Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koophuis in Nederland
Re: Koophuis in Nederland
@ wbarbary
Ik denk verder mee: Misschien je verhaal doen bij een belangenbehartiger voor consumenten? In Nederland hebben we daarvoor de Consumentenbond en Antoinette Hertsenberg.
Ik denk verder mee: Misschien je verhaal doen bij een belangenbehartiger voor consumenten? In Nederland hebben we daarvoor de Consumentenbond en Antoinette Hertsenberg.
Of wellicht hogerop proberen te gaan bij de bank? Iedere medewerker heeft weer een baas boven zich, wellicht dat die anders over de situatie denkt? Over het algemeen blijven het toch vaak de individuele personen die ja of nee zeggen bij bepaalde beslissingen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Huurders hebben mij gisteren laten weten dat ze er volgende maand uit gaan, ben nu dus nog verder van huis........
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je mijn toedeloe optie al onderzocht?
@ Ned in Mo.
@ wbarbary
Maar het opnieuw verhuren is dus geen optie? You did it once, you can do it again?

@ wbarbary
Maar het opnieuw verhuren is dus geen optie? You did it once, you can do it again?
Ben momenteel druk bezig om te kijken of we nieuwe huurders kunnen vinden.........
Heb mijn adviseur(die ons deze hypotheek heeft verkocht) gevraagd om contact op te nemen met de bank, maar hij is op vakantie en blijft volhouden dat verkopen geen optie is. Begin me echt af te vragen of hij wel in mijn corner staat......of geen gezicht wil verliezen bij Van Lanschot.
De toedeloe optie.....weet niet zo goed hoe ik erachter kan komen of de bank achter ons aan kan komen hier. Mijn man is USA militair en ik werk voor een locaal bedrijf hier in de USA. Heb mijn man zijn naam aangenomen......
Heb mijn adviseur(die ons deze hypotheek heeft verkocht) gevraagd om contact op te nemen met de bank, maar hij is op vakantie en blijft volhouden dat verkopen geen optie is. Begin me echt af te vragen of hij wel in mijn corner staat......of geen gezicht wil verliezen bij Van Lanschot.
De toedeloe optie.....weet niet zo goed hoe ik erachter kan komen of de bank achter ons aan kan komen hier. Mijn man is USA militair en ik werk voor een locaal bedrijf hier in de USA. Heb mijn man zijn naam aangenomen......
Wbarbary, ik zou eens rechtstreeks contact opnemen met de bank, niet via de adviseur. Het is natuurlijk wel een goede tijd om je huis in de verkoop te doen ivm verlaging van de overdrachtsbelasting.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die adviseur moet je een schop onder de kont geven. Direct met de hypotheek verstrekker gaan praten.
GA ook eens naar deze website. www.gratisadviseurs.nl.
Kost niets en misschien kan iemand je daar verder helpen.
Ik adviseer daar ook op het gebied van import/ export
GA ook eens naar deze website. www.gratisadviseurs.nl.
Kost niets en misschien kan iemand je daar verder helpen.
Ik adviseer daar ook op het gebied van import/ export
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou ook rechtstreeks contact opnemen met de bank, de hypotheekadviseur is ook maar een doorgeefluik.
En zo te lezen vraagt ie helemaal niks aan de bank, maar hij beslist wel voor je wat goed is en wat niet, (en dan niet perse in jouw voordeel)
Als je uiteindelijk de hypotheek niet meer betaald is het ook de bank waar je problemen mee krijgt, en niet de hypotheekadviseur.
En zo te lezen vraagt ie helemaal niks aan de bank, maar hij beslist wel voor je wat goed is en wat niet, (en dan niet perse in jouw voordeel)
Als je uiteindelijk de hypotheek niet meer betaald is het ook de bank waar je problemen mee krijgt, en niet de hypotheekadviseur.
Crisis ? What Crisis ?
@ wbarbary
Succes met het vinden van nieuwe huurders. Dit lijkt mij een reële optie.
En als je een slecht gevoel bij die tussenpersoon krijgt: inderdaad, wegwezen dan.
Wat je nu niet nodig hebt, is iemand die je de grond inpraat; je hebt iemand nodig die je uplift en positief met je meedenkt.
Succes met het vinden van nieuwe huurders. Dit lijkt mij een reële optie.
En als je een slecht gevoel bij die tussenpersoon krijgt: inderdaad, wegwezen dan.
Wat je nu niet nodig hebt, is iemand die je de grond inpraat; je hebt iemand nodig die je uplift en positief met je meedenkt.
Ben naar gratisadviseurs gegaan en heb mijn dilemma ook daar neergelegd. Mijn zus en mijn moeder wonen in Nederland en zijn druk bezig om nieuwe huurders te vinden, maar is niet makkelijk aangezien het huis in een hoger segment ligt.
Ik wil jullie bedanken voor alle tips......krijg echt het gevoel dat ik er niet alleen voor sta......
Ik wil jullie bedanken voor alle tips......krijg echt het gevoel dat ik er niet alleen voor sta......
@ sten......helemaal waar....ik moet positief blijven...wat kan ik anders.....en ik denk bij mezelf.....ik heb een huis hier in de States...mijn twee kindjes en mijn man...dat kunnen ze niet van me afnemen.
?Sten schreef:
Want het is in feite niet onze privé schuld dat door algemeen falend overheidbeleid én daarmee ook falend algemeen particulier handelen, nu de huizenmarkt aan het instorten is.
In het Westen hebben we lange tijd gedacht dat onze welvaart direct gerelateerd was aan stijgende huizenprijzen. Na de hypotheek op het inkomen van het gezinshoofd moesten de banken dus met iets nieuws komen. Vandaar de enorme promotie van 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' want toen konden de banken hypotheken op twee inkomens verstrekken. En toen daar de rek uit was...is de aflossingsvrije hypotheek verzonnen. Met als gevolg dat koppels levenslang in de schulden zitten bij dalende huizenprijzen. Dat dit onderwerp op dit emigrantenforum speciale aandacht krijgt is ook volstrekt te begrijpen; een restschuld is namelijk de grootste belemmering voor een leven buiten Nederland.sachasenne schreef:Ik hou wel van droge materie zoals verzekeringen en leningen ed. Vandaar dat ik eigenlijk geintrigeerd ben door het type lening zonder aflossing.
Ik versta niet waarom banken deze lening toestaan.
Het is fascinerend om te zien hoe onze 'welvaart' van de laatste dertig jaar heeft geresulteerd in een steeds sneller afnemende mobiliteit. In mijn optiek is de hele schuldindustrie van hypotheken, leningen, kredieten en zelfs inflatie een moderne vorm van slavernij. Maar ik besef me ook dat dit een vrij extreem denkbeeld is en ik zal het daarom aan niemand opdringen

En het is ook fascinerend te zien hoe 'onze welvaart' zich steeds meer concentreert in de bovenste laag van de samenleving, vooral in de US.
Gebeurt momenteel ook in Europa. Het ESM (Europees Stabiliteits Mechanisme) komt eraan: http://ikregeer.nl/documenten/trb-2011-157
Samengevat: Nederland schrijft een blanco check uit aan in het vervolg onschendbare ambtenaren van de EU.
Rutte heeft hier al op 21 maart zijn handtekening onder gezet. Lees het hele stuk door zou ik zeggen, en zegt het voort.
Samengevat: Nederland schrijft een blanco check uit aan in het vervolg onschendbare ambtenaren van de EU.
Rutte heeft hier al op 21 maart zijn handtekening onder gezet. Lees het hele stuk door zou ik zeggen, en zegt het voort.
Ik weet niet waar het huis van Barbary staat, is het niet geschikt om werkers in betere functies die tijdelijk naar Ned. komen in onder te brengen ? Ik dacht dat je met tijdelijke contracten en gemeubileerd verhuren, bepaalde problemen mbt. huurders-rechten kunt omzeilen.
Het verhuren, innen van de huur, controle op het pand enz. moet dan gebeuren via een og management kantoor. Je hypotheek is dan kosten, aftrekbaar van de huur die je ontvangt denk ik - belastingtechnisch dan.
Maar het hangt er helemaal vanaf waar het huis staat of bovengenoemde verhuur mogelijk is.
Is het niet mogelijk je verlies af te betalen door in de US een hogere hypotheek op je huis af te sluiten en het verschil voor de afbetaling te gebruiken ? En ja dit is een slechte tijd daarvoor want de dollar staat zwak. Is er niet een familielid van wie je zou kunnen lenen en hem/haar het geld over de komende jaren terugbetalen ?
Ik denk dat je zsm van dat huis af moet, het bezorgt je stress en je betaalt rente die je niet kunt aftrekken - dat is wel heel duur.
Het verhuren, innen van de huur, controle op het pand enz. moet dan gebeuren via een og management kantoor. Je hypotheek is dan kosten, aftrekbaar van de huur die je ontvangt denk ik - belastingtechnisch dan.
Maar het hangt er helemaal vanaf waar het huis staat of bovengenoemde verhuur mogelijk is.
Is het niet mogelijk je verlies af te betalen door in de US een hogere hypotheek op je huis af te sluiten en het verschil voor de afbetaling te gebruiken ? En ja dit is een slechte tijd daarvoor want de dollar staat zwak. Is er niet een familielid van wie je zou kunnen lenen en hem/haar het geld over de komende jaren terugbetalen ?
Ik denk dat je zsm van dat huis af moet, het bezorgt je stress en je betaalt rente die je niet kunt aftrekken - dat is wel heel duur.
-
- Amerika-newbie
Waauw - ik ben 'nieuw' en heb net alles van deze topic doorgelezen - de volle tien (waren het er tien?) pagina's.
Was op zoek naar informatie over verkopen/verhuren van mijn huisje bij vertrek naar de VS deze herfst. Wat een verhalen allemaal.
Heel veel gehad aan de bijdragen van Oscar, fijn, ook zo veel tijd nog zeer gewaardeerd, bedankt!!
Het zijn natuurlijk allemaal oude berichten, geen idee of iemand deze reactie nog zal krijgen.
@wbarbary - Ik was erg benieuwd hoe het met je is, en met de situatie nu, een paar jaar later. Heb je een oplossing kunnen vinden?
@Sten - ben je inmiddels naar de VS verhuisd? Zo ja, hoe bevalt de "American Dream" je en wat is er uiteindelijk gebeurd met jullie huis?
Was op zoek naar informatie over verkopen/verhuren van mijn huisje bij vertrek naar de VS deze herfst. Wat een verhalen allemaal.
Heel veel gehad aan de bijdragen van Oscar, fijn, ook zo veel tijd nog zeer gewaardeerd, bedankt!!
Het zijn natuurlijk allemaal oude berichten, geen idee of iemand deze reactie nog zal krijgen.
@wbarbary - Ik was erg benieuwd hoe het met je is, en met de situatie nu, een paar jaar later. Heb je een oplossing kunnen vinden?
@Sten - ben je inmiddels naar de VS verhuisd? Zo ja, hoe bevalt de "American Dream" je en wat is er uiteindelijk gebeurd met jullie huis?
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dag Bellevile,
Ik was zelf ook benieuwd hoe het zit als ik mijn huis aanhoud in Nederland.
Hoe veranderen de kosten dan?
Groetjes,
Gijs
Ik was zelf ook benieuwd hoe het zit als ik mijn huis aanhoud in Nederland.
Hoe veranderen de kosten dan?
Groetjes,
Gijs
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2083 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 2 Reacties