Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........
Maar ach ben nu toch een tukker, goed geintergreerd 

Laatst gewijzigd door Rob op 16 aug 2011, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@Daniel82: In je quote van 16 augustus 8.00u leg je mij een uitspraak in de mond die ik niet gedaan heb. Verder geen probleem hoor. Edit: Inmiddels staat bedoelde quote er niet meer.
De DV lottery is echt een loterij. Je kunt geluk hebben en de eerste keer winnen. Er zijn echter ook deelnemers die na tien jaar met zijn tweeën meegedaan te hebben, nog steeds geen winnaar zijn.
Ik wilde met mijn vraag "hoe groot is die kans?" aangeven dat in jouw situatie de kans nog een heel stuk kleiner is. Jullie zouden n.l. allebei tegelijk moeten winnen, als je met zijn tweeën wilt gaan.
De DV lottery is echt een loterij. Je kunt geluk hebben en de eerste keer winnen. Er zijn echter ook deelnemers die na tien jaar met zijn tweeën meegedaan te hebben, nog steeds geen winnaar zijn.
Ik wilde met mijn vraag "hoe groot is die kans?" aangeven dat in jouw situatie de kans nog een heel stuk kleiner is. Jullie zouden n.l. allebei tegelijk moeten winnen, als je met zijn tweeën wilt gaan.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 17 aug 2011, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Er is nog een andere optie, maar helaas ook een kleine kans dat die zal slagen.
Eén van jullie beiden wint de DV en de ander gaat naar de VS op een ander visum, zoals een H1B of een L1.
Eén van jullie beiden wint de DV en de ander gaat naar de VS op een ander visum, zoals een H1B of een L1.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kastelke schreef:Kan je even uitleggen hoe je aan dit besluit komt?Daniel82 schreef:ik las op het forum dat gem. onze forumers er 2x over doen.
Wat jij denkt, is iets heel anders dan dat wat je kan besluiten op basis van wat je op dit forum (en andere) ziet. Dat staat vast!Daniel82 schreef:Ik denk dat mijn besluit gebaseerd is op het feit dat een GC halen makkelijker is(elk jaar mag je mee doen). Dan eers een bedrijf zoeken die jou wil hebben en dan via hun een werkvisum aan te vragen.
En als je werkervaring hebt die interessant is voor een Amerikaanse werkgever, is het veel makkelijker om een werkvisum te pakken te krijgen dan dat je deze loterij kan winnen.
En zoals Old Faithful al zegt: jullie moeten allebei winnen... Eerlijk gezegd heb ik dat op de 7 jaar dat ik heel dit gebeuren volg nog nooit zelf zien gebeuren. Al was er hier wel iemand die een collega had of zo waarbij ze beiden gewonnen hadden.
Het is heel erg, maar ik denk dat je de realiteit ook onder ogen moet zien en dat je je moet realisteren dat voor jullie de droom nog niet iets moeilijker te pakken zal zijn dan voor de meesten hier op het forum...
Wat doet je vriend voor werk?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Het zou mooi zijn als we allebij tegelijk een GC kriigen. Maar zo als jij aan geeft moet je geluk hebben. Dat neemt niet weg dar we het altijd kunnen proberen. Mijn partner werkt in een websign bedrijf en hij houd zich bezig met de achterkant van de sites en ontwikkeld als hobby iOS apps.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Beiden hebben jullie dus helaas niet echt jobs waar ze hier om zitten te springen omdat ze genoeg mensen hebben die dat werk ook kunnen dus ik denk dat een werkvisum er niet inzit 
En meedoen is leuk... maar wat als 1 van jullie dan wint? Gaat alleen die ene persoon dan? Lijkt me wel iets om vooraf te bespreken.
Amerika is een zeer homo onvriendelijk land helaas en ik vrees dat het nog wel jaaaaren zal duren voordat een homo huwelijk geaccepteerd wordt.

En meedoen is leuk... maar wat als 1 van jullie dan wint? Gaat alleen die ene persoon dan? Lijkt me wel iets om vooraf te bespreken.
Amerika is een zeer homo onvriendelijk land helaas en ik vrees dat het nog wel jaaaaren zal duren voordat een homo huwelijk geaccepteerd wordt.
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Omdat huwlijk verhaal maak ik mij niet zo druk;-). En werk zoeken is een uitdaging
.

Laatst gewijzigd door Rob op 16 aug 2011, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik vrees het ook, maar ik hoop dat het misschien ooit nog zover komt.Ziva schreef:Amerika is een zeer homo onvriendelijk land helaas en ik vrees dat het nog wel jaaaaren zal duren voordat een homo huwelijk geaccepteerd wordt.

Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Dit kan ik alleen maar beamen. Ben hier nu 5 maanden, heb een bachelor graad IT en nog steeds geen job terwijl ik zowat elke dag reageer op jobs in de ITDaniel82 schreef:En werk zoeken is een uitdaging.

Maar we blijven positief! Zometeen ronde 2 voor een baan per telefoon conference met 7 mensen tegelijk .... best spannend

@ Ziva
Zo, die Amerikanen weten van aanpakken zeg, conference huppa met zeven mensen tegelijk, spijkers met koppen slaan. Ik realiseer me nu pas dat jij blijkbaar ook in de IT zit. Heel leuk voor een vrouw, want het zijn toch meestal mannen. Maar je hebt dus geen Master; is een Bachelor genoeg voor die banen waar je op solliciteert?
Zo, die Amerikanen weten van aanpakken zeg, conference huppa met zeven mensen tegelijk, spijkers met koppen slaan. Ik realiseer me nu pas dat jij blijkbaar ook in de IT zit. Heel leuk voor een vrouw, want het zijn toch meestal mannen. Maar je hebt dus geen Master; is een Bachelor genoeg voor die banen waar je op solliciteert?
Ja ik heb zelfs al een paar keer te horen gekregen dat ik overqualified ben met opleiding en +10 jaar werkervaring. En dan denken ze dat ik een veel hogere positie wil of zoeken ze er meer achter haha. Terwijl ik gewoon een leuke job wil ook al is dat misschien wat lager dan ik aankan. Is al spannend genoeg om in een nieuw land aan de slag te gaan toch?
Ja ze weten van aanpakken hier. Je moet veel rondes door en dan veelal telefonisch met meerdere mensen tegelijk. Ze kunnen nu selectief zijn want mensen in overvloed natuurlijk. Nu is dit wel een heel groot bedrijf (waar ik 4!! maanden geleden op gesolliciteerd heb haha) maar ook simpele functies vereisen soms 3 tot 4 rondes voordat je je gezicht mag laten zien merk ik. Jammer want ik ga liever op bezoek dan telefonisch maar dat kan hier natuurlijk vaak niet vanwege de afstand. Maar ik blijf positief!
Ja ze weten van aanpakken hier. Je moet veel rondes door en dan veelal telefonisch met meerdere mensen tegelijk. Ze kunnen nu selectief zijn want mensen in overvloed natuurlijk. Nu is dit wel een heel groot bedrijf (waar ik 4!! maanden geleden op gesolliciteerd heb haha) maar ook simpele functies vereisen soms 3 tot 4 rondes voordat je je gezicht mag laten zien merk ik. Jammer want ik ga liever op bezoek dan telefonisch maar dat kan hier natuurlijk vaak niet vanwege de afstand. Maar ik blijf positief!
@ Ziva
Succes. Ik zou een beetje voortvarend te werk gaan als ik jou was. Prijs jezelf de lucht in (op de juiste, bescheiden toon haha). In Amerika liggen de zaken wat anders dan hier. Hier is het: doe maar gewoon dan doe je enz. Daar is het: Be the Best, stick out! Just the opposite dus. Maar ik neem aan dat je je hier al van bewust bent.
Succes. Ik zou een beetje voortvarend te werk gaan als ik jou was. Prijs jezelf de lucht in (op de juiste, bescheiden toon haha). In Amerika liggen de zaken wat anders dan hier. Hier is het: doe maar gewoon dan doe je enz. Daar is het: Be the Best, stick out! Just the opposite dus. Maar ik neem aan dat je je hier al van bewust bent.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het Amerikaanse team van mijn mijn zowat voor 50% uit vrouwen bestond, als het er niet meer zijn. Hij heeft altijd veel dames in zijn team, en nu ook weer. Vind het heel gezon dat er die mix tussen mannen en vrouwen is, en ook een mix in leeftijden.
En over dat 'overqualified': enerzijds hoor je zeggen dat dat in de US niet telt, ik heb dat hier ook al wel vaker gelezen. En toch hoor ik vaak van mensen die serieuze kwalificaties hebben en uit de zogenaamde six figure jobs komen, dat dat wel in hun nadeel speelt, ook al verlangen ze -omwille van economische crisis bijvoorbeeld- helemaal niet meer naar die six figure job.
Ook hier in Ontario is mijn man daar tegenaan gelopen! Dus 'overqualified' bestaat wel degelijk hoor! Misschien niet in alle sectoren, maar in de IT heel erg zeker! Ook in de US!
@Ziva: misschiens stom, maar als je het gevoel hebt dat je steeds tegen dat overqualified tegenaan loopt, kan je dan misschien je resume een beetje 'afzwakken'? (vreselijk om dat te doen, ik zou het er ook moeilijk mee hebben, maar als je de indruk hebt dat dat steeds is waar je tegenaan loopt...)
En over dat 'overqualified': enerzijds hoor je zeggen dat dat in de US niet telt, ik heb dat hier ook al wel vaker gelezen. En toch hoor ik vaak van mensen die serieuze kwalificaties hebben en uit de zogenaamde six figure jobs komen, dat dat wel in hun nadeel speelt, ook al verlangen ze -omwille van economische crisis bijvoorbeeld- helemaal niet meer naar die six figure job.
Ook hier in Ontario is mijn man daar tegenaan gelopen! Dus 'overqualified' bestaat wel degelijk hoor! Misschien niet in alle sectoren, maar in de IT heel erg zeker! Ook in de US!
@Ziva: misschiens stom, maar als je het gevoel hebt dat je steeds tegen dat overqualified tegenaan loopt, kan je dan misschien je resume een beetje 'afzwakken'? (vreselijk om dat te doen, ik zou het er ook moeilijk mee hebben, maar als je de indruk hebt dat dat steeds is waar je tegenaan loopt...)
Elke
-
- Amerika-expert
Dit is waarschijnlijk allang niet meer van toe ppassing, maar je kan Nederlandse opleidingen laten "waarderen" naar Amerikaanse systeem, dacht ik, dus om te bepalen wat het equivalent van je opleiding is. Via nuffic dacht ik. Is misschien helpful voor iemand.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of via WES. Maar vaakt is het ook zo dat bedrijven je zelf aangeven via wie zij willen dat je het doet. Al is WES wel een van de meest gebruikte.
http://www.wes.org/
http://www.wes.org/
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
** Er is een nieuw topic geopend ivm de IT jobmarkt in de USA:
viewtopic.php?f=12&t=36505
Gelieve daar verder te gaan over dat onderwerp.
Dan kunnen we hier verder on topic blijven: over het al dan niet voldoende zijn van je genoten onderwijs om in aanmerking te komen voor een green card. **
viewtopic.php?f=12&t=36505
Gelieve daar verder te gaan over dat onderwerp.
Dan kunnen we hier verder on topic blijven: over het al dan niet voldoende zijn van je genoten onderwijs om in aanmerking te komen voor een green card. **
Elke
Ik ben er inderdaad doorheen gekomen destijds! We wonen al weer 1,5 jaar in Scottsdale,AZ.Maar is Kiyu er doorheen gekomen dan (in 2009)?
Je moet de consul er van overtuigen dat je wel degelijk kan overleven. Op zich was het niet genoeg wat ik aan schoolgebeuren had. Maar de 10 jaar dat ik een eigen zaak had was in zijn ogen genoeg. We hebben de consul ook verteld dat we ook hier een eigen zaak wilden opstarten, helaas is dat nog niet gelukt maar zeg nooit nooit!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@kiyu: Ik had al zo'n vermoeden, maar fijn dat je dit nu ook kunt bevestigen 

Good to hear!kiyu schreef: Ik ben er inderdaad doorheen gekomen destijds! [...] We hebben de consul ook verteld dat we ook hier een eigen zaak wilden opstarten, helaas is dat nog niet gelukt maar zeg nooit nooit!

Een eigen zaak willen starten kan leuk zijn, maar moest je dan niet aan kunnen tonen dat je over genoeg middel beschikt om dit ook te kunnen realiseren.kiyu schreef:Ik ben er inderdaad doorheen gekomen destijds! We wonen al weer 1,5 jaar in Scottsdale,AZ.Maar is Kiyu er doorheen gekomen dan (in 2009)?
Je moet de consul er van overtuigen dat je wel degelijk kan overleven. Op zich was het niet genoeg wat ik aan schoolgebeuren had. Maar de 10 jaar dat ik een eigen zaak had was in zijn ogen genoeg. We hebben de consul ook verteld dat we ook hier een eigen zaak wilden opstarten, helaas is dat nog niet gelukt maar zeg nooit nooit!