Je kan dus in een topland echt wel een slechte school hebben, en in een zwak land een super school.
Maar verhuizen naar "Nederland" omdat het onderwijs beter is dan in "Amerika" is even algemeen en nietszeggend.

Wat een waardeloos Nederlands trouwens op die site, zeg.Ziva schreef:En ook dit stukje http://www.justlanded.com/nederlands/Ve ... ntroductie
Hockey schreef:Je weet toch wel dat prom night enkel nog voor je kinderen op zal gaan, hè?
Ook grappig, onze kinderen wisten Montenegro zonder twijfel aan te geven. Dat verbaasde me, en ik vroeg hoe ze dat nu zo feilloos wisten. Antwoord: Assassin's CreedGrappig net een anecdote: Kai heeft het over Constantinopel en Rick vraagt hem hoe die plaats nu heet.
Dat wilde ik ook al zeggen. Ik vindt het maar moeilijk oordelen met al de lijstjes.Je kan dus in een topland echt wel een slechte school hebben, en in een zwak land een super school.
Ik heb in 1995 bij de middelbare school een 'prom' gehad; het was toen een thema wat we mochten kiezen, maar ik geloof dat het sindsdien veel vaker is gedaan. Volgens mij heeft Derk (Grandu) ook een 'prom' gehad na zijn eindexamen eerder dit jaar. Het is er dus wel, maar het zal van de school afhangen wat ze doen na het eindexamen...kaap koraal schreef:3. Promnight lijkt me heel erg leuk. Omdat ze hier zoiets niet kennen.
Dat zie ik toch anders Elke (en Dutch in Seattle ook denk ik, als zijn familie niet leuk was, zou zijn vrouw niet daar dichtbij willen wonen)kastelke schreef:“Dichter bij mijn familie. Ik heb meer broers en zussen en neefjes en nichtjes, en mijn vrouw wil dat onze kinderen opgroeien met ooms, tantes, neven en nichten.”
Dat is nu een van de dingen die ik niet zou gemist hebben in mijn leven.Ik had een neef en een nicht van dezelfde leeftijd die op minder dan 500 m van mijn deur woonden, maar hun interesses waren zo compleet anders dan de mijne. Het was dan ook vreselijk als we om de zoveel maanden met de hele familie bij mijn grootouders langsgingen en we gedwonen werden om samen te spelen. Ik vond het vreselijk!
Onze zoon heeft geen neven of nichten (wij geen broers of zussen), maar we hebben zelf een familie ‘gemaakt’ van onze vrienden. Dat zijn oom en tante geworden, en hun zoon werd zijn neef en zo. Heel leuk, want dan kies je net die mensen waar het zeker wel mee klikt.
Het is zo’n idyllisch plaatje he, van heel de familie samen en zo, maar in veel families is het helemaal niet zo idyllisch volgens mij.
Dat weet je inderdaad niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het dan zo duur wordt als in Amerika.Beetje voorbarig om nu te verhuizen, want je weet niet wat het in Nederland zal kosten over 17 jaar.
Zelf zat ik meer te denken aan een prijsdaling in de VS voor studies. Die kunnen niet oneindig stijgen en je ziet nu al steeds meer vraagtekens bij het nut van naar de universiteit gaan met de prijzen aldaar.vana schreef:Dat weet je inderdaad niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het dan zo duur wordt als in Amerika.
Goh, wat jammer dat er daar zoiets niet is. Zijn wij dan zo'n uitzondering? Zoiets is hier namelijk wel. High school studenten van verschillende high schools in de buurt kunnen op die school lessen nemen. Ze hebben dan lessen op die school, en gedeeltelijk op hun 'thuis' school. Een van mijn kinderen heeft hier computer tech gedaan, hij is ook niet zo'n boekenwurm, maar doet veel liever hands on dingen, en dit is hem goed bevallen. Het is meer carrieregericht dan doorstuderen gericht. http://www.tstcareertech.org/Ik denk dat voor onze jongste een LTS opleiding in Nederland (of hoe dat tegenwoordig heet), gevolgd door een leren-en-werken programma en een MBO opleiding veel en veel beter was geweest. En dat kennen ze hier dus niet.
Ja, zo kan ik er nog wel een paar verzinnen. En ik ben geen waarzegger, maar een beetje logisch redeneren kan ik wel. Het verschil tussen Nederland en Amerika is enorm wat studiekosten betreft.kastelke schreef: En ik veronderstel dat er ondertussen wel meer dingen zijn die je je 17 jaar geleden niet echt in kon beelden? Was het niet in Nederland dat men er over sprak om vrouwen die aan de universiteit hadden gestudeerd en die die opleiding niet ten gelde gingen maken door te gaan werken, beboet zouden moeten worden omdat ze geld van de gemeenschap hadden gebruikt maar er niets voor terug gaven? Geen idee hoe die opvatting over 17 jaar gaat evolueren...
Bachelor
€ 9.000,- de faculteiten Letteren, Godgeleerdheid, Wijsbegeerte, Rechtsgeleerdheid, Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde,
Sociale Wetenschappen en Psychologie en Pedagogiek
€ 11.000,- de faculteiten Aard- en Levenswetenschappen, Exacte Wetenschappen en Bewegingswetenschappen
€ 15.000,- geneeskunde
€ 25.000,- tandheelkunde
Dat is toch hetzelfde als het gala dat ze hier na (en soms voor) het examen hebben? Hebben ze dat niet waar jij woont? Vreemd, wij weten niet beter of ieder jaar komen de limo's met geslaagden opgedoft in gala-jurken en smokings voorbij. De halve kleding verhuur business draait daarop.kaap koraal schreef: 3. Promnight lijkt me heel erg leuk. Omdat ze hier zoiets niet kennen.