Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
8 things you probably shouldn't eat at a chain restaurant
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: 8 things you probably shouldn't eat at a chain restauran
Als je met een dieet bezig bent, is 3 maaltijden ook heel belangrijk. Tijdens onze laatste reis heb ik meestal ontbeten met een Prodimed shake, dat was voor mij voldoende om tot de lunch te trekken. In principe levert het genoeg voedingswaarde, ook als je een druk programma hebt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Wij eten altijd ook op vakanties erg hollands
.
Ontbijt en lunch kopje thee en een paar boterhammen. Als ik s'morgens de gebakken worstjes en eieren .... of die wafels ruik. Dan wordt ik helemaal niet goed. Hoe krijgen mensen dat door hun keel vraag ik me regelmatig af.
.... alhoewel, de noordamerikanen kijken wel heel raar als ik s'morgens in een hotel een stapel boterhammen een kopje thee en een juice pak
. Ook met de lunch als we onze boterhammen en boter uit de koelbox halen
.
Tussendoor gaan we veel naar koffiezaken of een bakery om thee/koffie te halen met een lekkernij (ik ben gek op koeken/gebak/dessert en ijs e.d., maar ook om ideeen op te doen voor als ik thuis ben)
Diner..... tja, die chainrestaurants heeft geen voorkeur net zoals steakhousen e.d. We gaan graag naar aziatische zaken, maar ik kook zelf ook best heel veel.
Dat is een voordeel als je kok bent
. Vakantie of thuis ik moet koken! En koken op vakanties is voor mij een geweldige uitdaging ik verheug me alweer op volgend jaar.

Ontbijt en lunch kopje thee en een paar boterhammen. Als ik s'morgens de gebakken worstjes en eieren .... of die wafels ruik. Dan wordt ik helemaal niet goed. Hoe krijgen mensen dat door hun keel vraag ik me regelmatig af.
.... alhoewel, de noordamerikanen kijken wel heel raar als ik s'morgens in een hotel een stapel boterhammen een kopje thee en een juice pak

Tussendoor gaan we veel naar koffiezaken of een bakery om thee/koffie te halen met een lekkernij (ik ben gek op koeken/gebak/dessert en ijs e.d., maar ook om ideeen op te doen voor als ik thuis ben)
Diner..... tja, die chainrestaurants heeft geen voorkeur net zoals steakhousen e.d. We gaan graag naar aziatische zaken, maar ik kook zelf ook best heel veel.
Dat is een voordeel als je kok bent

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moest ook erg wennen aan die zware amerikaanse ontbijten.
Helemaal nu ik er woon maar ik moet zeggen, als ik in de ochtend zo'n mega ontbijt eet sla ik de lunch vaak over en eet ik alleen 's avonds. Omgekeerd, als ik 's ochtends "Hollands" ontbijt (dat is voor mij een wasa cracker met iets erop of muesli met melk) en heb ik 's middags wel trek in een lichte lunch en s'avonds een niet te zware maaltijd.
Het gekke is dat ik best wel ben afgevallen sinds ik hier woon. Raar maar waar! Ik denk dat het bij mij ook komt doordat ik vroeger soms onregelmatig at maar ik ga bijna geloven dat die zware ontbijten zo gek nog niet zijn haha.
Helemaal nu ik er woon maar ik moet zeggen, als ik in de ochtend zo'n mega ontbijt eet sla ik de lunch vaak over en eet ik alleen 's avonds. Omgekeerd, als ik 's ochtends "Hollands" ontbijt (dat is voor mij een wasa cracker met iets erop of muesli met melk) en heb ik 's middags wel trek in een lichte lunch en s'avonds een niet te zware maaltijd.
Het gekke is dat ik best wel ben afgevallen sinds ik hier woon. Raar maar waar! Ik denk dat het bij mij ook komt doordat ik vroeger soms onregelmatig at maar ik ga bijna geloven dat die zware ontbijten zo gek nog niet zijn haha.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Eten jullie dan thuis ook van die zware ontbijten? Wij niet, gewoon cereal met yoghurt of zo en als ik bij mijn Amerikaanse vriendinnen logeer daar net zo. Hooguit pocheer ik ook een paar eieren. Boterhammen zijn ook niet per definitie zo gezond, veel koolhydraten, die je lichaam in vet omzet en met weinig proteine krijg je al gauw weer trek.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Boterhammen niet gezond??? Niets beter dan een ontbijt met volkorenbrood! Veel vezels en juist meer energie omdat de koolhydraten langzaam worden omgezet. Heerlijk met 30+ kaas of magere vleeswaren 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik eet altijd één volkorenboterham met mager beleg 's morgens. Heel gezond volgens mij.
Brood is gezond met mate..
zoals alle andere producten..
Er zitten veel koolhydraten in, en voor mensen die koolhdraten niet goed kunnen verwerken of al veel koolhydraten binnen krijgen uit andere producten is het wellicht verstandig om niet dagelijks grote hoeveelheden brood te eten..
Maar dat verschilt per persoon, en zoals ik deze post al begon.. alles is gezond met mate..
zoals alle andere producten..
Er zitten veel koolhydraten in, en voor mensen die koolhdraten niet goed kunnen verwerken of al veel koolhydraten binnen krijgen uit andere producten is het wellicht verstandig om niet dagelijks grote hoeveelheden brood te eten..
Maar dat verschilt per persoon, en zoals ik deze post al begon.. alles is gezond met mate..

- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Het voedingscentrum adviseert voor iemand van mijn leeftijd 6 sneetjes brood per dag. Hoort tot de
Schijf van 5. Mijn dïetiste hamert er ook iedere keer op genoeg brood te eten. In brood zitten
vezels, koolhydraten, eiwitten, B-vitamines, calcium en ijzer. Toe allemaal dingen die je lichaam
nodig heeft. Dit geldt voor volkoren- en bruine broodsoorten. Niet voor het kleffe witbrood.
Zelfs eet ik een snee per dag zo donker mogelijk en volkoren brood.
Theo
Schijf van 5. Mijn dïetiste hamert er ook iedere keer op genoeg brood te eten. In brood zitten
vezels, koolhydraten, eiwitten, B-vitamines, calcium en ijzer. Toe allemaal dingen die je lichaam
nodig heeft. Dit geldt voor volkoren- en bruine broodsoorten. Niet voor het kleffe witbrood.
Zelfs eet ik een snee per dag zo donker mogelijk en volkoren brood.
Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Hmm, als ik 6 sneetjes brood per dag zou eten zou ik echt aankomen
Ik eet er dan ook maximaal 3.. En dat is al veel voor mijn doen al veel hoor..
jeetje zeg 6 sneetjes
jeetje zeg 6 sneetjes

- Michelle1711
- Amerika-ontdekker
Ik moet het tijdens de lunch doen met 2 sesam boterhammen en een cracker. Prima moet ik zeggen.
In Amerika eten wij 's ochtends niet en gaan in de middag wat eten, vaak ongezond.
Broodjeszaken zoals in NL heb ik nog niet kunnen vinden.
Het gekke is dat ik nooit aankom in Amerika.
In Amerika eten wij 's ochtends niet en gaan in de middag wat eten, vaak ongezond.
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
De Nederlandse broodmarkt is dan ook vrij uniek. Vrijwel nergens ter wereld heb je broodjeszaken als in Nederland. Dat ligt dus niet aan Amerika. Ook in Zuid-Europa heb je niet de broodcultuur als in NL. Net als Afrika, Azië en Zuid-Amerika. Betekend niet dat je in Amerika geen broodjes kan krijgen. Het is niet hetzelfde als in Nederland, maar is dat niet één van de main points van 'op vakantie gaan'? Eens iets anders? Voor mij is dat één van de redenen waarom ik het 'op vakantie in Nederland' nooit begreep. Nederland is zo klein, dat je of je nou in Den Haag of in Gelderland bent, nog steeds de spullen uit dezelfde Albert Heijn haalt, uit dezelfde bonus, voor dezelfde prijs die je thuis zou betalen. No thanksMichelle1711 schreef: Broodjeszaken zoals in NL heb ik nog niet kunnen vinden.

Maar ik dwaal af. Broodjeszaken. Naast de al vaak genoemde Subway (wederom, iets wat veel mensen kennen

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- DixieChick
- Amerika-expert
Zes sneetjes brood per dag? Mijn hemel, dat red ik nooit.
Grappig dat iemand dat zei over boterhammen 's ochtends het lekkerst vinden, want ik kan echt geen boterham wegwerken 's ochtends. Ik ben meer van de yoghurt met muesli of een bakje brinta (als ik dat in huis heb). Zo zie je maar dat smaken verschillen.
Overigens (en dit durf ik bijna hier niet te zeggen), maar eet ik toch best wel vaak een enorm Amerikaans ontbijt. Vooral in het weekend, in de zomer. Scrambled eggs (hoe heet dat?) met spinazie of tomaat, een bagel of french toast, spek...heerlijk! (Maar mischien moet ik er voor alle eerlijkheid wel bij vermelden dat ik in de zomer altijd 's ochtends voor het ontbijt sport, en zo met een marathon training soms wel tegen de 1000 calorieen verbrandt..dus misschient telt het niet helemaal?
)
Grappig dat iemand dat zei over boterhammen 's ochtends het lekkerst vinden, want ik kan echt geen boterham wegwerken 's ochtends. Ik ben meer van de yoghurt met muesli of een bakje brinta (als ik dat in huis heb). Zo zie je maar dat smaken verschillen.
Overigens (en dit durf ik bijna hier niet te zeggen), maar eet ik toch best wel vaak een enorm Amerikaans ontbijt. Vooral in het weekend, in de zomer. Scrambled eggs (hoe heet dat?) met spinazie of tomaat, een bagel of french toast, spek...heerlijk! (Maar mischien moet ik er voor alle eerlijkheid wel bij vermelden dat ik in de zomer altijd 's ochtends voor het ontbijt sport, en zo met een marathon training soms wel tegen de 1000 calorieen verbrandt..dus misschient telt het niet helemaal?

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Kijk, in zo'n geval zou ik ook wel een stevig Amerikaans ontbijt aandurven 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik schreef "brood is niet per definitie gezond". Je wilt ze de kost niet geven, die een witte boterham met hagelslag als ontbijt eten. Er is zo ook een enorm verschil tussen Corn Flakes en Fiber One cereal om maar iets te noemen.SanneN schreef:Boterhammen niet gezond??? Niets beter dan een ontbijt met volkorenbrood! Veel vezels en juist meer energie omdat de koolhydraten langzaam worden omgezet. Heerlijk met 30+ kaas of magere vleeswaren
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Heb je ook helemaal gelijk in! Ik had het niet helemaal goed gelezen
Alleen witbrood met hagelslag is zeker geen goed ontbijt voor kinderen!

Alleen witbrood met hagelslag is zeker geen goed ontbijt voor kinderen!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik lees hierboven alles over brood alleen helaas niet dat er wel teveel zout in zit wat ook weer niet goed voor je is.
Maar ik eet ook wel 4 volkorenboterhammen per dag.
Behalve als ik in de USA ben dan word het toch echt een sub van de Publix (=supermarktketen).
Maar ik eet ook wel 4 volkorenboterhammen per dag.
Behalve als ik in de USA ben dan word het toch echt een sub van de Publix (=supermarktketen).
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Kaap koraal, heb je al eens zoutloos brood of met de helft van het zout gemaakt is geprobeerd.
Dat is echt niet te pruimen. Ik heb een zoutarm/natriumbeperkt dieet dus dan eet ik voor de rest van
de dag zoutloos. Aardappelen, groenten en vlees eet ik altijd zoutloos. Dat aakt mij ondertussen niets
meer uit.
Naast het brood eet een ieder gewoon veel veel zout per dag.
Theo
Dat is echt niet te pruimen. Ik heb een zoutarm/natriumbeperkt dieet dus dan eet ik voor de rest van
de dag zoutloos. Aardappelen, groenten en vlees eet ik altijd zoutloos. Dat aakt mij ondertussen niets
meer uit.
Naast het brood eet een ieder gewoon veel veel zout per dag.
Theo
Groetjes Theo.

Van het brood zelf kom je niet aan. Wél van het beleg. En de hoeveelheid boter/margarine/mayonaise. Zes sneetjes brood is niet zo veel dus, mits je voor de rest matig eet.nadiaU schreef:Hmm, als ik 6 sneetjes brood per dag zou eten zou ik echt aankomen
jeetje zeg 6 sneetjes
Twee boterhammen en een cracker voor de lunch vind ik erg weinig. Daar zou ik niet genoeg aan hebben. Ik eet drie (soms vier) volkoren boterhammen zonder boter met (meestal) mager beleg. Op minder red ik het niet, dan ga ik snoepen/snacken als ik op weg naar huis ben.Michelle1711 schreef:Ik moet het tijdens de lunch doen met 2 sesam boterhammen en een cracker. Prima moet ik zeggen.
hmm, daar ben ik het niet mee eens hoor..thebes schreef:Van het brood zelf kom je niet aan. Wél van het beleg. En de hoeveelheid boter/margarine/mayonaise. Zes sneetjes brood is niet zo veel dus, mits je voor de rest matig eet.nadiaU schreef:Hmm, als ik 6 sneetjes brood per dag zou eten zou ik echt aankomen
jeetje zeg 6 sneetjes
Ik eet gerookte kipfilet, appelstroop, magere smeerkaas, kalkoenfilet of komkommertjes op mijn brood.. geen boter of sausjes of wat dan ook.. Ik weet zeker dat dat niet hetgeen is wat mijn probeelm dan is..
(Hoewel dit natuurlijk niet bij iedereen zo is, als je elke dag boterhammen met pasta etc eet, dan is het beleg inderdaad het probleem)
Mijn dag ziet er ongeveer als volgt uit:
Ochtend yoghurt met musli of appeltje..
Middag: 1/2 boterhammen met bovenstaand beleg of 2/3 crackers..
Avond: Aardappel/groente vlees/vis of pasta/nasi gerecht.. altijd vers bereid
Vaak wissel ik wel de ochtend en middag hoor, ik eet nooit elke dag hetzelfde.. maar dat zijn de producten en de hoeveelheden die ik dagelijks neem.. En dat is voor mij al 'risky' veel als ik meer ga eten, vliegen de kilo's er letterlijk aan..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2828 Weergaves
-
Laatste bericht door MattRob