Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat niet te missen op Maui
Re: Wat niet te missen op Maui
Klinkt geweldig,behalve die kou dan.Wij zijn er dus half november,ben benieuwd hoe koud het daar is en hoe laat de zon dan opkomt.Zal eens gaan googelen 

New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
Had die site inmiddels gevonden,zie dat je ook toegang moet betalen,maar zie niet waar je die tickets moet kopen(of ik lees erg slecht nu..)
Heb nog een vraag over The road to Hana,moet je dan weer via dezelfde weg terug of rij je dan door?
Heb nog een vraag over The road to Hana,moet je dan weer via dezelfde weg terug of rij je dan door?
Nee, het ontbijt zit er niet bij in. Je kunt ontbijten in het restaurant, daar hebben ze een a la care breakfast. Op zich was dat prima.Livestrong schreef:Kijk, dat zijn goede berichten. Wij hebben de hele periode een auto. Ik weet trouwens niet of wij ook ontbijt erbij hebben. Is dit standaard? Meestal stellen de ontbijten niet zoveel voor in Amerika. Heb je nog tips, dingen die we zeker moeten doen?
Road to Hana en zonsopgang gaan we al doen.
Is er trouwens s'avonds in de buurt van het hotel iets te doen? waren vorig jaar op Big Island en dat viel daar een beetje tegen.
Bij de cocktailbar naast het zwembad was het 's avonds erg gezellig, elke avond live muziek. Alleen jammer dat ze daar om 22:00 mee moesten stoppen. Schijnt een wet te zijn op Hawaii die verplicht dat ze na die tijd geen alcohol meer mochten schenken.

Verder zijn er al best wat goede tips gegeven. Heel veel plezier, zou graag nog een keer terug willen!

States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Geen zorgen, dat kom je vanzelf tegen. Er is maar 1 weg de Haleakala op en je komt vanzelf het toegangspoortje tegen. Kaartje moet je inderdaad kopen (dollar of 10 dacht ik?), maar als ik het me goed herinner kan je m daarna nog een x aantal dagen gebruiken. Als je het slim doet kan je dus op een andere dag met het zelfde kaartje het andere deel van Haleakala National Park bezoeken (bij ʻOheʻo Gulch/7 sacred pools). Andersom werkt het trouwens ook: als je je toegangskaartje koopt bij ʻOheʻo Gulch, is deze ook geldig binnen een x aantal dagen op de top van Haleakala.NeoMay schreef:Had die site inmiddels gevonden,zie dat je ook toegang moet betalen,maar zie niet waar je die tickets moet kopen(of ik lees erg slecht nu..)
Wat jij wilNeoMay schreef:Heb nog een vraag over The road to Hana,moet je dan weer via dezelfde weg terug of rij je dan door?

September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De Haleakala is een Nationaal Park, dus eventueel met de annual-pas gratis toegang. Wij kwamen door vanuit een rondje West-USA, dus die annual-pas hadden we al. Toen wij naar beneden gingen, zijn we rechtsom gegaan. Dus inderdaad via de slechte weg door de vulkaanvelden. Maar ik kan het wel aanraden, schitterende natuur en je komt langs mooie plaatsjes, een verlaten kerkje met begraafplaats, baaien met rood zand enz. Wij reden in een Chevy Equinox en dat was goed te doen. Je wordt wel even door elkaar geschud maarja..... Wij vonden het achteraf ook beter dan de Road to Hana heen én weer te rijden, want je wordt wel gek van de bochten en one-way bruggetjes !!!
Je kunt het teruglezen in dit hoofdstuk van onze reis:
http://steson-goes-usa.reismee.nl/reisv ... -oostkant/
http://steson-goes-usa.reismee.nl/reisv ... -oostkant/
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Ik had ook gelezen dat sommige autoverhuurders geen verzekering bieden op die weg voorbij the seven pools. Schijnt inderdaad een erg slechte weg te zijn.
Over die Haleakala, haha dat wordt nog wat, ik ben al een enorme koukleum. Zie mezelf al staan te bibberen met de camera in de hand, ook maar de slaapzak mee denk ik
.
Wij hebben vandaag de tickets en alles vouchers binnen gekregen, het komt nu echt dichtbij! Ik zal proberen hier af en toe eens een fototje te plaatsen!.
@steson, ik heb je blog gelezen, prachtig hoor! kan niet wachten.....
Over die Haleakala, haha dat wordt nog wat, ik ben al een enorme koukleum. Zie mezelf al staan te bibberen met de camera in de hand, ook maar de slaapzak mee denk ik

Wij hebben vandaag de tickets en alles vouchers binnen gekregen, het komt nu echt dichtbij! Ik zal proberen hier af en toe eens een fototje te plaatsen!.
@steson, ik heb je blog gelezen, prachtig hoor! kan niet wachten.....
- steson
- Amerikafan
@Lars
Zonde dat ik mijn blog moest overzetten op een andere site, omdat de oude er mee stopte!
Dus helaas geen foto's erbij, maar je gaat het allemaal zelf zien
Zonde dat ik mijn blog moest overzetten op een andere site, omdat de oude er mee stopte!
Dus helaas geen foto's erbij, maar je gaat het allemaal zelf zien

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ok, bedankt. Ik denk ook zeker dat het ons gaat bevallen daar. Als ik lees hoe mooi die zonsopkomst daar moet zijn, kan niet wachtenArizona schreef:Nee, het ontbijt zit er niet bij in. Je kunt ontbijten in het restaurant, daar hebben ze een a la care breakfast. Op zich was dat prima.Livestrong schreef:Kijk, dat zijn goede berichten. Wij hebben de hele periode een auto. Ik weet trouwens niet of wij ook ontbijt erbij hebben. Is dit standaard? Meestal stellen de ontbijten niet zoveel voor in Amerika. Heb je nog tips, dingen die we zeker moeten doen?
Road to Hana en zonsopgang gaan we al doen.
Is er trouwens s'avonds in de buurt van het hotel iets te doen? waren vorig jaar op Big Island en dat viel daar een beetje tegen.
Bij de cocktailbar naast het zwembad was het 's avonds erg gezellig, elke avond live muziek. Alleen jammer dat ze daar om 22:00 mee moesten stoppen. Schijnt een wet te zijn op Hawaii die verplicht dat ze na die tijd geen alcohol meer mochten schenken.Verder is het rondom het hotel erg rustig, dan zou je echt even de auto moeten pakken. Ik vond bijv. Lahaina een veel gezelliger stadje om 's avonds te lopen. Leuke winkeltjes en restaurantjes.
Verder zijn er al best wat goede tips gegeven. Heel veel plezier, zou graag nog een keer terug willen!

-
- Amerika-ontdekker
http://steson-goes-usa.reismee.nl/reisv ... -oostkant/[/quote]
Bedankt voor de link, heel leuk om te lezen. Voorpret is al bijna net zo leuk !!!
http://steson-goes-usa.reismee.nl/reisv ... -oostkant/[/quote]
Bedankt voor de link, heel leuk om te lezen. Voorpret is al bijna net zo leuk !!!
- steson
- Amerikafan

Thanx !!
Heb zelf ook altijd pret om het te schrijven.....
Zoooo jammer dat jullie de foto's niet kunnen zien...... Spreekt toch altijd wat meer.
-
- Amerika-ontdekker
Morgen vertrekken we richting de states ! Eindelijk het kan beginnen 

Veel plezier livestrong!
Wij moeten nog een week of 7 wachten,van de week paspoort ophalen en dan de Esta aanvragen.
Wij moeten nog een week of 7 wachten,van de week paspoort ophalen en dan de Esta aanvragen.
- steson
- Amerikafan
Livestrong schreef:Morgen vertrekken we richting de states ! Eindelijk het kan beginnen
Veel plezier !!!! GENIET
Net terug, wat een belevenis.. we hebben echt heimwee.
Stap morgen zo weer in het vliegtuig retour!
Lars, hebben jullie een verslag bijgehouden? Ik zou het graag lezen als dat mag.
Dat klinkt veelbelovend Lars!
guinevere, ik heb je even een privé bericht gestuurd 

Berg je maar...ik ben inmiddels al weer 2 jaar geleden naar Oahu & Maui geweest en heb nog elke dag heimweelars schreef:Net terug, wat een belevenis.. we hebben echt heimwee.

in het kader van heimwee: ik ben trouwens ook wel geinteresseerd in je verslag...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Ja Lars ik ben ook benieuwd,kan je hier wat vertellen wat je gezien/gedaan hebt en of er iets is wat we vooral niet moeten doen??