Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar is het beter voor kinderen: VS of NL?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Waar is het beter voor kinderen: VS of NL?

Bericht door DejaVu »

Clint schreef: En dan hebben we het bijvoorbeeld niet eens over de zesjes cultuur in Nederland, of de belachelijke praktijken op het HBO (zware onvoldoendes (1, 2, 3) kunnen wegstrepen omdat er voor een ANDER vak een cijfer hoger dan een 6.5 wordt gehaald? Really?).
mwah bij sommige vakken ben je blij dat je een 6 haalt :lol:

Maar ik heb alle niveau's gehad van het Nederlands onderwijssysteem die er bestaan, vwo >>havo>>mavo(ging even niet goed op school)>>mbo>>hbo>>wo, dus ik ben een onderwijsexpert :geek2: . Bij het mbo is het gewoon zo dat als er geen docenten beschikbaar zijn, dan sluit je het vak af met een 6. Op het HBO kan je vakken met elkaar compenseren die minimaal een 4,5 bevatten. Dus bijvoorbeeld wiskunde een 7 kan je compenseren met een 4,5 voor statistiek en dan heb je statistiek ook ineens gehaald(compensatiesystemen verschillen per opleiding).

Universiteiten zijn nog één van de weinige waar je gewoon een vak moet halen en je pas mag herkansen met een goede reden of minimaal een 4 voor het vorige tentamen(dit verschilt ook weer per faculteit). Ik kan even niet zo snel het lijstje vinden maar op de wereldwijde ranglijst van technische studies staat de TUDelft in de top 10(MIT op nummer 1, maar kost ook meer dan 1700 per jaar).
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

RiverCola schreef:My humble opinion; Jullie moeten denk ik gewoon wonen waar jullie het liefste willen wonen, waar jullie het gelukkigst zijn. We hebben hier te maken met twee rijke, westerse, landen. Ik denk niet dat de één per se beter is dan de ander om je kind op te laten groeien. Er zijn enkel en alleen maar verschillen. Welk land is voor jullie beider carrières het beste? Waar wonen jullie het prettigst? En welke cultuur past het beste bij je? Als jullie gelukkig zijn dan zijn jullie kids dat straks ook! :)
Ik sluit me volledig aan bij RiverCola. Vandaar ook mijn vraag, waar willen jullie zelf wonen als jullie kinderen groot zijn. Dat moet denk ik de doorslaggevende factor zijn want beide landen hebben voor- en nadelen. En je kinderen passen zich wel aan welk land je ook kiest.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

DejaVu schreef:Ik kan even niet zo snel het lijstje vinden maar op de wereldwijde ranglijst van technische studies staat de TUDelft in de top 10(MIT op nummer 1, maar kost ook meer dan 1700 per jaar).
Staat of stond?
In deze ranking staat Delft nergens hoger dan plek, en dat is voor civiel/bouwkunde.
http://www.topuniversities.com/universi ... ngineering
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, jongens, wat die rankings betreft zijn er zoveel mogelijk organisaties die elk hun eigen manier van ranken hebben.

De Shangai Ranking *(ARWU) kijkt vooral naar de research die er gedaan wordt, en niet zozeer naar de kwaliteit van het geboden onderwijs. Daar komt Leiden ergens tussen 76-100 voor Enigneering/Technology/Computer Science. Samen met de universiteit van Twente. (nooit eerder van gehoord!)
Je hebt verder nog de Times Higher Education World University Rankings, en zij geven ook nog eens de 'Reputation' rankings uit (op basis van wat academic zelf vinden). de High Impact ranking, Russische organisaties die ranken,... Het is een business als een ander. (maar vaak zie je wel telkens dezelfde in de top opduiken ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Goeie help! Maar liefst 1700 euro collegegeld voor een jaar TU Delft? Veremingvuldig dat maar met 20 voor een beetje universiteit in de VS! Dus wat betalen voor hoger onderwijs betreft, zijn je kinderen beter af in Nederland!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Bennogr schreef:Goeie help! Maar liefst 1700 euro collegegeld voor een jaar TU Delft? Veremingvuldig dat maar met 20 voor een beetje universiteit in de VS! Dus wat betalen voor hoger onderwijs betreft, zijn je kinderen beter af in Nederland!
En dan krijgen studenten in Nederland ook nog een beurs, dus elke maand een paar honderd euro, als ze uitwonend zijn.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

http://www.ib-groep.nl/particulieren/st ... dragen.asp

@kastelke, hoezo nog nooit eerder van de Universiteit Twente gehoord? Mijn alma mater. :clap:

En thuishaven van de Drienerlose Hockey Club, leukste club waar ik ooit gehockeyed heb en zal hockeyen. :clap:
Laatst gewijzigd door Hockey op 22 aug 2011, 04:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

He, ik ben een buitenlander he! :D
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dan nog, Twente, wereldberoemd in heel Nederland, nou ja, Oost Nederland, nou ja, Twente. :thumbup:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hockey schreef:
DejaVu schreef:Ik kan even niet zo snel het lijstje vinden maar op de wereldwijde ranglijst van technische studies staat de TUDelft in de top 10(MIT op nummer 1, maar kost ook meer dan 1700 per jaar).
Staat of stond?
In deze ranking staat Delft nergens hoger dan plek, en dat is voor civiel/bouwkunde.
http://www.topuniversities.com/universi ... ngineering
Kan het inderdaad niet meer vinden :/ het was zo een lijstje met alleen technologische universiteiten. Maar ik heb nu zo een beetje zitten googlen volgens mij zijn er 25 verschillende ranking lijstjes haha. De ene keer staat die 17e dan weer 130e en dan staat Twente weer op 50 en Delft op 150.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

kastelke schreef:He, ik ben een buitenlander he! :D
Ik ken alleen Leuven als Belgische universiteit :oops:
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Brussels/Elsene, Leuven/Kortrijk, Antwerpen, Gent, Hasselt/Diepenbroek en ik ben geen Belg :wink:

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Super Theo !

Het is alleen Diepenbeek ipv Diepenbroek ;-)
Groetjes,
Carine
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ok, klein foutje ingebouwd :wink: om te kijken of onze buren ook bij de les zijn. :D

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

LOL Theo :)

Serieus, ik denk dat het wat betreft je kinderen best nog wel mee valt met de "enorme" verschillen tussen de VS en NL. Voor alles wat in de VS duurder is, is er in Nederland weer iets anders veel duurder (benzine, levensonderhoud), dus voor het geld alleen zou ik het niet doen of laten. Jouw meiden zullen dubbele nationaliteit hebben (neem ik aan), dus ze kunnen altijd nog kiezen waar ze willen wonen, ongeacht van waar ze opgegroeid zijn. Ik denk dat als jullie als ouders maar gelukkig zijn, het met het geluk van je kinderen best wel goed komt. Dus ik zou zelf eens gaan nadenken wat *ik* wil, wat vind *ik* belangrijk, en dan volgt de rest vanzelf...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

OscarG schreef:in het weekend op de fiets de kroeg in
Dat mag nu helaas niet meer ;)
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

(1) Dichter bij mijn familie: Skype?

(2) Kosten en kwaliteit van onderwijs, met name middelbaar en hoger onderwijs: De college experience in de VS is wel even wat breder dan die in NL. Basketbal, (Ice)Hockey, Football, cheerleaders, fotografie, dorms, prom, zon, spring break, auto rijden. Tegenover trefbal, voet/handbal, regen, kou, fietsen in die kou en regen, thuiswonen etc.

(3) Kinderen kunnen in Nederland langer kind blijven: Oneens. De meeste hangen vanaf hun vijftiende in de kroeg.

(4) Meisjes hebben meer kansen in Nederland: Neen, de feminisering in NL is doorgeslagen. Dat resulteert in een mentaliteit waarbij vrouwen kansen kunnen laten liggen. Kunnen laten liggen dus, is niet goed voor de arbeidsmoraal en tevens funest voor stabiliteit in het gezinsleven (zijn man en vrouw debet aan). Zie verder idd het andere topic.

(5) De algemene levensstijl in Nederland. Een betere balans tussen werk en leven: Iedereen heeft veel vrije tijd ja. En dat resulteert in drukte, altijd maar drukte in de winkelcentra's, op straat, overal maar dan ook overal bots je tegen Nederlanders op. Geef mij maar een ruime mall, binnen winkelen en brede eindeloze wegen.

(6) Het politieke klimaat in Nederland is, zelfs met een 'rechtse' regering, een stuk socialer en progressiever dan in de V.S:
Daar wordt dan ook dik voor betaald. Ook door iedereen die niets met die "knuffelcultuur" heeft.

My 2 cents.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@waitwhat, punt 2 ben ik absoluut niet met je eens. In NL zijn al die dingen die je ook in de VS hebt, behalve cheerleaders en proms.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Cheerleaders zijn er ook al in Nederland en proms ook.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Maar we hebben hier kou en regen, en dat hebben ze in Amerika niet. Bovendien moeten ze hier potverdorie ook nog eens met de fiets naar school. Ja, het is in Nederland echt ontzettend slecht voor schoolgaande kinderen. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer