Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rockies september 2011
Re: Rockies september 2011
Als je van Hotsprings terug naar Denver rijdt, weet ik niet precies hoe je gaat en of er tijd is.
Maar:
Bij Alliance ligt iets bizars dat Car Henge heet. Gewoon grappig!
Bij Scottsbluff ligt Scottsbluff National Monument en daar nog voor liggen Chimney Rock en Jail House Rock.
Ik vond met name Chimney Rock wel een aparte plek, die diende als herkenningspunt voor de pilgrims.
Have fun!
Maar:
Bij Alliance ligt iets bizars dat Car Henge heet. Gewoon grappig!
Bij Scottsbluff ligt Scottsbluff National Monument en daar nog voor liggen Chimney Rock en Jail House Rock.
Ik vond met name Chimney Rock wel een aparte plek, die diende als herkenningspunt voor de pilgrims.
Have fun!
USA experience:
NC: often visited and married one
Visited: VA|Washington DC|IA|NJ|SC|GA|MD|TN|PA
02/10: FL
04: UT|AZ|NV
08/09: worked in Delhi (upstate NY)
08: TX|NM
09: CO|NB|SD|WY|MT|ID|UT
11: AB|MT|WY|ID|OR|WA|BC|FL
13: AZ|NM|UT|CA (sep oct)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Inderdaad Gerd: Gelukkig was de Australische immigratiedienst iets vriendelijker dan de gemiddelde Amerikaanse immigration officer en maakten ze zelfs grapjes over mijn wel erg jonge leeftijd. Zo werd tegen mijn echtgenoot gezegd, dat hij goed op mij moest passen, zodat ik geen kroeg binnen zou gaan, want daarvoor was ik echt nog veel te jong. Ook werd er tegen mij gezegd, dat ik voor een één jaar oude Nederlandse toch al een aardig mondje Engels sprak.
Natuurlijk hoop ik, dat jullie de gecorrigeerde reispapieren morgen in de bus zullen hebben, want er is niets erger dan op hete kolen te zitten. Ik kan me nog herinneren, dat onze reispapieren ooit op de avond voor vertrek nog met een koerier bij ons thuis bezorgd moesten worden, omdat er bij de eerste poging iets niet klopte. Gelukkig verstrekken de reisorganisaties, waar we de laatste paar keren bij geboekt hebben, de reispapieren altijd ruim van tevoren. Op die manier kunnen de papieren bij eventuele fouten nog op tijd aangepast worden. Dat zorgt toch voor een iets ontspannender begin van de reis.
Natuurlijk hoop ik, dat jullie de gecorrigeerde reispapieren morgen in de bus zullen hebben, want er is niets erger dan op hete kolen te zitten. Ik kan me nog herinneren, dat onze reispapieren ooit op de avond voor vertrek nog met een koerier bij ons thuis bezorgd moesten worden, omdat er bij de eerste poging iets niet klopte. Gelukkig verstrekken de reisorganisaties, waar we de laatste paar keren bij geboekt hebben, de reispapieren altijd ruim van tevoren. Op die manier kunnen de papieren bij eventuele fouten nog op tijd aangepast worden. Dat zorgt toch voor een iets ontspannender begin van de reis.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Patrick,
Bedankt voor deze tips. Car Henge, Scottsbluff en Chimney Rock had ik al wel eens over gelezen en ze staan dan ook al op ons lijstje van mogelijk te bezoeken sites op weg naar Denver. Jail House Rock is echter nieuw voor mij. Ik zal eens even op gaan googleën.
Groetjes,
Franziska
Bedankt voor deze tips. Car Henge, Scottsbluff en Chimney Rock had ik al wel eens over gelezen en ze staan dan ook al op ons lijstje van mogelijk te bezoeken sites op weg naar Denver. Jail House Rock is echter nieuw voor mij. Ik zal eens even op gaan googleën.
Groetjes,
Franziska
Bedankt , ik ga ook wat googlen 

Courthouse and Jail Rock http://flic.kr/p/7BxHnN
USA experience:
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Schitterende foto's Patrick! Allemaal zelf genomen? Dat foto van Beaver Ponds in RMNP, echt geweldig! Ik wou, dat ik zulke plaatjes kon schieten!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Yippie!!!!! Ook voor ons is het aftellen nu echt begonnen. Over precies een maand vertrekken we richting Denver. Ik heb er zin in! 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat sneu voor jou Old Faithful!
Nog geen nieuwe reis in de planning, waar je je op kunt verheugen?

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het adres van onze weblog staat weliswaar inmiddels ook in het onderschrift van mijn berichten hier op het forum, maar omdat er verschillende mensen om vroegen, hier nog een keer het adres:
http://www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu/
Jullie kunnen daar alvast onze voorlopige route bekijken. Straks zullen we daar regelmatig nieuwe verslagen van onze reis door de Rockies gaan plaatsen.
Omdat er ook familie en bekenden uit Zwitserland en vrienden uit de hele wereld meelezen, is de blog zowel in het Nederlands als ook in het Duits en het Engels gehouden. Als een bericht dus niet met de Nederlandse versie begint, moet je gewoon verder naar beneden scrollen.
Aan de linkerkant onder de titel "Mijn andere reizen" vinden jullie bovendien links naar de reisverslagen van voorafgaande jaren. Daar zit echter nog geen reis naar de VS bij, want onze laatste reis naar dit land ligt al weer heel wat jaartjes terug en was dus nog voor de tijd van de weblogs.
Veel plezier allemaal! Groetjes,
Franziska
http://www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu/
Jullie kunnen daar alvast onze voorlopige route bekijken. Straks zullen we daar regelmatig nieuwe verslagen van onze reis door de Rockies gaan plaatsen.
Omdat er ook familie en bekenden uit Zwitserland en vrienden uit de hele wereld meelezen, is de blog zowel in het Nederlands als ook in het Duits en het Engels gehouden. Als een bericht dus niet met de Nederlandse versie begint, moet je gewoon verder naar beneden scrollen.
Aan de linkerkant onder de titel "Mijn andere reizen" vinden jullie bovendien links naar de reisverslagen van voorafgaande jaren. Daar zit echter nog geen reis naar de VS bij, want onze laatste reis naar dit land ligt al weer heel wat jaartjes terug en was dus nog voor de tijd van de weblogs.
Veel plezier allemaal! Groetjes,
Franziska
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Yes! Het is gelukt! We hebben kaartjes weten te bemachtigen voor een preseason game van de Colorado Avalanche. Live een icehockey-wedstrijd van een NHL-club mee te maken stond al lang op mijn verlanglijstje. Eigenlijk al sinds ik een jaar als exchange-student in Canada ben geweest, alleen zijn daar de kaartjes voor NHL-wedstrijden meestal meteen uitverkocht of onbetaalbaar.
Laatst gewijzigd door swissdutchie op 17 aug 2011, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hardstikke leuk! Ik vind het altijd leuk om sportwerdstrijden te bezoeken in Amerika. Ijshockey had ik nog niet aan gedacht, is een leuke om in het achterhoofd te houden.
Grappig dat er in de zomer wordt geijshockeyd!
Nici
Grappig dat er in de zomer wordt geijshockeyd!
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sportwedstrijden zijn inderdaad altijd een heel spektakel in Amerika en iets wat je echt een keer meegemaakt moet hebben. Baseball en Basketball hebben we al weleens gedaan en nu is dus icehockey aan de beurt.
De wedstrijd, die we gaan zien, is trouwens pas eind september, dus niet meer echt zomer. Bovendien is het een preseason game. De echte competitie begint namelijk pas begin oktober.
De wedstrijd, die we gaan zien, is trouwens pas eind september, dus niet meer echt zomer. Bovendien is het een preseason game. De echte competitie begint namelijk pas begin oktober.
Laatst gewijzigd door swissdutchie op 17 aug 2011, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Jawel hoor. De plannen zijn wel nog heel pril.swissdutchie schreef:Wat sneu voor jou Old Faithful!![]()
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gelukkig maar Old Faithful! Al zijn de plannen nog zo pril, het is toch altijd leuk om plannen te hebben. Een route door Washington, Oregon en Californië lijkt me trouwens erg leuk! Dus alvast heel veel plezier met de verdere planning!
- Old Faithful
- Amerika-expert
Dank, ik wens jullie nu alvast (voor het geval dat het er tussen nu en vertrek niet meer van komt) een hele fijne reis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je wel Old Faithful! Het wordt vast een hele leuke reis. Ik verheug me er in elk geval heel erg op.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk om te lezen, wij gaan zelf ook dit rondje rijden. Alleen starten wij al 3 september. Ook wij houden een weblog bij en als jullie willen kunnen jullie ook ons volgen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Maarten & Marianne,
Ik had al op de kalender van dit forum gezien, dat jullie een soortgelijke reis gingen doen en jullie weblog stond al bij mijn favorieten. Toch bedankt voor de tip. We zullen jullie zeker gaan volgen, teminste zolang we zelf nog niet op reis zijn. Ik wens jullie heel veel plezier daarzo en een goede reis!
Groetjes,
Franziska
Ik had al op de kalender van dit forum gezien, dat jullie een soortgelijke reis gingen doen en jullie weblog stond al bij mijn favorieten. Toch bedankt voor de tip. We zullen jullie zeker gaan volgen, teminste zolang we zelf nog niet op reis zijn. Ik wens jullie heel veel plezier daarzo en een goede reis!
Groetjes,
Franziska
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Jullie gaan een hartstikke mooie reis maken, Franziska! Jullie kennen ons reisverslag natuurlijk al van dit jaar, heb je ook die uit 2004 gezien? Die bevat ook een gedeelte van de trip die jullie nu gaan maken. Het is ene mooie afwisseling die jullie gaan zien en doen, en mooie afstanden om te reizen ook. Veel plezier alvast, jullie gaan nu al snel!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht