Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarom zijn Amerikaanse supermarkten zo duur?
Re: Waarom zijn Amerikaanse supermarkten zo duur?
Wij zijn hier pas 6 weken, en wonen al sinds 2007 niet meer in NL, dus lastig vergelijken. Maar tot nu toe vind ik boodschappen doen echt niet duur. Ik koop vaak huismerken, en die zijn prima, en let op aanbiedingen. En de coupons bij de zondagskrant gebruik ik ook deels. Groente is inderdaad vrij prijzig, en niet altijd even goed van kwaliteit, maar diepvriesgroente is dan weer heel voordelig en goed. Fruit vind ik tot nu toe juist erg goedkoop, wij eten nu veel zomerfruit als perzik en pruim, daar zal het nu het seizoen wel voor zijn. Ben benieuwd hoe de prijzen gaan veranderen in het najaar. Aardbeien zijn ook vaak goedkoop (in de aanbieding), kinderen eten ze graag, ik vind ze zelf erg tegenvallen. Oh, en bananen zijn ook erg goedkoop!
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Yep, klopt helemaal. Nederlandse supermarkten zijn erg goedkoop. In 2010 de goedkoopste van Europa. Dan is je perspectief op buitenlandse supermarkten wel een beetje vertekend.RiverCola schreef:Ik denk dat Amerikaanse supermarkten niet zo zeer heel duur zijn maar dat Nederlandse supermarkten erg goedkoop zijn, misschien zelfs té goedkoop.
Maar voor zover ik als toerist in de VS er over kan oordelen vind ik de prijzen daar ook niet bepaald buitenissig. Ok, we kopen onze spulletjes vnl. in de Wallmart maar dan vind ik het allemaal echt spotgoedkoop. Aan de andere kant weet ik nog wel dat we een paar jaar terug op de eerste dag even een supermarkt in wipten in Hollywood Hills en ons wild schrokken van de prijzen. Ruim $ 4,- voor een fles cola light. $ 7,- voor een pak Jus d'orange. We zagen onze hele vakantie begroting al verdampen, maar dat was ook de eerste en laatste keer dat we tegen hoge prijzen aan liepen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Nederlandse supermarkten zijn ook een heel stuk goedkoper dan de Belgische.
Groetjes,
Carine
Carine
Ik herken dat, die waanzinnige grote verpakkingen (als je maar met z,n 2 tjes bent ). Gelukkig hebben we een koelkast en vriezer in de camper, dat scheelt. En, wat de prijzen betrefd, eerst een klantenkaart halen, bij welke supermarkt dan ook, dat scheelt enorm.
Soms wil een aardige cassiere je nog wel een matsen en er een klantenkaart van de zaak? door halen..
Soms wil een aardige cassiere je nog wel een matsen en er een klantenkaart van de zaak? door halen..

Het lijkt erop dat de prijzen ook echt regio afhankelijk zijn in de VS. In een ander topic hadden we een keer prijzen van fruit vergeleken en dat verschilde toch behoorlijk. Ik heb trouwens alleen bij de WholeFoods kleine zakken chips gevonden, maar die waren dan wel even duur als de Lay's bij de Giant!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij hebben een half jaar op Manhattan gewoond, en dat was inderdaad echt heel duur. We kochten ook veel in de Whole Foods (Columbus Circle) en was maar goed dat ik een extra toeslag van mijn werkgever ontving, daar loop je goed op leegMatrox schreef:Aan de andere kant weet ik nog wel dat we een paar jaar terug op de eerste dag even een supermarkt in wipten in Hollywood Hills en ons wild schrokken van de prijzen. Ruim $ 4,- voor een fles cola light. $ 7,- voor een pak Jus d'orange. We zagen onze hele vakantie begroting al verdampen, maar dat was ook de eerste en laatste keer dat we tegen hoge prijzen aan liepen.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zijn Nederlandse supermarkten echt zo goedkoop? Voor mijn gevoel is alles hier in Spanje veel goedkoper ...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu noem je ook wel een dure supermarkt op; Whole Foods is overal al aan de (flink) prijzige kant, dus dat zal dan op Manhattan nog wel een beetje erger zijn... Ze hebben mooi en kwalitatief goed spul, maar je betaalt er ook voor.MattRob schreef:Wij hebben een half jaar op Manhattan gewoond, en dat was inderdaad echt heel duur. We kochten ook veel in de Whole Foods (Columbus Circle)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
De Belgische supermarkten zijn alleszins duurder.nieuwenoord schreef:Zijn Nederlandse supermarkten echt zo goedkoop? Voor mijn gevoel is alles hier in Spanje veel goedkoper ...
Groetjes,
Carine
Carine
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind Nederlandse supermarkten over het algemeen wel goedkoop ja.
Zeker als je de huismerken koopt.
Zeker als je de huismerken koopt.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dat klopt, en dat merk je ook. We hadden onder ons appartement een lokaal supermarktje, maar ook daar was alles duur, maar kwalitatief was Whole Foods veel beter, en niet veel duurderDento schreef:Nu noem je ook wel een dure supermarkt op; Whole Foods is overal al aan de (flink) prijzige kant, dus dat zal dan op Manhattan nog wel een beetje erger zijn... Ze hebben mooi en kwalitatief goed spul, maar je betaalt er ook voor.MattRob schreef:Wij hebben een half jaar op Manhattan gewoond, en dat was inderdaad echt heel duur. We kochten ook veel in de Whole Foods (Columbus Circle)

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Whole Foods hoeft niet duurder te zijn, dan andere supermarkten. Je moet alleen hun assortiment een beetje kennen. Het huismerk is vaak net zo duur, zo niet goedkoper, dan andere grote ketens hier in de buurt. En ze hebben er wijn voor $3,25 per fles, die ik zeer goed te pruimen vind
. Ze hebben de lekkerste zalmburgers en het bisongehakt (vinden wij allemaal lekkerder) is maar een dollar per pond duurder, dan het rundergehakt bij de Giant. Het is verre weg mijn favoriete supermarkt en die van ons wordt nu verbouwd om nog meer te kunnen bieden.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wij halen vlees vaak bij Wholefoods, ze hebben erg goede aanbiedingen en de afkomst van vlees is (hoop ik) beter dan dat in andere supermarkten. Ook fruit is beter, maar ongeveer even duur als de Bloom (dichtbij zijnste winkel), iets duurder dan de Giant, maar daar is het echt heel slecht van kwaliteit! En we hebben in Rockville een erg mooie nieuwe vestiging! Maar geen wijn...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, inderdaad, die mag in Maryland niet in supermarkten. Nog een reden, waarom ik liever in Virginia woon
. Is Bloom echt zo duur? Ik dacht, dat die meer net als een Food Lion was.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier is Whole Foods dus echt qua prijzen vele malen duurder dan andere supermarkten. Ja, je vindt er dingen die net zo duur zijn als bij bijvoorbeeld Safeway, maar goedkoper? Hier in ieder geval absoluut niet, ook het huismerk niet. En niemand kan zeggen dat $33.49 per pond voor bief - ook al is het dan een goede 'cut' - niet duur is... (al is er hier om de hoek laatst een deli geopend waar ze diezelfde 'cut' voor $35.99 verkopen)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zo zie je maar weer, hoe het verschilt per regio. Hier hebben ze erge competitie van Giant, Safeway, Fresh Market en Trader Joe's.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe leuk ik Whole Foods ook vind, ik probeer er hier ook niet te vaak langs te gaan. Enkel maar voor echt specifieke dingen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vond vorig jaar de prijzen in de USA wel meevallen in de supermarkten (Safeway en Walmart) maar nu in Canada vind ik het aanmerkelijk duurder.
Een zak kettle cooked chips kost hier bijv. ca. 4 dollar tegen 2 euro in Nederland.
Een sixpack Corona kost hier 15 dollar tegen 8 euro in Nederland.
Een zak kettle cooked chips kost hier bijv. ca. 4 dollar tegen 2 euro in Nederland.
Een sixpack Corona kost hier 15 dollar tegen 8 euro in Nederland.
Vrienden van ons noemen het de "Whole Paycheck" winkel!Dento schreef:Hier is Whole Foods dus echt qua prijzen vele malen duurder dan andere supermarkten.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Flauwekul denk ik dan altijd, maar ik kan me voorstellen, dat dit in meer afgelegen gebieden zo is. Ik vind het ook erg voor Canadezen, want ik zie hier ook nog steeds labels "US$1 CA$4" (overdreven voorbeeld, maar toch). Mijn broer in Ottawa klaagt steen en been, want hun dollar is inmiddels sterker, dan de US$. Toch moeten ze altijd nog meer betalen op produkten uit de VS. Merk jij dat ook, Elke? Niet eerlijk, maar wel goed voor de US bedrijven (ik zie dit vooral bij Michaels), natuurlijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 3873 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 23 Reacties