Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Sten »

Staceybeesie schreef: [...]

Als je weet wat wij hebben moeten bewijzen aan DOL (department of labor) om uberhaupt een aanvraag voor een greencard te kunnen doen. Je kan echt niet zomaar aan de slag hier. Daar gaat een heel proces aan vooraf.
Ik begrijp je hoor. Maar probeer je dit voor te stellen. Ik heb al heel lang een pijn in mijn hart (van verlangen) gehad als ik aan Amerika dacht. Daar heen te gaan leek zo onmogelijk (en was dat daadwerkelijk ook, ik hoef maar naar jouw verhaal te luisteren, je kunt daar niet zomaar vrolijk fluitend gaan wonen en werken). Ik heb in feite, zonder dat het zo benoemd werd, ook heel lang in een onzichtbare wachtrij gezeten voor Amerika. Denk maar niet dat ik mij ooit echt thuis gevoeld hebt in Nederland, behalve als ik fiets in de duinen of anderszins een verbinding maak met de natuur en dieren hier. Heel lang heb ik mij niet ingeschreven voor de loterij, met het idee dat het nog steeds zo moeilijk bereikbaar leek. Misschien dat ik aanvoelde, dat ik er niet klaar voor was die loterij te winnen en het daarom niet eens probeerde.
Na een aantal jaren met Jeroen kwam opeens die 'droom' (beter: het intense verlangen) terug. De eerste keer voor het meedoen aan de DV 2010 maakte ik onze foto's via een fotobewerkingsprogramma geschikt voor de gov site. De tweede keer, voor de DV 2011, lieten we echte foto's maken naar Amerikaanse standaard, en die tweede keer was het raak. Jeroen en ik vormen een soort magische verbinding. De onwillekeurige samenwerking tussen ons is: ik leg de bal voor zijn voeten (wat voor bal dan ook), en hij trapt hem erin. Zo is het dit keer ook gegaan. Dit is althans wat ik al vaker heb waargenomen in processen in ons leven.

Waarmee ik wil zeggen dat je niet moet onderschatten dat er soms krachten werkzaam zijn die mensen niet zien of begrijpen. Ik geloof daar althans in. Er kan een reden zijn voor dingen zoals ze gaan. Ik weet niet precies zeker hoe die vork in de steel zit, maar er is toch meer gaande dan blind toeval. Eerder iets met energieën die stromen, waar ze van nature heenstromen. Nu word ik alweer wat 'filosofisch'. Natuurlijk kun je nu zeggen (of denken): Sten zit dom te zwetsen, wat weet zij nou, Jeroen en zij kregen die visa zomaar, zonder er veel of lang moeite voor te doen. Dat is je goed recht.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

De enigste reden dat wij hier nu zitten is omdat wij een kans zagen om naar Amerika te verhuizen.
Geloof in beperkte mate in toeval en geluk en ben er stellig van overtuigd dat je je eigen geluk vooral zelf moet sturen.
Ook tijdens moeilijke periodes in je leven. Zelf je kansen nemen en voor jezelf kiezen. Niet wachten op wat er evt. komen gaat.
Als je het zelf niet doet, niemand anders gaat dat voor je doen. Je bent verantwoordelijk voor jouw toeval en geluk.

En wij hebben al vanaf 2000 de wens gehad om in Amerika te gaan wonen. In 2005 was het dan echt een feit.
Het is echt niet een gelukje of toeval dat wij hier nu wonen, daar hebben we zelf hard voor gewerkt en uiteindelijk voor gekozen.
Geluk komt niet bij toeval bij mensen aanwaaien. Je creeert zelf je mogelijkheden.

En ik denk zeker niet dat jullie zomaar die GC hebben gekregen. Jullie hebben je er voor ingeschreven en gewonnen.
Groot gelijk! En begrijp helemaal dat jullie er voor gaan. Mijn idee is dat de GC loterij niet rechtvaardig is tegen over de vele mensen die
jaren wachten op hetzelfde. Dat heeft met jullie persoonlijk niks te maken. Ik doe zelf ook mee aan die loterij totdat deze blijft bestaan.
Maar in de tussen tijd zet ik wel mijn vraagtekens bij diezelfde loterij.
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 18 jul 2011, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Sten

Bericht door Sten »

Ben het met je eens, maar voor alles is een tijd. Maar je moet toch toegeven dat jouw zin
Je bent verantwoordelijk voor jouw toeval en geluk.
niet opgaat voor de DV loterij, tenzij je zelf gelooft in energie sturing en/of wilsoplegging. :wink:
Er zijn immers vele mensen die tien keer of meer hebben deelgenomen, en dan lukt het nog niet.
Ik denk in feite gewoon hetzelfde als jij, alleen heb ik de boel energetisch aangezwengeld, jij praktisch. Wie weet...

Iets moet in het vat zitten, er moet een brug, een weg zijn, niet alleen een zichbare brug of weg. Er moet een plaats zijn, qua energie...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

cincijansen schreef:Ik snap het ook niet zo goed. Wij hebben ook enorm veel moeten doen voor ons visum en hebben nog een lange weg te gaan voordat we permanent mogen blijven.

Maar het komt op mij over dat de gemiddelde Amerikaan geen weet heeft van hoe het gaat en denkt dat iedereen zomaar het land in mag.
Elke schreef het al, maar ik wil het toch herhalen. Ik ben lid van de Tweetalig email lijst (ok, eigenlijk oprichter, maar anderen doen daar nu meer werk) en het is schrijnend. Mannen, die jarenlang niet bij hun gezin kunnen zijn, omdat hun Nederlandse vrouwen niet genoeg verdienen en veel meer. Hun gezinnen wonen dus in Nederland en zij mogen daar niet bij zijn. Je komt Nederland of Belgie of welk ander land ook niet "zomaar" binnen, integendeel! En de meeste Nederlanders denken echt wel, dat dat heel eenvoudig is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

Petra, mijn reactie was n.a.v. dat filmpje wat ik had gezien. Het komt in het filmpje zo over dat Amerika zomaar iedereen binnenlaat.

Ik denk dat veel Nederlanders ook denken dat het allemaal zo gemakkelijk gaat inderdaad. Wellicht net als in Amerika door wat ze zien en horen op tv. En omdat ze er niet mee te maken hebben. Als je zelf wilt emigreren of iemand kent die wil emigreren van of naar NL dan ben je natuurlijk meer op de hoogte.

Toen ik voor het eerst op dit forum las, wist ik ook niet dat het zo moeilijk was om je man/vrouw naar NL te halen. Ik had er nog nooit mee te maken gehad.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Petra/VS schreef:Bij de post van dit weekend zat een brief van Virginia senator Mark Warner:
"Dear Mrs. E.,

Thank you for contacting me regarding a computer glitch in the DV-Lottery 2012. I've taken the liberty of contacting the U.S. State Department on your behalf asking that they review your concerns and get back to me with a detailed and appropriate response.

As soon as I receive a reply, I will again be in touch with you.

Sincerely,

Mark R. Warner"

Toch aardig, al verwacht ik geen verdere follow up.
Nou, die follow up kwam dus wel :). Ik kreeg van Mark Warners kantoor een brief aan hem van het State Department doorgestuurd. Daarin stond niets bijzonders, enkel een uitleg waarom de trekking opnieuw moest gedaan. Vond het toch wel een aardig experiment, want ik had nog niet eerder zo met een senator gecorrespondeerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wel grappig om te zien dat als ook maar één organisatie in Nederland zo een filmpje zou maken en zou uitzenden op tv, dat zou dan heel veel commotie veroorzaken.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Voor wie nog geïnteresseerd is in de nasleep van de geannuleerde trekking van mei:

1) Het rapport van de Inspector General, waarin niet alleen een gebrek aan grondige tests gewezen wordt, maar ook op diverse managementproblemen : http://oig.state.gov/documents/organization/176330.pdf

2) The Wall Street Journal over dat rapport: http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 17722.html

3) Berichtgeving over de tijdelijke overplaatsing van Kirit Amin, de verantwoordelijke voor de computerinfrastructuur van de visaloterij: http://www.federalnewsradio.com/?nid=526&sid=2577617

4) Het volledige dossier van de rechtszaak, groot bestand van 110 megabyte, 573 pagina's: http://www.egorka.org/dv2012/appeal_docket.pdf
met van pagina 491 tot en met 545 een volledige transcriptie van de rechtszitting; en op de twee laatste pagina's aanwijzingen dat er beroep werd aangetekend.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bedankt, Centrino!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Het beroep in de zaak is verworpen. (Dit werd al door iemand anders bekendgemaakt op dit forum, maar in een topic over DV-2013, terwijl het hier over DV-2012 gaat. Omdat dit forum ook een "naslagwerk" is waarvan de berichten en draden over maanden of jaren nog steeds opzoekbaar zijn, leek het me belangrijk dit nog eens in het juiste topic te posten).

Het vonnis: http://www.egorka.org/dv2012/070412_decision.pdf
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het blijft een schrijnende situatie. Maar het was onmogelijk, toen de fout eenmaal gemaakt was, een oplossing te vinden die rechtvaardig was naar alle betrokkenen toe. En er blijft natuurlijk een groep die gewonnen zou hebben bij de eerste keer als het goed was gedaan, en die nu dat resultaat gecancelled zagen. Een grote groep mensen is serieus beschadigd, en Amerika gaat fluitend door met een van de meest stompzinnige ideeen ooit bedacht.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer