Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liveverslag Pete.Z: Zuidwesten 15 tot 25 Mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sliek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sliek »

wij zitten nu in Flagstaff in het Radisson, een aanrader. De trein is op een aardige afstand dus daar hebben we geen last van en je hebt bedden die je kan instellen op je persoonlijke slaapstand, een gigabad en ontbijt op de kamer voor een redelijke prijs...vanaond lekker gegeten bij weatherford hotel.
Sliek
In okt 02 zijn we naar New York geweest
We zijn in mei 06 getrouwd in Las Vegas met een huwelijksreis oost USA
Florida hebben we in 13 doorkruist met 5 jarige dochter
In 22 LA-SF
mei 26 New York
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nou,ondertussen zijn wij weer terug in Nederland.
Geen idee of ik nog andere forumleden heb gezien,wel wat Hollanders gehoord,maar niet aangesproken.... :wink:

Liveverslag lukte me niet,soms geen internet,maar meestal geen tijd of zin.

Na Flagstaff zijn we naar de Grand Canyon gereden,waar we de dag en de volgende ochtend hebben doorgebracht,met ook een helikoptervlucht.
Had ik nog nooit gedaan,maar wat een belevenis is dat zeg!
Kan ik echt iedereen aanraden.
Wij hadden de Imperialtour bij papillion geboekt,45 minuten.
Ik kwam naast de pilote terecht,waanzinnig om de GC ook zo eens te zien.

Die middag doorgereden naar Monument valley,volgens mij het saaiste ritje wat je kan maken.....ik ging acuut aan de drank als ik die rit vaker deed.
MV zelf is natuurlijk wel heel mooi,lekker over de onverharde weg daar gereden,auto was knap stoffig daarna.

Volgende ochtend naar Zion,daar heel kort gebleven,net genoeg voor een bak koffie en wat te eten,en de avond doorgebracht in Las vegas.
Extreem heet daar,om 23.00 was het nog 30 graden,maar het blijft toch een krankzinnige stad.
Zelfs mijn vader,die meer van de natuur is,was onder de indruk van alle lampjes en lichtjes,natuurlijk weer niet als rijk man weggegaan.....

Dag daarop naar Death valley via Shoshone,we troffen het met het weer,slechts 45 graden....overnacht in Furnace Creek,waar het niet krankzinnig druk was,dus zonder vooraf boeken konden we toch terecht.

De volgende ochtend wakker,naar buiten,en verdomd,regen.....zachtjes gelukkig,maar toch,regen in Death valley.

Nog wat rondgelopen bij de zanduinen bij Stovepipe Wells,en Mosaique Canyon in gewandeld,daarna besloten om ver door te rijden naar Yosemite,aangezien het ondertussen echt was gaan regenen.
We hebben dus aardig doorgehaald,en uiteindelijk zijn we via de 88 (bovenlangs,Noordelijk dus) naar Sonora gereden en hebben daar overnacht.

Volgende ochtend was het weer iets beter,en zijn we naar Yosemite gegaan,waar we direct zijn gestopt bij de lodge,en alweer hadden we mazzel,zonder te boeken was er toch nog plek,en om 11 uur s'ochtends hadden we dus een kamer,helemaal achterin aan de merced rivier.
Veel watervallen,die bijna op hun hoogtepunt waren,dus we zijn redelijk doorweekt geraakt......gelukkig was het die dag wel voor 80% droog,dus hebben we nog veel kunnen zien en lopen.

Dag daarop in de ochtend nog wat gewandeld,en doorgereden naar de kust,Monterey om precies te zijn.
Aquarium bekeken,en overnacht in Marina iets verderop,vlak aan zee.

De volgende dag naar San Francisco via de 1,die we bij Half Moon bay moesten verlaten vanwege een afsluiting verderop.
Motel gezocht bij het vliegveld,en de dag doorgebracht bij Fisherman's Warf met wat rondlopen en sightseeing,ook nog wat door de stad gereden om mijn vader een indruk te geven.
Alweer moest hij toegeven dat ook een stad wel erg leuk kan zijn.
:wink:

Volgende ochtend nog wat gegeten,en even het Liberty schip opgegaan,een oom van mij is nog marconist geweest op zo'n ding,toch leuk om dat eens te zien van dichtbij.

In de middag naar het vliegveld,om 12 uur auto in leveren en inchecken,natuurlijk lag de computer er weer eens uit,dus duurde dat wat langer dan gepland,handig zo'n E-ticket..... :roll:

Geen stoelen voor het uitzoeken dus,en hadden we op de heenreis nog plaatsen lekker bij een nooduitgang (meer dan een meter ruimte voor je benen!) kwamen we nu terecht op normale plekken,gelukkig toch redelijk ruimte.(MD-11 van KLM)

Lekker snelle terugvlucht,9 uur en 25 minuten,dus stonden we om 10.30 in de ochtend weer op Schiphol.

Al met al leuke reis,ik zal proberen nog wat foto's online te zetten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hallo Pete,

leuk om je (beknopte) reisverslag te lezen. Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt.

Wel heel apart moet de regen in Death Valley zijn geweest lijkt mij.

Ben benieuwd naar je foto's.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Pete,

Bedankt voor je verslag in vogelvlucht..... :wink:

Hebben we in ieder geval een indruk wat je zoal gedaan en beleefd hebt. Veel gereden begrijp ik, maar je vader zal zeker een goede indruk hebben gekregen van wat dit land al zo te bieden heeft.

We zijn benieuwd naar de foto's en nogmaals bedankt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Snelle reis,kort verslag..... :wink:

Ik knutsel van de week wel even een fotopagina in elkaar,voor de liefhebbers.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Even een paar snelle foto's:

http://web.mac.com/jpz1/iWeb/Site/Amerika.html

Ik heb ze niet alle 170 online gezet,leek me wat overdreven,mochten er verzoekjes zijn....... :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bedankt Pete.Z voor jouw verslag en het tonen van jouw foto's.
Leuk om te lezen en te bekijken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zo! Die heb je snel geplaatst. :D

Mooie foto's. Een leuk opwarmertje voor mijn trip over anderhalve week. :) :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pete, bedankt voor de foto's. Mooie serie en leuk om jou en je vader te zien bij Badwater.
Bedankt!

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer