Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route door Sequoia Nat. Park?
route door Sequoia Nat. Park?
Als ik de kaart bekijk, zie ik dat er een weg dwars doot Sequoia Nat. park gaat de 198 die vervolgens overgaat in de 1890 naar Fresno.
Wie o wie heeft ervaring met deze route, is dit een must see?
Wij moeten namelijk een eind omrijden ivm de tioga pass die nog dicht is, en zullen ipv Mammoth Lakes verblijven in Visalia en vervolgens door rijden naar El portal. We hebben dus niet veel tijd om dit park te bezichtigen en dachten dat dit misschien een leuke oplossing is.
Hebben jullie enig idee hoe lang deze route is, in tijd uitgedrukt? Is het een moeilijke weg ivm bergen?
We vertrekken as dinsdag dus hopelijk dat er iemand is die ons kan adviseren.
Bedankt
Antoinette
Wie o wie heeft ervaring met deze route, is dit een must see?
Wij moeten namelijk een eind omrijden ivm de tioga pass die nog dicht is, en zullen ipv Mammoth Lakes verblijven in Visalia en vervolgens door rijden naar El portal. We hebben dus niet veel tijd om dit park te bezichtigen en dachten dat dit misschien een leuke oplossing is.
Hebben jullie enig idee hoe lang deze route is, in tijd uitgedrukt? Is het een moeilijke weg ivm bergen?
We vertrekken as dinsdag dus hopelijk dat er iemand is die ons kan adviseren.
Bedankt
Antoinette
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hallo Antoinette,
De route door Sequoia NP is heel erg de moeite waard, als je er genoeg tijd voor hebt moet je dit zeker niet overslaan! Je rijdt dwars door een bos met enorme Sequoia bomen, ik vond dat heel indrukwekkend. Wij hebben in 2003 een hele dag uitgetrokken voor de route Visalia - Sequoia - Fresno, dat was in totaal 169 mijl rijden. De bochtige Generals Highway gaat natuurlijk wel wat langzamer, maar wij vonden het zeker geen moeilijke weg.
Wij hadden volop de tijd om wat te wandelen in het park, en daarna hebben we ook nog wat winkels bezocht in Fresno. Jullie route is natuurlijk wel een stuk langer, naar El Portal, maar volgens mijn routeplanner komen jullie uit op ongeveer 230 mijl. Dat moet goed te doen zijn. Ik weet trouwens niet hoe de weg van Fresno naar El Portal is, die heb ik nooit gereden.
Ik hoop dat jullie een geweldige reis zullen hebben!
Groeten van Henriëtte
De route door Sequoia NP is heel erg de moeite waard, als je er genoeg tijd voor hebt moet je dit zeker niet overslaan! Je rijdt dwars door een bos met enorme Sequoia bomen, ik vond dat heel indrukwekkend. Wij hebben in 2003 een hele dag uitgetrokken voor de route Visalia - Sequoia - Fresno, dat was in totaal 169 mijl rijden. De bochtige Generals Highway gaat natuurlijk wel wat langzamer, maar wij vonden het zeker geen moeilijke weg.
Wij hadden volop de tijd om wat te wandelen in het park, en daarna hebben we ook nog wat winkels bezocht in Fresno. Jullie route is natuurlijk wel een stuk langer, naar El Portal, maar volgens mijn routeplanner komen jullie uit op ongeveer 230 mijl. Dat moet goed te doen zijn. Ik weet trouwens niet hoe de weg van Fresno naar El Portal is, die heb ik nooit gereden.
Ik hoop dat jullie een geweldige reis zullen hebben!
Groeten van Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerika-ontdekker
Eerder berichtje!!!!
k ontving gisteren de Yosemite newletter waarin nog eens gemeld werd dat het niet duidelijk is wanneer de Tioga pas open gaat. Verder nog de volgende mededeling:
Travelers to the park should also be aware that Highway 140 between Mariposa and El Portal has been closed due to multiple rockslides. Efforts to stabilize the cliff have not yet been successful, so use of this route is not recommended. Be sure to call CalTrans before choosing to travel on Highway 140.
Marianne
k ontving gisteren de Yosemite newletter waarin nog eens gemeld werd dat het niet duidelijk is wanneer de Tioga pas open gaat. Verder nog de volgende mededeling:
Travelers to the park should also be aware that Highway 140 between Mariposa and El Portal has been closed due to multiple rockslides. Efforts to stabilize the cliff have not yet been successful, so use of this route is not recommended. Be sure to call CalTrans before choosing to travel on Highway 140.
Marianne
Elke reis begint met de eerste stap
-
- Amerika-ontdekker
wij komen vanuit sanfransisco en rijden dan via yosemite naar sequoia..maar dat kan blijkbaar nu niet?
is er nog een andere alternatieve route via sequoia en kings naar de grand canyon?
(dan zouden we de tioga-pas over moeten slaan, helaas maar dat moet deze keer maar)
Groet,
Sylvia
is er nog een andere alternatieve route via sequoia en kings naar de grand canyon?
(dan zouden we de tioga-pas over moeten slaan, helaas maar dat moet deze keer maar)
Groet,
Sylvia
Elke reis begint met de eerste stap
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Jawel hoor. Vanuit San Francisco via Manteca en dan neem je de SR 120 over Groveland naar de Westentrance van Yosemite. Dat is zelfs de meest rechtstreekse weg. Via de Tiogapas kom je niet in Sequoia!travelgirl61 schreef:wij komen vanuit sanfransisco en rijden dan via yosemite naar sequoia..maar dat kan blijkbaar nu niet?
Je kunt het park weer verlaten via de southentrance en dan doorrijden naar Sequoia. Dus zeker niet overslaan!
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Antoinette,
Misschien ken je deze website al? http://www.395.com/index.shtml?/leevining/
Er staat veel informatie op over hoe en wanneer de Tioga pass open gaat en als je in de eerste alinea op "click here" klikt, dan kun je geloof ik vanaf 1933 zien wanneer in het jaar de Tioga pass open is gegaan.
MAS
Misschien ken je deze website al? http://www.395.com/index.shtml?/leevining/
Er staat veel informatie op over hoe en wanneer de Tioga pass open gaat en als je in de eerste alinea op "click here" klikt, dan kun je geloof ik vanaf 1933 zien wanneer in het jaar de Tioga pass open is gegaan.
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves