Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Willel
Amerikafan

Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........

Bericht door Willel »

Daniel82 schreef:
Hockey schreef:@Daniel82, wees welkom.

Ik weet niet hoe het zit bij niet getrouwde stellen, of als de een de DV wint de ander toch mee kan. Wel een belangrijke vraag waar je rekening mee moet houden.
we zijn 2 jongens en volgens mij als we getouwd zouden zijn word dat naar mijn idee niet geaccepteerd;-) dus voor ons word het de DV.
geen idee waarom dat een probleem zou zijn? zolang je geldig bewijs hebt dat je getrouwd bent kunnen zij toch niet ineens zeggen 'nee sorry jongens, dit is niet gebeurt'
daarnaast zijn er ondertussen toch al weer enkele staten waar homohuwelijken gewoon lekker toegelaten zijn, dat weerleggen ze toch ook niet op federaal niveau?

edit: voor de duidelijkheid, dit LIJKT mij zo, maar best toch ens informeren ;)
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Een homohuwelijk wordt niet erkend en je partner zal dus niet meemogen, zelfs als jij wint
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

hmm, ze erkennen dus gewoon niet dat je getrouwt bent, op geen enkel vlak?
dacht niet dat ze arrogant genoeg waren om gewoon perfect legale situaties in andere landen compleet te negeren
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ander land, andere wetten. Zie niet wat daar raar aan is
Sten

Bericht door Sten »

Daniel82 schreef: [...] en volgens mij als we getouwd zouden zijn [...] .
Beetje SM neiging? :wink:
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

ned in MO schreef:Ander land, andere wetten. Zie niet wat daar raar aan is
raar daaraan is dat een land zomaar kan beslissen dat een internationaal erkende situatie voor hen niet van toepassing is
dat ze same-sex marriages in eigen land niet toelaten of van hun eigen burgers niet erkennen dat vind ik perfect kunnen (al is het nog altijd belachelijk)
en dat ook bepaalde sociale voordelen niet beschikbaar zouden zijn kunnen ze via creatief wetten verwoorden ook wel uitleggen, maar dat is naar mijn gevoel nog altijd iets anders dan gewoon huwelijken uit andere landen niet erkennen.

in jou mening zou het dan ook perfect normaal zijn als de VS besluit dat geen enkel buitenlands huwelijk voor hen geldt en immigranten dat maar eens opnieuw moesten doen? of dat geen enkele opleiding equivalent is met wat zij doen en we als immigranten dus allemaal opnieuw examens moeten afleggen "omdat hun wetten het zo zeggen"?

theoretisch mogelijk? ja
toch ook raar? dacht het wel
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Sten schreef:
Daniel82 schreef: [...] en volgens mij als we getouwd zouden zijn [...] .
Beetje SM neiging? :wink:
oeps :wink: :blink: mmmmm dat krijg je met dyslectie :oops: maar goed on-topic, dus op zicht hoef ik niets te vrezen qua opleiding en werk ervaring :-D. dat is mooi.
/me duikt het forum weer in om te kijken hoe ik dat dan kan bewijzen aan de interviewer :-D.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Willel schreef:
raar daaraan is dat een land zomaar kan beslissen dat een internationaal erkende situatie voor hen niet van toepassing is
dat ze same-sex marriages in eigen land niet toelaten of van hun eigen burgers niet erkennen dat vind ik perfect kunnen (al is het nog altijd belachelijk)
en dat ook bepaalde sociale voordelen niet beschikbaar zouden zijn kunnen ze via creatief wetten verwoorden ook wel uitleggen, maar dat is naar mijn gevoel nog altijd iets anders dan gewoon huwelijken uit andere landen niet erkennen.

in jou mening zou het dan ook perfect normaal zijn als de VS besluit dat geen enkel buitenlands huwelijk voor hen geldt en immigranten dat maar eens opnieuw moesten doen? of dat geen enkele opleiding equivalent is met wat zij doen en we als immigranten dus allemaal opnieuw examens moeten afleggen "omdat hun wetten het zo zeggen"?

theoretisch mogelijk? ja
Ik denk niet dat same sex marriage een internationaal erkende situatie is. Een geregistreerd partnerschap is dat trouwens ook niet hier.
Als je als heterosexkoppel wilt emigreren zal je bijv moeten trouwen of je nou wilt of niet. GA je bijv naar canada dan mag een geregistreerd partnerschap weer wel om te emigreren.
Sten

Bericht door Sten »

Daniel82 schreef: oeps :wink: :blink:
Just teasing. :) Doe gewoon beide mee met de DV 2013. Er zijn regelmatig mensen die de eerste of tweede keer al winnen. Waar een wil is, is een weg.

PS Mensen uit Enschede zijn OK. :thumbup: Ze passen goed bij de vriendelijke Amerikanen.
Laatst gewijzigd door Sten op 15 aug 2011, 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

theoretisch mogelijk? ja
Ik denk niet dat same sex marriage een internationaal erkende situatie is. Een geregistreerd partnerschap is dat trouwens ook niet hier.
Als je als heterosexkoppel wilt emigreren zal je bijv moeten trouwen of je nou wilt of niet. GA je bijv naar canada dan mag een geregistreerd partnerschap weer wel om te emigreren.
we gaan een beetje offtopic: Stel we hebben beide een GC dan neem ik aan dat 1 van ons wel een huis kan/mag kopen al hoewel dit misschien moeilijk word met de hypotheek maar dat even ter zijde. En dat we daar samen in mogen wonen.
Laatst gewijzigd door Clint op 15 aug 2011, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quotes gefixt en bold weggehaald. Het is niet nodig om alles in bold te zetten.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Sten

Bericht door Sten »

@ Daniel 82

Kies je toekomstige woonplaats wijs uit. Bepaalde gebieden in Amerika staan bekend om hun extreme 'behoudendheid'. Je wilt geen gevechten meer leveren, die je in Nederland mogelijk allang geleverd hebt. Je kunt je energie beter gebruiken, toch!
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Sten schreef:
Daniel82 schreef: oeps :wink: :blink:
Just teasing. :) Doe gewoon beide mee met de DV 2013. Er zijn regelmatig mensen die de eerste of tweede keer al winnen. Waar een wil is, is een weg.

PS Mensen uit Enschede zijn OK. :thumbup: Ze passen goed bij de vriendelijke Amerikanen.
Thanks :-p maar ben hier niet geboren en getogen ;-) check hier voor meer info ;-) viewtopic.php?f=17&t=36441
Sten

Bericht door Sten »

@ Daniel82

Je woont er echter nu, dus je hebt vast al de vibes uit het oosten gevoeld. Tukkers zijn aardige mensen. :thumbup:
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Willel schreef:
Sorry Daniel, maar toch nog even :offtopic: : In Nederland erkennen wij ook geen bigame huwelijken, terwijl dat in andere landen gewoon is toegelaten. Dus zo raar is het niet.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Willel schreef:

theoretisch mogelijk? ja
In dit alles vergeet je mee te nemen dat degene uit Nederland naar Amerika wil. Amerika hoeft helemaal niets. Het is dus hun volste recht om eisen te stellen aan degenen die vragen om naar de VS te mogen emigreren. Eén van hun voorwaarden is dus dat de winnaar van de loterij alleen een partner kan meenemen als diegenen getrouwd zijn. Op Amerikaans Federaal niveau bestaat een huwelijk uit een man en een vrouw. Punt. Je kan het hier mee eens zijn, of niet, maar het is wel zo. En dat ze eisen dat mensen die naar hun land willen verhuizen zich aanpassen aan de wetten van dat land, is in mijn ogen niet onredelijk. En ik heb het hier dus niet over mijn persoonlijk mening. Ik ben pro homo-huwelijk. Maar ik kan niet ontkennen dat het het volste recht van de VS is om eisen te stellen conform de wetten van het land zelf wat betreft het toelaten van nieuwe inwoners.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Willel: Zo kan het zijn dat jij de loterij wint, en nog een 22-jarige zoon of dochter in huis hebt die ook met je mee wilt verhuizen naar de US. Kan ook niet. Enkel als ze jonger dan 21 zijn en ook nog 'dependent' van je zijn (dus niet al elders wonen).
Of jij woont nog bij je ouders, en die willen ook wel mee. Mag niet.
'The land of the free' heeft ontzettend veel regeltjes. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Sten schreef:@ Daniel82

Je woont er echter nu, dus je hebt vast al de vibes uit het oosten gevoeld. Tukkers zijn aardige mensen. :thumbup:

Dat vind ik nou ook. Ben ook van (bijna) oorsprong een tukker en was zelfs enschedeer :lol:

@ Daniel. Realiteit is dat de kans dat julllie allebei winnen 1 op 10,000 is. Realiteit is dus gewoon lekker genieten van je vakanties daar
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Daniel82 schreef:
Old Faithful schreef:Als je samen via de DV lottery naar Amerika wilt emigreren, zul je allebei moeten winnen. Hoe groot is die kans? :(
ik las op het forum dat gem. onze forumers er 2x over doen ;-).
Kan je even uitleggen hoe je aan dit besluit komt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Ik denk dat mijn besluit gebaseerd is op het feit dat een GC halen makkelijker is(elk jaar mag je mee doen). Dan eers een bedrijf zoeken die jou wil hebben en dan via hun een werkvisum aan te vragen.
Laatst gewijzigd door Rob op 16 aug 2011, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Sten

Bericht door Sten »

ned in MO schreef:

Dat vind ik nou ook. Ben ook van (bijna) oorsprong een tukker en was zelfs enschedeer :lol:
Wat zijn we het eens! :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer