Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hurricane Irene
Hurricane Irene
Voor maandag bestaat er een grote kans dat huricane irene aan land komt in Georgia of de Carolina's. Hou de weersverwachting in de gaten en pas je reisplannen aan indien nodig.
Noot mod: gezien het feit dat Irene de koers richting het Noord Oosten van de VS heeft gezet, is dit topic niet alleen meer relevant voor het Zuiden. Om die reden is het verplaats naar "Amerikaans nieuws".
Noot mod: gezien het feit dat Irene de koers richting het Noord Oosten van de VS heeft gezet, is dit topic niet alleen meer relevant voor het Zuiden. Om die reden is het verplaats naar "Amerikaans nieuws".
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Re: Hurricane Irene
Sorry Rudolfje maar je informatie is niet correct.
Ten vroegste donderdag 25/8 zou Irene in zuid Florida aan land kunnen komen.
Volg het hier: http://www.nhc.noaa.gov/refresh/graphic ... ml?3-daynl
Ten vroegste donderdag 25/8 zou Irene in zuid Florida aan land kunnen komen.
Volg het hier: http://www.nhc.noaa.gov/refresh/graphic ... ml?3-daynl
- Color01
- Amerika-expert
Het kan nog alle kanten op.

- Bandido
- Amerika-expert
Georgia is al vele decennia niet meer geraakt door een orkaan en het lijkt er ook nu weer op dat dat niet zal gaan gebeuren. Daarentegen lijkt nu Irene rechtstreeks op New York aan te koersen:
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
NC zul je bedoelen? Tegen de tijd dat ze bij New York is, is ze vast al gedegradeerd tot tropical storm.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, hij bedoelt denk ik echt New York. De laatste indicaties zijn, dat de storm net langs de kusten zal gaan en met orkaan 1 kracht op New York in zal slaan. Dat is althans wat we hier horen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Volgens hier komt ze wel over de Outerbanks.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Who's to say. Ik heb al genoeg aan de aardbeving en de rotzooi in ons huis, van mij mag Irene ver weg over de zee gaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-expert
Nou van mij mag ze ook weg blijven laten we duidelijk zijn.....
OBX is nu niet echt bestendig tegen orkanen.
OBX is nu niet echt bestendig tegen orkanen.
Ik hoorde ook dat het waarschijnlijk de Carolina's worden, maar dat was vanmiddag dus hopelijk blijft het inderdaad bij een cat 1 in het noorden. 
Ik herinner me nog goed de schade van Charley in North Carolina ... dat heeft echt grote indruk op me gemaakt. Volgens mij is er geen enkele plaats die bestendig is tegen zoveel natuurgeweld.

Ik herinner me nog goed de schade van Charley in North Carolina ... dat heeft echt grote indruk op me gemaakt. Volgens mij is er geen enkele plaats die bestendig is tegen zoveel natuurgeweld.
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, ik bedoel inderdaad New York. Dat zag ik namelijk vandaag op het Weather Channel en een vriend van me werkt daar en plaatste de afbeelding die ik hier net plaatste, op Facebook. Ook bij het Weather Channel schrokken ze zich kennelijk rot, want zo vaak komt het niet voor (gelukkig) dat een orkaan rechtstreeks op New York afstevent. Maar goed, er kan nog een hoop gebeuren, want orkanen zijn maar tot op zekere hoooget te voorspellen en dit is wel het laatste dat we in Amerika nu kunne gebruiken.
-
- Amerika-expert
Uh.... Volgens mij zie ik op jouw plaatje ook dat er een cat 3 over de Outerbanks gaat toch? Mijn topo is toch niet zo heel erg slecht? Snap natuurlijk wel dat NY interessanter is en meer mensen treft dan de schier eilanden van NC. Maar echt rechtstreeks kan je het ook niet noemen denk ik dan.
- Bandido
- Amerika-expert
Als je kijkt naar precies het midden van de slurf van het geprojecteerde pad van de orkaan zie je dat het midden daarvan net langs de Outerbanks scheert, en uiteindelijk naar het Noorden gaat. Rechtstreeks op NYC af dus, weliswaar in afgezwakte vorm. Dat is op zich geen "topography 101". Maar goed, nogmaals: het is alleen maar een voorspelling en hopelijk zit men er helemaal naast.
-
- Amerika-expert
Jij hebt vast een andere kaart van NC dan ik dan 

- Color01
- Amerika-expert
ik woon op de grens van VA/NC, en op 30 minuten rijden van de kust...Ze mag van mij wel weg blijven...de laatste keer met Isabel hadden we heel wat schade. 

-
- Amerika-expert
Ga duimen dat het meevalt voor jullie dit keer Color1!
Wat deden jullie de laatste keer met jullie paarden? Dat lijkt me best moeilijk. Of had je die toen nog niet?
Wat deden jullie de laatste keer met jullie paarden? Dat lijkt me best moeilijk. Of had je die toen nog niet?
-
- Amerika-expert
ik zag dat ze in NC eilanden aan het evacueren zijn? Hier in Boston zeggen ze Cat. 3 in NC - Oceaan - Cat. 2 in NY - Oceaan - Cat. 1 in MA/RI/CT.
Ik las 'We remain several days away from Irene's direct impacts along the US East Coast and critical uncertainties remain' - moeten mijn tuinstoelen nu wel of niet naar binnen
?
Ik las 'We remain several days away from Irene's direct impacts along the US East Coast and critical uncertainties remain' - moeten mijn tuinstoelen nu wel of niet naar binnen

- Bandido
- Amerika-expert
Dat zal het zijn, laten we het daar maar op houden dan.Staceybeesie schreef:Jij hebt vast een andere kaart van NC dan ik dan

Hoe dan ook, ik hoorde van mijn schoonouders dat ze inderdaad ook bij hen in Massachusetts wat zenuwachtig beginnen te worden. Irene lijkt verder naar het oosten en dus nog verder richting het Noordoosten te buigen dan eerder. Hopelijk valt het allemaal mee, voor zowel NC als het Noordoosten.
-
- Amerika-expert
nee hoor, da's de media. Stoic new englanders. Ayup, wicked bad.Bandido schreef:..ik hoorde van mijn schoonouders dat ze inderdaad ook bij hen in Massachusetts wat zenuwachtig beginnen te worden...
- Bandido
- Amerika-expert
Haha, nou, dan ken je mijn schoonmoeder nog niet. Die is de ramen bij wijze van spreken al aan het dichttimmeren.