We zijn al eerder op Oahu en Big Island geweest. Graag zouden we willen weten wat we echt niet mogen overslaan op dit eiland. We zijn hier van 19 september tm 26 september.
Alvast bedankt

Heb hier al over gelezen. Heel vroeg opstaan dus. Kan je hier trouwens zelf komen of alleen met een excursie?jiejie schreef:De zonsopkomst op Haleakala en de Road to Hana zul je zeker niet mogen missen
Je moet ze in ieder geval gezien hebben...ik vond het persoonlijk echt veel te druk daar om even lekker te gaan zwemmen!Farfan schreef:En natuurlijk zwemmen in de seven sacred pools, bijna op het eindpunt van de road to Hana
Ok, gaan we zeker doen. Heb eens op tv een item hierover gezien. Stond er ook een Hawaiiaan te zingen bij zon opkomst. Was dat ook bij jullie? Alleen zo vroeg opstaan, zal niet meevallenEnasni schreef:Als je een huurauto hebt kan je er makkelijk zelf komen. Moet je het alleen niet erg vinden om in het pikkedonker een berg op te rijden (goed te doen)...
Wij hebben dit in september 2009 gedaan, vanuit ons hotel in Wailea. Dit betekende om een uur of 3 ('s nachts/'s ochtends) de deur uit, 2 uur rijden, om 5 uur 's ochtends het aller-aller-laatste parkeerplekje bovenop de top bemachtigen (indien vol, kan je nog een paar 100meter lager parkeren en vanaf het bezoekerscentrum kijken) en dan nog een uurtje wachten voordat het echt leuk wordtMaar het was het zeker waard!
Farfan schreef:En natuurlijk zwemmen in de seven sacred pools, bijna op het eindpunt van de road to Hana
Kijk, dat zijn goede berichten. Wij hebben de hele periode een auto. Ik weet trouwens niet of wij ook ontbijt erbij hebben. Is dit standaard? Meestal stellen de ontbijten niet zoveel voor in Amerika. Heb je nog tips, dingen die we zeker moeten doen?Arizona schreef:Wij hebben vorig jaar in dat hotel overnacht en het was helemaal prima! Vooral het bed lag heerlijk!![]()
Het restaurant dat er bij hoort vonden wij qua diner niet veel bijzonders (en prijzig!) maar we hebben er lekker ontbeten. Ook de cocktails aan de bar zijn goed te doen.
Ik weet niet of jullie van plan zijn een auto te huren? Het hotel heeft een shuttle service en je kunt mountainbike's huren, ook erg handig!
Als ik je nog een extra tip mag geven: zorg dat je vanuit Kihei om 3 uur 's ochtends al in de auto zit. Je doet er ongeveer 2 uur over om boven te komen en het beste plekje is toch echt de top en niet het visitor's center. Als om 6:10 de zon opkomt (exacte tijden wisten ze bij ons destijds bij de receptie van het hotel) wil je om 5 uur boven zijn aangezien het al snel vol is bovenop de top. Wij waren destijds om even voor 5 uur 's ochtends boven en hadden letterlijk het allerlaatste parkeerplekje boven op de top. Het alternatief is dan inderdaad een paar honderd meter lager bij het visitor's center.lars schreef: -Haleakala, beste lokatie voor zonsopgang is "White Hill" visitor center. Opstaan vanuit Kihei +- 03:00, zonsopgang half september is omstreeks 06:10.
voor mensen met tomtom zoeken op "Kula" en dan Haleakala Rd.