In mei/juni 2012 willen wij (mijn vriend en ik) een rondreis maken in het westen! We zijn er vroeg bij, maar voorpret is erg leuk natuurlijk! Met veel input van dit forum zijn we tot een eerste planning gekomen en we zouden het leuk vinden om hier advies/tips op te krijgen. Het is namelijk de eerste keer Amerika voor ons! Belangrijkste vraag is natuurlijk of het haalbaar is! Onderaan in dit bericht staan nog wat meer inhoudelijke vragen!
De vertrekdatum staat nog niet vast (er staat nog helemaal niets vast eigenlijk), het zou bijvoorbeeld ook een week eerder kunnen. Later niet ivm het EK dat we toch liever in Nederland kijken.

We willen deze reis trouwens met een camper doen!
Dag 1 21-mei Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 22-mei Las Vegas
Dag 3 23-mei Las Vegas
Dag 4 24-mei Las Vegas - Death Valley
Dag 5 25-mei Death Valley
Dag 6 26-mei Death Valley - Sequoia
Dag 7 27-mei Sequoia - Yosemite
Dag 8 28-mei Yosemite
Dag 9 29-mei Yosemite - Big Oak Flat
Dag 10 30-mei Big Oak Flat - SF
Dag 11 31-mei SF
Dag 12 1-jun SF
Dag 13 2-jun SF - 17 mile drive - Carmel (bijvoorbeeld)
Dag 14 3-jun Carmel - Santa Barbara (bijvoorbeeld)
Dag 15 4-jun Santa Barbara - LA
Dag 16 5-jun LA - Dana Point
Dag 17 6-jun Dana Point - Bullhead city
Dag 18 7-jun Bullhead City - Grand Canyon (South rim)
Dag 19 8-jun Grand Canyon
Dag 20 9-jun Grand Canyon - Zion
Dag 21 10-jun Zion
Dag 22 11-jun Zion - Las Vegas
Dag 23 12-jun Las Vegas
Dag 24 13-jun Las Vegas - amsterdam
Dan de vragen dus:
1. Is het haalbaar? Als ik zo een beetje naar andere routes kijk, lijkt dit wel haalbaar. Maar misschien hebben jullie daar natuurlijk andere ideeën bij.
2. We hebben nu ingecalculeerd dat de Tioga pass nog dicht is. Van DV naar Seq. gaan we dus langs de "onderkant". Mocht ie wel open zijn (wat ik niet verwacht rond onze geplande tijd) kunnen we altijd nog beslissen om toch langs de Tioga te rijden.
3. Yosemite staat nu gepland in het Memorial Day weekend. Is dit verstandig of is dit een hele domme vraag?

4. Het stukje LA- Dana point heb ik er in gezet als een soort van back up. Dit kan dus, indien nodig, weg gelaten worden. Dus stel dat we tijd te kort komen, slaan we dit over.
5. We hebben in principe nog wat dagen "over". We moeten dus niet perse 13 juni (dag 24) terug vliegen. Het komt nu zo uit. Dus missen we nog iets (Antelope bijvoorbeeld) of moeten we ergens meer dagen voor inplannen?
6. Om terug te komen op het Memorial Day verhaal en de Tioga pass, is het misschien beter om de route om te keren? Volgens mij zitten we dan net voorbij de Grand Canyon rond Memorial day.
7. Hoe zit het met "wild" kamperen? Kan dit op bepaalde plaatsen (bijvoorbeeld supermarkt, rest area's langs de snelweg etc)? En reserveren van campings (bij NP bijvoorbeeld)?
Volgens mij was dit het voor nu, er zullen vast wel nog meer dingen in me opkomen!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes!