Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarom zijn Amerikaanse supermarkten zo duur?
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Waarom zijn Amerikaanse supermarkten zo duur?
Ik zou willen dat ik bij Whole Foods meer kon betalen, want ik vind het echt een geweldige winkelketen. Maar ik vind het er gewoon echt te duur. Al zijn bepaalde dingen, zoals wijn er dan wel weer redelijk. Maar ik heb ook een Trader Joe's om de hoek en die is voor wijn dan nog weer voordeliger. Hoe dan ook is het er ook in Atlanta beredruk en verlaten de meesten de winkel met volgeladen wagens, dus zo slecht kan het met de economie niet zijn. 

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Petra/VS: het was zowat de eerste opmerking die Hekkie en Jan maakten toen ze hier kwamen in juli: Canada is DUUR!!!
Dacht dat ze zei dat een bak benzine hier $25 extra kostte in vergelijking met de US.
(ze hebben Canada dan ook heel snel verlaten
)
Ja, Canada, en zeker Ontario is duur. Ik heb de indruk dat de Maritieme provincies (New Brunswick, Newfoundland,...) wel een stuk goedkoper zijn. In ieder geval in hun huizen! Daar koop je een vrijstaande woning met 3 slaapkamers voor geen $200,000. Heb je hier een appartementje voor. Met wat chance met 2 slaapkamers. Zonder garage.

Ja, Canada, en zeker Ontario is duur. Ik heb de indruk dat de Maritieme provincies (New Brunswick, Newfoundland,...) wel een stuk goedkoper zijn. In ieder geval in hun huizen! Daar koop je een vrijstaande woning met 3 slaapkamers voor geen $200,000. Heb je hier een appartementje voor. Met wat chance met 2 slaapkamers. Zonder garage.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hier staat regelmatig HGTV aan, waar het merendeel van de producties uit Canada komen en ik schrik soms behoorlijk van de huizenprijzen ja!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
benzine vind ik hier (Britisch Colombia en Alberta) juist spotgoedkoop: 1,20 tot 1,30 per liter
Das zo'n $4.60 per gallon. En dan klagen wij hier over de benzine prijzen met $3.35.. (ja, laten we het maar niet over NL hebben, ik weet dat benzine in NL zo ongeveer het duurst op de wereld is
)

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij vonden de prijzen bij Whole Foods ook hoog (in Santa Fe, dus niet echt een afgelegen gebied)Petra/VS schreef:Flauwekul denk ik dan altijd, maar ik kan me voorstellen, dat dit in meer afgelegen gebieden zo is.
Apart, dat het per gebied zo kan verschillen bij dezelfde supermarkt, vooral omdat je volgens mij niet echt in een goedkoop gebied woont. Ik ben nieuwsgierig wat dan bij jullie wholefoods bijvoorbeeld een pond bief kost.
Ik dacht dat ook in de VS de prijzen van een product bij dezelfde supermarkt overal gelijk waren, maar dat is dus niet zo.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien is het wel zo, dat de andere supermarkten in onze omgeving juist duur zijn vergeleken met andere plaatsen, waardoor Whole Foods minder duur lijkt. Ik denk eigenlijk, nu ik dat schrijf, dat dat wel het geval moet zijn.
Nee, dat is zeker niet het geval. Het verschilt zelfs per filiaal in dezelfde omgeving soms.Ik dacht dat ook in de VS de prijzen van een product bij dezelfde supermarkt overal gelijk waren, maar dat is dus niet zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En niet alleen bij supermarkten. Als je online de prijs van een bepaald product wilt opzoeken, dan moet je bv. je postcode ingeven. Andere postcode kan andere prijs betekenen. 

Elke
Wij verkeren in de luxe positie dat we zowel in Nederland als in de VS boodschappen kunnen doen. Als ik in Nederland ben dan valt het me op dat het prijsverschil tussen de Nederlandse (AH) en Amerikaanse supermarkten (o.a. SafeWay) behoorlijk is. Vooral v.w.b. verse producten. Denk hierbij aan groente, fruit, brood en zuivelproducten. Verder zijn sommige kruiden in de VS enorm duur. Die neem ik dan ook standaard vanuit Nederland mee.
Je kunt in de VS veel geld besparen door goed te kijken waar je welk product koopt. De prijsverschillen zijn soms enorm groot. Laatst was ik op zoek naar vanillebonen. Die varieerde van $19.99 (Giant) tot $6.99 (Williams-Sonoma Outlet). In Nederland betaal je hiervoor bij de AH €1,25
Wat me verder opvalt, maar dat heeft niets met het prijsverschil te maken, is het enorme aanbod in Nederland van brood en broodbeleg. Elke keer als ik weer in Nederland ben dan weet ik gewoon niet wat ik mee moet nemen, Zoveel lekkere dingen en maar zo weinig dagen in Nederland.
Tot slot kan ik alleen oordelen over de supermarkten in de omgeving van DC. Ik breng ook veel tijd door in Texas, maar ik heb niet idee dat het daar heel veel goedkoper is. Maar wellicht dat anderen daar beter over kunnen oordelen.
Je kunt in de VS veel geld besparen door goed te kijken waar je welk product koopt. De prijsverschillen zijn soms enorm groot. Laatst was ik op zoek naar vanillebonen. Die varieerde van $19.99 (Giant) tot $6.99 (Williams-Sonoma Outlet). In Nederland betaal je hiervoor bij de AH €1,25
Wat me verder opvalt, maar dat heeft niets met het prijsverschil te maken, is het enorme aanbod in Nederland van brood en broodbeleg. Elke keer als ik weer in Nederland ben dan weet ik gewoon niet wat ik mee moet nemen, Zoveel lekkere dingen en maar zo weinig dagen in Nederland.
Tot slot kan ik alleen oordelen over de supermarkten in de omgeving van DC. Ik breng ook veel tijd door in Texas, maar ik heb niet idee dat het daar heel veel goedkoper is. Maar wellicht dat anderen daar beter over kunnen oordelen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
John V schreef:Wat me verder opvalt, maar dat heeft niets met het prijsverschil te maken, is het enorme aanbod in Nederland van brood en broodbeleg. Elke keer als ik weer in Nederland ben dan weet ik gewoon niet wat ik mee moet nemen, Zoveel lekkere dingen en maar zo weinig dagen in Nederland.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Petra/VS schreef: Ik vind het ook erg voor Canadezen, want ik zie hier ook nog steeds labels "US$1 CA$4" (overdreven voorbeeld, maar toch).
Dat zijn nog twee verschillende munten. Hier in europa staat op het prijskaartje(oa kleding): NL € 25,-; BE € 30,-; IT € 15,-; DE € 25 etc. Natuurlijk een deel BTW kwestie maar vaak niet altijd

Edit: gezien de ontwikkelingen zitten we binnenkort toch weer met de gulden of de Noordelijke Euro dus maakt ook allemaal niet meer uit

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is toch wel iets wat ik hier mis. Je kunt wel de verschillende soorten voorverpakt 'sandwich meat' krijgen (bijvoorbeeld Oscar Mayer), maar dat is allemaal zo erg 'processed' dat het toch allemaal hetzelfde smaakt. Bij Safeway pakken we vaak vlees bij de deli, wat - hoewel het duur lijkt - soms zelfs goedkoper uitpakt dan het voorverpakte 'processed' meat. Alleen: je hebt zo weinig keuze: 'hard salami' of 'soft salami', 'ham off the bone', 'honey ham', 'black forest ham', 'smoked turkey', 'pepper turkey', en dan misschien nog een soort ham en een soort kalkoen, maar dan heb je het wel gehad. Weinig variatie dus, en da's wel jammer. Gelukkig hebben ze ook lekkere (voorverpakte) leverworst, en dat is dan wel weer heerlijk op een stokbroodje met wat mosterd!John V schreef:Wat me verder opvalt, maar dat heeft niets met het prijsverschil te maken, is het enorme aanbod in Nederland van brood en broodbeleg.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Geen emigrant hier die een beenhouwerij wil beginnen? Gegarandeerd succes 

Groetjes,
Carine
Carine
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik hoor schijnbaar bij de kleine groep die het hier in Amerika ook duurder vind dan Nederland. Toen ik in Amerika kwam wonen moest ik al mijn kruiden weer aanschaffen. Ik was in shock toen ik de prijzen zag! Kruiden en specerijen zijn hier heel erg duur. Je moet weten dat wij veel kruiden gebruiken tijdens het koken! Neem bijvoorbeeld een potje rozemarijn kruiden. In Nederland bij AH 1,39 euro, hier moest ik omgerekend 4,16 euro betalen! Dit geldt ook voor Oregano, Thyme, Bieslook etc. Absurde prijzen toch of ligt dit nu aan mij? Ik heb de prijzen eens vergeleken met AH en de Safeway. Voor het gemak heb ik de Amerikaanse prijzen omgerekend in euro's.
250ml Slagroom Safeway: 2,33 euro AH: 0,61 euro
1 lt Yoghurt Safeway 2,22 euro AH: 0,60 euro
250gr Champignons Safeway: 2,08 euro AH: 0,89 euro
1 prei Safeway: 1,02 euro AH: 0,49 euro
1 Mozzarella bol Safeway: 3,13 euro AH: 1,39 euro
Conclusie: Voor deze 5 boodschappen betaal ik bij de AH 3,98 euro. Bij de Safeway ben ik maar liefst 10,78 euro kwijt!! Een prijsverschil van 6,80 euro (op 5 produkten, hè)! Dat is nogal wat. Hoezo hier goedkoper...? Natuurlijk zijn hier ook produkten die iets goedkoper zijn dan in Nederland, maar het merendeel is toch gewoon echt duurder. Ik deed voorheen in Nederland altijd mijn boodschappen bij de Albert Heijn (A-Merken), hier ben ik veel bewuster aan het inkopen. Kijk meer naar de aanbiedingen en weet inmiddels waar ik wat moet kopen. Gelukkig ben ik in een positie dat ik op een militaire basis ook boodschappen kan doen. Dat scheelt enorm! En zoals al eerder gezegd; de prijzen variëren van staat tot staat. Florida is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan de Washington DC area. Maar dat is mijn ervaring. Als ik in Nederland door de AH loop kijk ik altijd met verbazing naar de prijzen. Prijzen die ik, toen ik nog in Nederland woonde, best hoog vond. Daar lach ik nu om, want inmiddels weet ik wel beter.
250ml Slagroom Safeway: 2,33 euro AH: 0,61 euro
1 lt Yoghurt Safeway 2,22 euro AH: 0,60 euro
250gr Champignons Safeway: 2,08 euro AH: 0,89 euro
1 prei Safeway: 1,02 euro AH: 0,49 euro
1 Mozzarella bol Safeway: 3,13 euro AH: 1,39 euro
Conclusie: Voor deze 5 boodschappen betaal ik bij de AH 3,98 euro. Bij de Safeway ben ik maar liefst 10,78 euro kwijt!! Een prijsverschil van 6,80 euro (op 5 produkten, hè)! Dat is nogal wat. Hoezo hier goedkoper...? Natuurlijk zijn hier ook produkten die iets goedkoper zijn dan in Nederland, maar het merendeel is toch gewoon echt duurder. Ik deed voorheen in Nederland altijd mijn boodschappen bij de Albert Heijn (A-Merken), hier ben ik veel bewuster aan het inkopen. Kijk meer naar de aanbiedingen en weet inmiddels waar ik wat moet kopen. Gelukkig ben ik in een positie dat ik op een militaire basis ook boodschappen kan doen. Dat scheelt enorm! En zoals al eerder gezegd; de prijzen variëren van staat tot staat. Florida is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan de Washington DC area. Maar dat is mijn ervaring. Als ik in Nederland door de AH loop kijk ik altijd met verbazing naar de prijzen. Prijzen die ik, toen ik nog in Nederland woonde, best hoog vond. Daar lach ik nu om, want inmiddels weet ik wel beter.
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ham off the Bone van de Safeway is ook bij ons favoriet. In het begin liep ik altijd voorbij de versafdeling, omdat ik dacht dat dit veel duurder was dan het voorverpakte vlees. Maar dat valt best mee, naar blijkt. Ik vind het ook nog eens smaakvoller.Dento schreef:Bij Safeway pakken we vaak vlees bij de deli, wat - hoewel het duur lijkt - soms zelfs goedkoper uitpakt dan het voorverpakte 'processed' meat. Alleen: je hebt zo weinig keuze: 'hard salami' of 'soft salami', 'ham off the bone', 'honey ham', 'black forest ham', 'smoked turkey', 'pepper turkey', en dan misschien nog een soort ham en een soort kalkoen, maar dan heb je het wel gehad.
- Color01
- Amerika-expert
1 keer hier je benzine tank volgooien ..bespaart net zoveel dan al je boodschappen in nederland.Natasja L. schreef:Ik hoor schijnbaar bij de kleine groep die het hier in Amerika ook duurder vind dan Nederland.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Jeetje Natasja, dat is echt wel een enorm verschil.
In Nederland zijn de prijzen in de supermarkt de laatste jaren een stuk lager geworden door al die prijzenoorlogen. Albert Heijn is ook lang niet zo duur meer als vroeger.
In Nederland zijn de prijzen in de supermarkt de laatste jaren een stuk lager geworden door al die prijzenoorlogen. Albert Heijn is ook lang niet zo duur meer als vroeger.
Een veelgehoorde opmerking, maar dit gaat m.i. niet op. Ten eerste zijn de auto's in de VS vele malen onzuiniger dan die in Nederlands. Zelfs als we dezelfde modellen met elkaar vergelijken. Op de een of ander manier lijkt het alsof men de auto hier anders afstelt dan in Nederland. Daarnaast rijden we veel meer kilometers (mijlen) dan in Nederland. Wij kunnen bijvoorbeeld nooit ergens op de fiets naar toe, laat staan lopend. Op die manier verdampt het voordeel dat je hebt vrij snel. Persoonlijk zijn wij in de VS meer kwijt aan transport (zowel eigen auto als OV) dan in Nederland.Color01 schreef:1 keer hier je benzine tank volgooien ..bespaart net zoveel dan al je boodschappen in nederland.Natasja L. schreef:Ik hoor schijnbaar bij de kleine groep die het hier in Amerika ook duurder vind dan Nederland.
Laatst gewijzigd door John V op 20 aug 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleem in de VS is dat de benzine een lager octaangetal kent, waardoor een motor krachtiger moet zijn om hetzelfde vermogen uit de benzine te halen. En die krachtiger motoren verbranden weer meer benzine.
-
- Amerikafan
Probleem met prijzen vergelijken is dat je 2 verschillende munteenheden hebt.
Moeilijk vergelijken. De wisselkoers Euro tov Dollar moet je niet meenemen. Dat zijn dagkoersen die op de binnenlandse markt "geen" direkte invloed hebben. Leuk voor Ned toeristen die veel dollar voor weinig euro krijgen, maar zo kun je niet prijzen gaan vergelijken.
Je moet dus vergelijken hoeveel een "gemiddeld/modaal" inkomen in Euro's in Ned is met een modaal inkomen in Dollars in US.
Een gemiddeld inkomen in dollars is hoger dan euro's. Stel modaal is in Ned 33K en in US 50K (geen idee of dat zo is). Dit is 1.5 x hoger in US. Dan moet je alle Euro prijzen x 1.5 doen en dan heb je een eerlijkere vergelijking met prijzen in dollars.
Encinitas
Moeilijk vergelijken. De wisselkoers Euro tov Dollar moet je niet meenemen. Dat zijn dagkoersen die op de binnenlandse markt "geen" direkte invloed hebben. Leuk voor Ned toeristen die veel dollar voor weinig euro krijgen, maar zo kun je niet prijzen gaan vergelijken.
Je moet dus vergelijken hoeveel een "gemiddeld/modaal" inkomen in Euro's in Ned is met een modaal inkomen in Dollars in US.
Een gemiddeld inkomen in dollars is hoger dan euro's. Stel modaal is in Ned 33K en in US 50K (geen idee of dat zo is). Dit is 1.5 x hoger in US. Dan moet je alle Euro prijzen x 1.5 doen en dan heb je een eerlijkere vergelijking met prijzen in dollars.
Encinitas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 3873 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-