Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Blue Ridge Parkway

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Blue Ridge Parkway

Bericht door Anjes »

Hoi!

We zijn bezig met het plannen van een rondreis door het oosten van de VS (willen starten in Memphis en dan naar het noorden rijden). We wilden graag de (of een deel) van de Blue Ridge Parkway rijden. Ik vind wel een kaart van deze weg maar het lukt me niet om via googlemaps de route te plannen en zo te achterhalen hoe lang je ongeveer moet uittrekken om via deze weg te rijden. Deze informatie heb ik ook (nog) niet kunnen achterhalen op de sites over deze route.

Ik ben erg benieuwd of er iemand is die deze route al eens gereden heeft en of tips voor me heeft!
Alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Blue Ridge Parkway

Bericht door Kokopelli »

Hoi,

Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2010 vanaf dag 22.
Het ligt er ook een beetje aan of je wilt gaan wandelen of niet, dan moet je er langer voor uit trekken.
Wij hebben ons niet hoeven haasten, regelmatig gestopt op de uitzichtpunten, maar niet echt wandelingen gemaakt.

Succes met de planning!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij hebben een groot deel van de Blue Ridge Parkway gereden en vonden het prachtig.
MIsschien heb je iets aan ons reisverslag
http://washingtonandthesmokies.blogspot.com/

Succes met plannen!
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Anjes
Amerikafan

Bericht door Anjes »

Bedankt! Ik ga meteen lezen, ben erg benieuwd
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Misschien heb je wat aan de stukjes op mijn blog.

http://staceyconnor.blogspot.com/search ... ge+parkway

Verder kan ik even zo snel niet opmaken uit je berichtjes wanneer jullie deze route willen gaan rijden. Maar in de winter zijn er stukken van de BRP gesloten.
Anjes
Amerikafan

Bericht door Anjes »

Hoi Stacey
Ik ga zeker ook jou blog lezen. Ik word al helemaal enthousiast van de reisverslagen. :D
We willen deze route volgend jaar zomer gaan rijden, dus we hebben nog ruim de tijd voor alle voorbereidingen.
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
DixieLover
Amerika-ontdekker

Bericht door DixieLover »

Heb Blue Ridge Parkway afgelopen voorjaar gereden, werkelijk schitterend, vooral het gedeelte in North Carolina.

Nadeel vond ik wel de gebrekkige informatie van de Park Service. Wegen konden zomaar opeens zijn afgesloten (terwijl dit die ochtend niet op de site stond). We zijn een keer 1,5 uur omgereden om verderop weer de Parkway op te gaan, maar daar was ie weer gesloten! Konden we weer helemaal terugrijden door de bergen...

Op dat na, was het geweldig!
Anjes
Amerikafan

Bericht door Anjes »

Dat klinkt goed, behalve dan het afsluiten van de wegen.
Hoe lang hebben jullie gedaan over deze route?
Ik vind het moeilijk plannen, zeker als je veel moet omrijden of zelfs terugrijden.
Uit de reisverslagen begreep ik dat we minstens 5 dagen moeten uittrekken om de hele route te rijden?
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

http://www.nps.gov/blri/planyourvisit/roadclosures.htm

Hier kan je over de afsluitingen lezen. Niet altijd even handig en duidelijk. Als er een kaartje ernaast zou worden aangegeven zo dat een stuk duidelijker zijn. Je kan op de website wel ook de mile post opzoeken, maar het maakt het allemaal wel een uitdaging zeg maar ;-) Al zag ik zojuist dat de website een stuk verbeterd is nu.

http://www.blueridgeparkway.org/index.php

Hoe lang je er voor uit moet rekken is natuurlijk heel persoonlijk. Hou je van een hike en stop je daar voor moet je er meer tijd voor uit trekken, dat is logisch. Wil je veel kijken bij de (vele) uitkijkpunten moet je ook op meer tijd rekenen.
Hou wel rekening dat de max. snelheid maar 45 mile per uur is en op sommige plekken nog minder.
Bovendien, als je denkt (zoals mijn man ooit een keer in een poging herfstdrukte te omzeilen) om van de Blue Ridge Parkway af te gaan om even wat meer door te rijden dan vergis je je flink. De wegen er om heen zijn heel erg kronkelig en vrachtwagens rijden hier omdat die niet op de BRP mogen. Echt opschieten doe je dus niet.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Staceybeesie schreef:
Bovendien, als je denkt om van de Blue Ridge Parkway af te gaan om even wat meer door te rijden dan vergis je je flink. De wegen er om heen zijn heel erg kronkelig en vrachtwagens rijden hier omdat die niet op de BRP mogen. Echt opschieten doe je dus niet.
Heel herkenbaar!!! Ook wij dachten slim (en snel) te zijn maar dat werkt niet.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
DixieLover
Amerika-ontdekker

Bericht door DixieLover »

Wij hebben 2,5 dag gedaan over Blue Ridge Parkway, en dat was prima. Het onderste gedeelte (van Mount Mitchell tot GSM NP) hebben we niet gereden, vanwege afgesloten wegen (ijs enzo). Wees hierop voorbereid, en nogmaals: de site van de Park Service is niet altijd up to date (althans, wij keken 's morgens, en 's middags was weg dicht).

Er zijn prachtige uitkijkplaatsen waar je veel zult stoppen, en wandelroutes. Drie dagen zou opzich wel moeten kunnen denk ik, wil je lekker de tijd hebben.

En ik sluit me bij voorgaande personen aan: de wegen waarmee je de Parkway afgaat, zijn heeeeel kronkelig, en duurt heel lang tot je de normale weg bereikt. Schiet niet echt op. Maar die wegen zijn opzich ook wel leuk, je komt dan echt langs die verlaten berg-gemeenschappen, met oude trailers, dikke pick up trucks etc.
Anjes
Amerikafan

Bericht door Anjes »

Bedankt voor de goeie tip om niet van de BRP af te gaan :thumbup: zou dat waarschijnlijk ook gedacht hebben als we wat meer wilden opschieten. :wink:
We zullen niet echt lange wandelingen maken maar we welk kortere wandelingen en we zullen zeker willen stoppen bij de uitzichtpunten.

Ik kan de BRP niet vinden op bijvoorbeeld google maps. Toen jullie de weg reden, in welke plaatsen hebben jullie toen jullie overnachting gepland?
Dan kan ik een beetje een idee krijgen van de afstand die we per dag gaan afleggen.

Als we het inderdaad in drie dagen kunnen rijden zou dat goed uitkomen voor de rest van onze planning, we willen nog naar het noordoosten rijden de staten new york, vermont..maine misschien
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE