Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Directe vlucht omgeboekt naar niet direct

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Erwintje
Amerikafan

Directe vlucht omgeboekt naar niet direct

Bericht door Erwintje »

Beste leden,

4 weken geleden waren wij in Amerika en hadden wij een vlucht van La Guadia direct naar Miami. We zouden om 18:00 vliegen en om 21:30 ongeveer aankomen. Toen we aankwamen kwamen we er achter dat we om geboekt waren naar een andere vlucht vanaf JFK, dit omdat onze vlucht geannuleerd was. Nu is mijn vraag mag de maatschappij mijn directe vlucht zomaar om boeken naar een vlucht met een tussenstop? Ik heb toch betaald voor een directe vlucht lijkt mij? Hier heb ik mijn vlucht zelf op uitgezocht.

Iemand ervaring hiermee?

Erwin
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Directe vlucht omgeboekt naar niet direct

Bericht door Njit »

Erwintje schreef:Nu is mijn vraag mag de maatschappij mijn directe vlucht zomaar om boeken naar een vlucht met een tussenstop? Ik heb toch betaald voor een directe vlucht lijkt mij?
Een vliegticket is niets meer dan een vervoersbewijs van A naar B. En een maatschappij mag daar ook A-B-C van maken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Daarnaast verschillen tarieven van directe ne indirecte vluchten eigenlijk niet..
De meeste prijzen worden gebaseerd op afstand en niet op route, tenzij je een zogenaamde route farebase hebt..

Máár vaak als je je airline belt (of als je via een (online) reisagent hebt geboekt, moet je hen bellen) kun je bellen met de vraag of ze dit voor je kunnen aanpassen.. Dat doen ze vaak wel omdat het om een onvoluntary schedula change gaat..
Soms zijn helaas maar weinig andere vluchten beschikbaar waardoor de indirecte vlucht misschien wel de beste optie is.. :)

Verder klopt het dat het gewoon alleen een vervoersbewijs van A naar B is..

Groetjes, Nadia
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als de maatschappij je maar van A naar B brengt, en als ze dat via C en/of D doen dan mag dat, je kunt eventueel wel klagen en dat kan je een voucher met korting voor een volgende vlucht opleveren.
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Daar zit dan ook wel weer wat in, dan laat ik het er maar bij.

Koste ons door diverse vertragingen weliswaar 8 uur om in Miami aan te komen. Officieel zouden we om 5 uur vliegen en we waren om 02:30 in Miami. Wat 10 minuten slecht weer op JFK al niet kan doen.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Waarom zou je het erbij laten? Je kunt toch gewoon klagen en proberen een korting-voucher of iets dergelijks te bemachtigen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat heb je geboekt? Een non stop flight of een direct flight? Een direct flight kan namelijk ook gewoon met tussenstop zijn. Men's Health had er laatst een artikel over:
http://www.menshealth.com/travel-center ... rtAirlines
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer