Wij gaan van 13 oktober tot 28 oktober naar California/Nevada. We zijn op dit moment bezig met het maken van een route maar de focus van onze vakantie zal vooral liggen op de steden SF, LA en Las Vegas (natuurparken hebben we al in een eerdere vakantie gedaan)
We zijn van plan om de meeste nachten kamperend door te brengen. We huren dus een auto en nemen zelf een tentje en wat spulletjes mee (de rest kopen we daar). Nu ben ik op zoek gegaan naar leuke kampeerplekken in of rondom de steden die we willen bezoeken. Wat mij opvalt is dat er wel genoeg RV parks zijn maar ik krijg toch sterk de indruk dat deze enkel bedoeld zijn voor campers. Zo te zien is er alles geasfalteerd dus dan kun je niet zo goed je tentje met haringen !! opzetten lijkt me zo

Als je bijvoorbeeld naar SF kijkt dan kom ik uit op het RV park van SF zelf (prachtige en handige ligging), zou ik zo tussen willen staan met mijn tent maar of dat handig is? Of je komt bijvoorbeeld op een camping als Petaluma uit. Lijkt me an sich niet zo heel verkeerd maar ligt wel echt een stuk buiten SF.
Onze concrete vraag: zijn er hier mensen die ons tips kunnen geven over welke campings in of zeer nabij de 3 steden handig zijn voor tentkamperen? Heel veel luxe is niet echt nodig; een douche en een beetje stroom is voor ons al voldoende. Wel is belangrijk dat zo'n camping echt in of nabij de steden ligt. Als ze mooi gelegen zijn aan een strand of een ander geweldig uitzicht dan is dat natuurlijk meegenomen maar geen must. Liever natuurlijk niet in een of andere achterbuurt. We zullen het kamperen enkel gebruiken als overnachtingsmogelijkheid, eten, drinken en andere leuke dingen zullen we in of rondom de stad gaan doen.
Wij zouden erg blij zijn als iemand concrete tips heeft die aansluiten bij onze wensen

Alvast bedankt voor eenieders hulp!!
Groetjes
Theskippys