Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hwy 140 tussen Mariposa en El Portal gesloten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hwy 140 tussen Mariposa en El Portal gesloten
Ik ontving gisteren de Yosemite newletter waarin nog eens gemeld werd dat het niet duidelijk is wanneer de Tioga pas open gaat. Verder nog de volgende mededeling:
Travelers to the park should also be aware that Highway 140 between Mariposa and El Portal has been closed due to multiple rockslides. Efforts to stabilize the cliff have not yet been successful, so use of this route is not recommended. Be sure to call CalTrans before choosing to travel on Highway 140.
Marianne
Travelers to the park should also be aware that Highway 140 between Mariposa and El Portal has been closed due to multiple rockslides. Efforts to stabilize the cliff have not yet been successful, so use of this route is not recommended. Be sure to call CalTrans before choosing to travel on Highway 140.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via de NPS site kun je altijd de meest recente informatie vinden, zie http://www.nps.gov/yose/now/conditions.htmtravelgirl61 schreef:Bedankt voor de tip. Wij gaan 14 juni die richting op.
Weet je ook waar je het vervolg kan lezen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Meer nieuws op:
http://cbs13.com/topstories/local_story_146140226.html
Tijdens drukke weekend 1 laan open ik denk ergens gelezen te hebben in één richting. De drukte via EL Portal was chaotisch!
http://cbs13.com/topstories/local_story_146140226.html
Tijdens drukke weekend 1 laan open ik denk ergens gelezen te hebben in één richting. De drukte via EL Portal was chaotisch!
Vermoedelijk nog voor enige tijd gesloten, update van 27/5 op http://www.modbee.com/local/story/12240 ... 9810c.html
Je zal je hotel maar net op deze strook geboekt hebben, pffff! Mag er niet aan denken.
Je zal je hotel maar net op deze strook geboekt hebben, pffff! Mag er niet aan denken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Daar word je inderdaad niet vrolijk van.Martin & Marianne schreef:Word je toch niet echt vrolijk van.

Over 3,5 week overnacht ik in Mariposa. Ik kom dan via de Tioga Pass (als die dan al open is...) Yosemite NP binnen. Ik rijd dan naar Glacier Point en verlaat naar verwachting via de SR-41 aan de zuidkant het park om naar Mariposa te rijden. De andere ochtend had ik al vroeg via de SR-140 het park binnen willen gaan om een trail naar Vernal Fall te doen. Nou moet ik misschien weer via de SR-41 het park in. Hmm...nou ja, ik zie wel hoe het dan is.
Geen zorgen voor de dag van morgen!

Roland
hwy 140 gesloten
He hallo.
ja klopt, wij kregen de melding te zien toen we vorige week naar yosemite reden... Gewoon de Hwy nemen die vanuit fresno naar yosemite gaat en je hebt nergens last van..
Oja.. nog een tip..
Ik heb daar bijna vastgezeten met de auto op de chowchilla mountainroad omdat tomtom dat als alternatiefe snelle route aangaf....
Die wordt van een snelweg een grindweg, en van een grindweg gaat de weg over in een 4x4 pad wat echt niet onderhouden wordt...
Dus gewoon via de snelweg rijden
ja klopt, wij kregen de melding te zien toen we vorige week naar yosemite reden... Gewoon de Hwy nemen die vanuit fresno naar yosemite gaat en je hebt nergens last van..
Oja.. nog een tip..
Ik heb daar bijna vastgezeten met de auto op de chowchilla mountainroad omdat tomtom dat als alternatiefe snelle route aangaf....
Die wordt van een snelweg een grindweg, en van een grindweg gaat de weg over in een 4x4 pad wat echt niet onderhouden wordt...
Dus gewoon via de snelweg rijden

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was daar vorige week,en volgens de mensen in het park zou de 140 met een week open zijn,je hebt dus grote kans dat je gewoon kan doen wat je wil.Coyote schreef:Daar word je inderdaad niet vrolijk van.Martin & Marianne schreef:Word je toch niet echt vrolijk van.![]()
Over 3,5 week overnacht ik in Mariposa. Ik kom dan via de Tioga Pass (als die dan al open is...) Yosemite NP binnen. Ik rijd dan naar Glacier Point en verlaat naar verwachting via de SR-41 aan de zuidkant het park om naar Mariposa te rijden. De andere ochtend had ik al vroeg via de SR-140 het park binnen willen gaan om een trail naar Vernal Fall te doen. Nou moet ik misschien weer via de SR-41 het park in. Hmm...nou ja, ik zie wel hoe het dan is.
Geen zorgen voor de dag van morgen!![]()
Roland
De Tioga Pass zal dan ook wel open zijn,mits ze niet teveel ellende in de vorm van omgevallen bomen en naar beneden gerolde rotsen tegenkomen.
Glacier point opende 1 dag nadat wij weg waren......

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat zullen we dan maar hopen! Ik heb 3 nachten besproken (en al gedeeltelijk betaald) in Mariposa (aan de 140)!Pete.Z schreef:Ik was daar vorige week,en volgens de mensen in het park zou de 140 met een week open zijn,je hebt dus grote kans dat je gewoon kan doen wat je wil.
Maar..... het duurt nog 4 weken voor het zover is en hopelijk hebben ze de weg dan vrij gemaakt en is het niet meer te gevaarlijk om er langs te rijden.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Weer een tegenslag voor iedereen die hoopt dat de 140 snel weer open zou zijn:
Roland
Onderstaand artikel uit The Fresno Bee vond ik ook nog. Is van 27 mei jl.Highway 140 still closed
May 31, 2006 - Problems continue for people waiting for Highway 140 to re-open into Yosemite National Park.
Officials with the California Department of Forestry say rocks continue to fall onto the highway, after an initial rockslide last week. They say rocks are falling into the Merced River which can cause a whole new set of problems. Officials in Mariposa Mariposa County are beginning the process of declaring a state of emergency partly because of the adverse impact the road closure is having on area businesses.
Bron: KSEE24.com
Gelukkig heb ik een laptop mee op vakantie zodat ik regelmatig kan kijken of deze weg (en de Tioga Pass) weer open is.Mariposa feeling 'bummed' by new rock slide on 140
By Jim Guy / The Fresno Bee
(Updated Saturday, May 27, 2006, 5:10 AM)
The good news for Mariposa residents was short-lived.
Thursday, they were celebrating the opening of Highway 140, closed since April 29 by a rock slide.
State transportation authorities managed recently to clear the slide and installed a rock-catching fence that they hoped would be a temporary fix to keep the road open.
Friday, a slide struck about 10 miles east of Mariposa, closing the road that leads from Mariposa to Yosemite National Park.
Caltrans said the closure would be at least one to two more weeks.
"We are bummed," said Rikki Bay, manager of the Red Fox Restaurant. "It's just more of what it's been like. We have locals who have to drive through Oakhurst to get here."
There was more bad news: Geologists reassessing the slide say it is still active and moving at an accelerated rate, said Bob Boswell of Caltrans.
Major rock falls are occurring at the site on a regular basis and Caltrans plans to install video monitoring equipment to assist with an evaluation of the area, Boswell said.
The rock-catching fence was only an interim measure. Long-term proposals include a tunnel in the slide area, a shelter over the road and simply moving part of the road. All would be costly.
The closure has been expensive for Mariposa merchants. Mariposa County interim administrator Mike Coffield estimates that it has already cost businesses $3 million to $4 million.
Bron: Fresnobee.com
Roland
-
- Amerika-ontdekker
kan iemand mij vertellen of de deze weg op dit moment wel al open is. Wij hebben nog niets geboekt, maar wilde wel graag in Mariposa overnachten. Daarna zouden we dan doorrijden naar Lone Pine en vanuit daar weer naar Las Vegas.
Heeft iemand anders een goed alternatief??
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Bedankt alvast in ieder geval.
Groetjes,
Marianne
Heeft iemand anders een goed alternatief??
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Bedankt alvast in ieder geval.
Groetjes,
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Marianne,
Helaas blijft de 140 voorlopig dicht. Je kunt het lezen op: http://www.yosemitefun.com/weather_in_yosemite.htm
Vanuit Mariposa kun je twee routes nemen:

Ik weet niet waar je vandaan komt maar als je uit San Francisco komt is het misschien handiger om in de buurt van Groveland te overnachten.
Marjon
Helaas blijft de 140 voorlopig dicht. Je kunt het lezen op: http://www.yosemitefun.com/weather_in_yosemite.htm
Vanuit Mariposa kun je twee routes nemen:

Ik weet niet waar je vandaan komt maar als je uit San Francisco komt is het misschien handiger om in de buurt van Groveland te overnachten.
Marjon
- Marieke
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Marianne,
Wij hebben de KOA in Mariposa al geboekt voor 25 t/m 27 juli.
Nu zag ik jou twee kaartjes staan en vroeg ik mij af, welke van de twee getoonde routes korter is volgens jou routeplanner.
En kan iemand mij vertellen vanuit welke ingang je "het mooiste" gedeelte van Yosemite kunt bezichtigen?
Groetjes, Marieke
** Nog 11 dagen....**
Nu zag ik jou twee kaartjes staan en vroeg ik mij af, welke van de twee getoonde routes korter is volgens jou routeplanner.
En kan iemand mij vertellen vanuit welke ingang je "het mooiste" gedeelte van Yosemite kunt bezichtigen?
Groetjes, Marieke
** Nog 11 dagen....**
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marieke,Marieke schreef:Hoi Marianne,
Groetjes, Marieke
** Nog 11 dagen....**
De kaartjes waren van Marjon (en ik ben weer een andere Marianne, lekker duidelijk zo

Als je naar Yosemite gaat moet je de vallei gezien hebben en dan maakt het wel wat meer uit welke route je kiest. Die via Fish Camp is dan 27 mijl korter en ruim een half uur sneller.
Je kunt dan ook onderweg de Mariposa Grove bekijken, hier staan sequoia's.
Ook zit je dan gunstiger als je naar Glacier Point wilt rijden (nr 2 op de must sees).
Veel hangt natuurlijk van de drukte af, daar durf ik niets over te zeggen.
Marianne
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben de route in 2004 gereden, in 1 dag van San Francisco naar Mariposa, de volgende dag onderlangs via Mariposa Grove in en door Yosemite naar Mammoth Lakes en de daaropvolgende dag omhoog naar Bodie en dezelfde dag weer terug naar beneden naar Lone Pine. Daarna via Death Valley naar Vegas.
Deze route is absoluut prachtig, en zeer goed te doen, je hebt ruimschoots voldoende tijd om alles te bekijken. Wij vonden het prachtig en een aanrader. Goede reis toegewenst
Deze route is absoluut prachtig, en zeer goed te doen, je hebt ruimschoots voldoende tijd om alles te bekijken. Wij vonden het prachtig en een aanrader. Goede reis toegewenst
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC