Je schreef dat je wat adviezen mee zou nemen, maar blijkbaar doe je dat niet? Hoeft niet hoor, maar het is wel goed om te weten wat je wel en niet, doet in verband met de tijd die je overal hebt.
Voor de routes geldt voor een groot deel wat ik al eerder heb gezegd, veel keuze is er vaak niet. Naar Yosemite zou ik de 120 nemen, tenzij je ook naar de Mariposa Grove wilt. Dan zou je via Oakhurst het park binnen kunnen rijden zodat je de sequoia's op de eerste dag kunt bezoeken. Het hangt er ook wel van af waar je gaat overnachten.
Tussen Death Valley en Las Vegas heb je de keuze uit meerdere routes, zie hiervoor de dit bestandje op de NPS-site. In 2006 reden wij de scenic route van LV naar DV, en in 2008 de kortste roue; misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
Nuttige opmerking op de NPS-site:
Using GPS Navigation
GPS Navigation to sites to remote locations like Death Valley are notoriously unreliable. Numerous travelers have been directed to the wrong location or even dead-end or closed roads. Travelers should always carry up-to-date road maps to check the accuracy of GPS directions.
DO NOT DEPEND ONLY ON YOUR VEHICLE GPS NAVIGATION SYSTEM.
Tussen Las vegas en Bryce zou ik door Zion rijden, en zoals al gezegd ook bij voorkeur hier (in Springdale) een overnachting - of twee - invoegen. De route naar Bryce wijst zich dan van zelf.
Als je een overnachting invoegt zou je op weg van LV naar Zion tijd hebben voor Valley of Fire. Hiervoor moet je de Insterstate verlaten en de VoF Hwy nemen. Kost je zonder stops een uur extra.
Voor de rest van de route is het gewoon de weg volgen tenzij je de cottonwood canyon road van Bryce naar Page zou willen nemen. Maar dat is een dirt road die niet altijd goed te berijden is.
Kijk ook nog eens naar de andere tips die al zijn gegeven (over Joshua Tree etc).
Marianne