Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf samengestelde reis door een groot deel van Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Zelf samengestelde reis door een groot deel van Amerika

Bericht door Ceetje »

wij kampeerden altijd met een tent, maar in Alaska hadden we wel een camper. En een camper is echt veel duurder dan een huurauto en motels. Ik zeg niet dat een camper niet leuk is, maar persoonlijk vind ik ze een beetje log en zeker in de steden zijn ze niet zo handig. Qua rijden is een personenauto comfortabeler en sneller en onderweg kan je ook lekker picknicken zonder camper, picknickplaatsen zat. Als je slaapt in motels heb je niet zo'n heel grote auto nodig. is wel leuk, maar ik lees steeds 'betaalbaar' in je bericht. Een Chrysler sebring of gelijkwaardig is prima te doen en een stuk betaalbaarder dan een suv. Oké, niet zo leuk, maar een Amerikatrip kan volgens mij niet tegenvallen :wink: .
Succes met de keuzes maken en vooral een fijne vakantie.
Lang geleden hebben wij in Mariposa geslapen om Yosemite te bezoeken.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
jufkim
Amerika-ontdekker

Bericht door jufkim »

We zijn er redelijk uit. Op jullie adviezen gaan we toch met de auto i.p.v. camper.

We hebben nu het volgende bedacht.
dag 7: San Francisco
dag 8: San Francisco
dag 9: san fransisco, +/- 10.00 camper ophalen en naar - Yosemite National Park - (+/- 250 km 4,5 uur rijden) overnachten op housekeeping camp
dag 10: Yosemite NP (housekeeping camp)
dag 11: Yosemite National Park - oakhurst (overnachten)
dag 12: Oakhurst - L.A

Vervolgens hadden we Visalia op de planning staan, maar volgens mij is daar niet zo veel te zien.
Daarom lijkt het ons beter om meteen van Oakhurst naar L.A te rijden (4,5 uur) en die hele dag die danóver' is in Yosemite te zijn.

Nog een andere vraag. Gezien onze route, waar kunnen we dan het beste langs/ overnachten bij de GC?

DUS:

Dag 1 aankomst NY
dag 2: NY
dag 3: NY
dag 4: NY
dag 5: NY
dag 6: NY + vliegen naar San Francisco (hele dag vliegen)
dag 7: San Francisco
dag 8: San Francisco
dag 9: san fransisco, +/- 10.00 camper ophalen en naar - Yosemite National Park - (+/- 250 km 4,5 uur rijden) overnachten op housekeeping camp
dag 10: Yosemite NP (housekeeping camp)
dag 11: Yosemite National Park - oakhurst (overnachten)
dag 12: Oakhurst - L.A
Dag 13: Los Angeles - hollywood
dag 14: Los Angeles  Beverly Hills
dag 15: Los Angeles – Las Vegas (4,5 uur rijden
dag 16: Las Vegas --Venetian
dag 17: Las Vegas - GC (5 uur rijden)
dag 18: GC
dag 19: Grand Canyon NP – Page tour te doen naar Antelope Canyon,
dag 20: Page
dag 21: Page - Bryce
dag 22: Bryce - Salt Lake City (6,5 uur)
dag 23: salt lake city
dag 24: salt lake city - naar huis
dag 25: thuis
Laatst gewijzigd door jufkim op 14 aug 2011, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je nog een dag over hebt zou ik die in Yosemite gebruiken, je hebt aan 1 dag echt niet genoeg om het park te bekijken.
Liggen de vluchten al vast? Anders zou je ook in LA kunnen beginnen, dan via de kust naar SF, en dan Yosemite - Death valley - Las Vegas.
Als je het zo houdt zou ik Barstow overslaan. Je kunt in 1 dag naar Las vegas rijden. Een mooier alternatief zou zijn om via Death valley (met een overnachting in het park) te rijden. Zie hiervoor ons 2008-verslag. Voor Yosemite - La (via Sequoia NP) zie ons 2006-verslag. De route van Yosemite via de Tioga Pass naar DV is echter prachtig, kijk daarvoor eens in ons 2004 en 2006-verslag.

LV -GC kan in 1 dag, dat was al eerder gezegd. Je zou dan 2 nachten GC kunnen doen. Overnacht in het park, zie www.xanterra.com , of in tusayan. 1 nacht Page kan ook en dan nog een nacht Bryce en van daar uit naar SLC.
Dus zoiets:

dag 1 aankomst NY
dag 2 NY
dag 3 NY
dag 4 NY
dag 5 NY
dag 6 NY - SF
dag 7 SF
dag 8 SF
dag 9 SF - yosemite
dag 10 yosemite
dag 11 yosemite/Sequoia
dag 12 yosemite -LA
dag 13 LA
dag 14 LA
dag 15 LA - Death valley
dag 16 Death valley - Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Las Vegas - GC
dag 19 GC
dag 20 GC - Page
dag 21 Page - Bryce
dag 22 Bryce - SLC
dag 23 SLC
dag 24 SLC

Marianne
jufkim
Amerika-ontdekker

Bericht door jufkim »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie. Die dag 'over' hebben we inderdaad bij in Yosemite gedaan.
Maar doordat L.A naar L.V ook in 1 dag te doen is (bedankt voor de tip) hebben we daar nog een dag over.

Op zich liggen de vluchten nog niet vast, maar we hebben familie in Salt Lake en daar willen we graag eindigen, vandaar de keuze om in SF te beginnen en zo naar SLC te gaan.

Ik ga jullie verslagen zo zeker eens lezen, zeker omdat we alleen het stuk vanaf LV-GC-Page- Bryce - SLC. Nog moeten uitstippelen hoe we rijden, wat we dan zien en waar te overnachten. Ik neem je tips zeker ter harte.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Kim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer