Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Horrorvluchten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Horrorvluchten?

Bericht door Annie »

Heeeeeeeeeeeeeeeel lang heleden toen de kinderen klein waren, had onze zoon ook last van reisziekte en hij werd verschrikkelijk slaperig van een primatourtabletje.
Om o.a zijn schoolreisjes niet te verpesten door of ziek te zijn of alleen maar te willen slapen, had ik pleisters en die plakte je achter het oor, ik meen een dag van te voor.
Zou niet weten of deze nog bestaan.
Neem je iets homeopatisch, dan moet je daar al een paar dagen eeder mee beginnen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hockey schreef: Ik zou de vraag toch iets serieuzer nemen. Mijn gedachte was in eerste instantie of slaperigheid een bijwerking is. Maar mocht iemand zo'n pil innemen en bij aankomst in de auto stappen, en dan een ongeluk krijgen, dan loop je het risico dat de verzekeraar niet uitkeert vanwege de bijwerking.
Mocht zoiets gebeuren zal het een uitzondering zijn, maar toch, het zal je maar overkomen.
Primatour staat niet op het lijstje van de gele sticker dus met de verzekeraar heb je geen probleem. De bijwerkingen van primatour moeten ook niet overdreven worden, vergeleken met een slaappil heeft primatour een effect van 1%. Je lichaam kan zelf het effect overrulen. Je kan het vergelijken met een middagdipje daar val je ook niet meteen van in slaap maar als je gaat liggen val je in slaap. Ga je gewoon door met werken dan is het binnen 15 mins weg. Dus stel je gaat slapen, je wordt boven Ijsland wakker dan is het hele effect meteen weg na een paar mins(beetje wakker worden natuurlijk :))

Een tablet(die overigens heel klein zijn, in 1 keer doorslikken want die dingen hebben een verschrikkelijke smaak) heeft bij een kind veel meer effect dan bij iemand van 1.80 die 90 kilo weegt :)

Afbeelding

Ik heb er overigens geen aandelen en andere merken zijn er ook, maar ik ben ermee opgegroeid :wink:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

:offtopic:
Ik heb het zelfs aan mijn hond gegeven hele kleine innimini stukjes (ze was toen maar een pupje van 4 kilo). het arme diertje was zoooo wagenziek, maar het hielp wel. Ze vind autorijden nog steeds niet fijn, maar is er wel overheen gegroeid.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

DejaVu schreef:Primatour staat niet op het lijstje van de gele sticker dus met de verzekeraar heb je geen probleem. De bijwerkingen van primatour moeten ook niet overdreven worden, vergeleken met een slaappil heeft primatour een effect van 1%. Je lichaam kan zelf het effect overrulen.
Eerste zin is het verlossende antwoord.
Tweede zin boeit een verzekeraar die moeilijk wil doen niet. Wel voor de mensen die het gebruiken, en in die zin ook een verlossend antwoord.
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

De eerste keer dat ik vloog was naar Italie, toen ben ik op de terugvlucht flink ziek geweest en 2 maanden later gingen we voor de eerste keer naar de States (goed vooruitzicht)
Ondertussen zijn we er al 5 keer geweest en ja het zal nooit mijn hobby worden maar dat is het van niemand denk ik.
Dat overgeven heb ik nooit meer gehad, wel dat je wat misselijk bent maar dat is te doen he.
Afgelopen keer heb ik weer een keer Primatour ingenomen en ik moet zeggen dat hielp echt wel.
Ik denk dat je je er gewoon overheen moet zetten. Wil je zo ver weg op vakantie dan is het gewoon een lange zit of je nu economie of business class zit.
Neem voor de zekerheid gewoon van die reistabletjes mee als je echt bang bent dat je ziek wordt en neem die 1 uur van te voren in (ik deed het 1 uur voor de vlucht en 1 uur voor de landing)
Succes,
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Nogmaals thanx voor de antwoorden. Ik ga me ook niet laten weerhouden door die stomme angst, maar ik wil er zo veel mogelijk aan doen om de reis zo comfortabel mogelijk te maken. Dingen die ik daar sowieso voor doe zijn:
* Primatour
* Valeriaan meenemen
* Slaappillen bij de dokter vragen?
* Stoel van tevoren boeken
* MP3-spelertje mee
* Water meenemen (ja, ook al is het maar 100 ml)

En hoe is het met de drukte in de vliegtuigen rond augustus/september?
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Ja daar heb je helemaal gelijk in en begrijp ik volkomen. Zorg voor genoeg entertainment en afleiding. Ik zorg er altijd voor dat ik naast mij alleen mijn partner heb, en aan de andere kant het gangpad, of het raam, net waar we terecht komen. Als ik naast een onbekend persoon terecht kom, slaat bij mij de stress ook al toe. Niet vanwege het ziek worden, om andere persoonlijke redenen, maar afleiding, slaappillen en lekker aan het gangpad of raam zitten wil wel helpen.
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

OrangeDaisy schreef: * Water meenemen (ja, ook al is het maar 100 ml)

Je mag GEEN water meenemen, maar; je kunt een leeg flesje (of fles!) meenemen door de douane en daar weer vullen. Je mag zoveel als je wil mee het vliegtuig in nemen. Overigens kun je op Schiphol ook gewoon flesjes water kopen, maar of je nu 4 euro voor een flesje van 100 ml wil betalen? :shock:

Mbt je laatste vraag; Het maakt niet uit wanneer je vliegt, je zult met een lijnvlucht vliegen in die zitten altijd vol.
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Hier twee technieken die goed werken, voor mij althans, als ik in een vliegtuig zit:

1) Je kunt niet goed overgeven als je lacht!
Dit is Mike Rowe van Dirty Jobs en in deze aflevering speelt hij Forensic Entomologist (onderzoeken van dode dingen). Door één van de begeleiders is hem verteld dat als je erg geforceerd lacht, je niet over kan geven. Dit filmpje is het resultaat ...dus ...^_^ SMILE!
Dirty Jobs: NOT FOR THE FAINT OF HEART

2) Hook-manouver
Komt neer op: zeg HUK en span al je spieren aan, in intervallen om de G-krachten tegen te gaan. Mijn ervaring is dat bij lichte turbulentie en bij landen dit ook ontzettend goed werkt tegen dat irritante gevoel in je maag!
MythBusters: NOT FOR EMETOPHOBIA SUFFERERS
En de wat officiëlere instructies
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

RiverCola schreef:
OrangeDaisy schreef: * Water meenemen (ja, ook al is het maar 100 ml)

Je mag GEEN water meenemen, maar; je kunt een leeg flesje (of fles!) meenemen door de douane en daar weer vullen. Je mag zoveel als je wil mee het vliegtuig in nemen. Overigens kun je op Schiphol ook gewoon flesjes water kopen, maar of je nu 4 euro voor een flesje van 100 ml wil betalen? :shock:

Mbt je laatste vraag; Het maakt niet uit wanneer je vliegt, je zult met een lijnvlucht vliegen in die zitten altijd vol.
100ml flesjes vloeistof mag je meenemen zolang ze in je liter plastic zakje passen. Die vloeistof mag ook water zijn.
Aan boord kun je zoveel water krijgen als je wilt dus het is in principe niet nodig om water mee te nemen.

Wij vliegen vaak in het weekend buiten het hoogseizoen en zitten vrijwel nooit op een volle vlucht.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

BBX schreef: 1) Je kunt niet goed overgeven als je lacht!
9 uur lang lachen, dat zou geniaal zijn om naast zo'n iemand te zitten :lol:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

RiverCola schreef:Mbt je laatste vraag; Het maakt niet uit wanneer je vliegt, je zult met een lijnvlucht vliegen in die zitten altijd vol.
Dat zouden de maatschappijen heel graag willen :D , wij hebben vaak zat in toestellen gezeten die zo'n 75% vol zitten, en ook wel minder, alle plaatsen bezet heb ik nog niet vaak gezien, maar we vliegen niet in juli of augustus.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wij hebben in april, in juli en in oktober naar de VS gevlogen. Misschien waren ze niet altijd voor 100% gevuld maar een half leeg toestel? Ik heb het nog nooit meegemaakt. Er zal heus af en toe een plekje leeg zijn, wij hebben ook weleens niemand naast ons gehad, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het een lekker lege vlucht was.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Misschien waren ze niet altijd voor 100% gevuld maar een half leeg toestel? Ik heb het nog nooit meegemaakt.
November 2010, met 50 man in een 777 van Houston naar Amterdam, bijna iedereen had een rij van 3x3 stoelen,
je had geen tijd om je drankje op te drinken, of er stond alweer een stewardes klaar met de volgende, super gewoon.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb vaak gevlogen naar de VS en Canada zowel in hoog- en laagseizoen maar de toestellen zaten altijd goed vol. Lege stoelen heb ik amper gezien. Heb wel een keer meegemaakt dat niemand naast me zat tussen New York en Amsterdam, ideaal gewoon! Alhoewel een jongeman voor vertrek aan me vroeg of ik van plaats wilde ruilen zodat hij en zijn vriendin op die 2 plekken konden zitten. Heb dat toen geweigerd. Ik ruil geen goede plek in voor een slechte plek. :wink:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Blijkbaar hebben sommige mensen gewoon meer geluk dan anderen. Wij hebben ook nog nooit zomaar een upgrade gekregen naar business class, terwijl ik er elke keer ontzettend op hoop! :cry: :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hoe werkt dat met die upgrades? Krijg je die zomaar gratis?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij kregen een paar weken geleden van British Airways een gratis upgrade naar World Traveller Plus Class op onze terugvlucht naar Londen. Ze hadden passagiers overgenomen van een gecancelde vlucht van een andere airline. De nog lege stoelen in de hogere klassen hebben ze doorgeven aan British Airways passagiers (o.a. wij dus). De vrijgekomen stoelen in de economy class waren dan voor de passagiers van de andere airline.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Ja, dat is ook iets wat ik wel zou willen weten :D.

Echt fijn, al die reacties, zo krijg ik een steeds beter idee hoe het er in de lucht aan toe gaat :thumbup: .
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

OrangeDaisy schreef:Ik ga me ook niet laten weerhouden door die stomme angst, maar ik wil er zo veel mogelijk aan doen om de reis zo comfortabel mogelijk te maken.
Wat ik me afvraag is waarom je geen hulp zoekt. Allerlei hulpmiddelen zoek je, maar de echte oplossing, je van je angst af laten helpen, zoek je niet. Waarom niet?
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer