-2011.reismee.nl
Hierop vindt je ook ons reisschema en uitgebreide verzamelde informatie over de locaties die we bezocht hebben. Deze is samengevat in een PDF file die je op het reisblog kan downloaden (via FileServe.com) (let op PDF bestand is 12MB)
Lokaties die we bezocht hebben:
A. Las Vegas, Red Rock Canyon
B. Death Valley
C. Mono Lake, Bodie Ghosttown
D. Yosemite, Mariposa Grove
E. San Francisco,Alcatraz
F. Winchester Mystery House, Mystery Spot, Pacific Coast Highway 1
G. San Simeon
H. Anaheim, Los Angeles, Hollywood, Beverly Hills
I. San Diego
J. Joshua Three National Park,
K. Blythe
L. Scottsdale
M. Sedona, Oak Creek Canyon, Montezuma's Well
N. Historic Route 66, Grand Canyon
O. Monument Valley, Goosenecks State Park, Valley of the Gods
P. Antelope Canyon, Glen Canyon Dam,Page Lake Powell
Q. Bryce Canyon National Park
R. Zion National Park en weer terug naar Las Vegas.....
Hierop vindt je ook ons reisschema en uitgebreide verzamelde informatie over de locaties die we bezocht hebben. Deze is samengevat in een PDF file die je op het reisblog kan downloaden (via FileServe.com) (let op PDF bestand is 12MB)
Lokaties die we bezocht hebben:
A. Las Vegas, Red Rock Canyon
B. Death Valley
C. Mono Lake, Bodie Ghosttown
D. Yosemite, Mariposa Grove
E. San Francisco,Alcatraz
F. Winchester Mystery House, Mystery Spot, Pacific Coast Highway 1
G. San Simeon
H. Anaheim, Los Angeles, Hollywood, Beverly Hills
I. San Diego
J. Joshua Three National Park,
K. Blythe
L. Scottsdale
M. Sedona, Oak Creek Canyon, Montezuma's Well
N. Historic Route 66, Grand Canyon
O. Monument Valley, Goosenecks State Park, Valley of the Gods
P. Antelope Canyon, Glen Canyon Dam,Page Lake Powell
Q. Bryce Canyon National Park
R. Zion National Park en weer terug naar Las Vegas.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2178 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties