Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Re: Hurricane Irene

Bericht door Laura2910 »

Ik vertrek dinsdag voor een vakantie naar NYC, ik hoop toch echt dat dat door kan gaan, nu ik dit allemaal lees.. :(
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

dinsdag? Jawel hoor, dan is Irene allang weer weg. Ze moet zondag bij ons in MA zijn.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Laat ik het hopen. Verheug me zo ontzettend om eindelijk naar NYC te kunnen gaan!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ocraoke, 1 van de eilanden van de Outerbanks wordt op het moment verplicht ontruimd.
Het eiland is alleen per pond te bereiken. Morgen wordt er bekeken of de andere eilanden (die wel per brug bereikt kunnen worden) ook ontruimd worden.

http://www.wral.com/weather/story/10037449/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Staceybeesie schreef:Ga duimen dat het meevalt voor jullie dit keer Color1!

Wat deden jullie de laatste keer met jullie paarden? Dat lijkt me best moeilijk. Of had je die toen nog niet?
Toen met Isabel hebben we de paarden gewoon in de stallen gelaten...en dat doen we nu ook....t'is een gesleep om ze ergens anders onder te brengen ...en met mijn werk schedule en van m'n vrouw gaat het niet.
Staceybeesie
Amerika-expert

In de laatste bericht gevingen blijft ze nu een heel stuk meer boven zee.
Het zal wel nog veel regen bij jullie geven denk ik Color1 en wellicht hoog water op de OBX, maar het lijkt er beter uit te zien dan gisteren.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

En wat moeten wij doen? We zitten in NY tot volgende week dinsdag. Als ik google op irene nyc kom ik niet al te rooskleurige berichten tegen. Ik heb als noodscenario op vrijdag de trein naar wasington nemen. Maar waarschijnlijk zal iedereen dan weg willen....

Wat zouden jullie doen moesten deze voorspellingen juist zijn?
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals we het hier nu horen krijgen wij hier in Washington alleen wat wind en regen zaterdagnacht. Ik zou niet graag met een orkaan in New York zitten, dus zou denk ik wel uitwijken als je die mogelijkheid hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Washington krijgt er waarschijnlijk ook mee te maken. Denk zeker wel met veel regen op zaterdag/zondag. Als je dit wil ontwijken moet je meer naar het Westen ipv het Zuiden.
De hele kust van Oostkust valt onder de waarschuwingen.

De weerkaarten zijn toch weer wat veranderd en de kans is heel groot aldus de weermannen hier in NC dat de gehele Outerbanks moeten worden ontruimd. Boeren zijn nu als gekken aan het oogsten geslagen om mais en tabak voor de storm van het land te krijgen. Er wordt veel regen bij verwacht.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb totaal geen ervaring van hoe groot de volksverhuizing hier zal zijn.
Stel dat we morgen nog gewoon ons toeristisch toertje doen en donderdagavond de voorspellingen bekijken. Zou het dan nog haalbaar zijn om richting Washington te trekken met de trein? Of denken jullie dat die allemaal volzet zijn?
Andere optie is een auto huren en richting de Niagara?

Help :-) Hoe lang zouden jullie wachten?

We kunnen uitwijken , als we de sad nog uitgeraken. Het zal alleen zware financiele gevolgen hebben.
Priceline hotels, vier maal NY pass voor een week die we daarstraks aangekocht hebben.
Maar soit, dat is dan maar zo. Ik zou niet graag zoveel gevaar lopen want ons hotel is op lower manhattan.
En als het bijna zover is geraak je hier niet meer weg denk ik.

Moeilijk, dus graag jullie advies...
Laatst gewijzigd door sachasenne op 25 aug 2011, 03:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ons plaatselijk weerbericht van die ik altijd het meest betrouwbaar vind (wjla.com, onze plaatselijke ABC):
Saturday 8/27/2011

Saturday - Cloudy with a chance of showers and thunderstorms. Highs in the lower 80s. Chance of rain 40 percent.

Saturday Night - Showers with a chance of thunderstorms. Breezy with lows around 70. Chance of rain 80 percent.

Sunday 8/28/2011

Sunday - Cloudy and breezy. Highs in the lower 80s. Sunday Night - Partly cloudy. Lows in the lower 60s.

Klinkt niet erg ernstig, dus.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Carine - Ik zou tenminste tot morgen wachten, de voorspellingen veranderen nog constant. Een auto huren en naar Niagara Falls is ook een mooie optie. Hebben ze daar waarschuwingen op?

Edit: Ik zit net nog te denken, waarom niet tenminste een auto reserveren? Die hoef je niet tevoren te betalen en dan heb je die optie tenminste.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ga het er morgen met Cis over hebben. Die slaapt nu al . Ik ben nl gezien hele dag op stap morgen. Moest er serieus nieuws zijn, dan kom ik hier of op fb nog eens piepen.
Groetjes,
Carine
Staceybeesie
Amerika-expert

Het zit niet mee Carine he? Eerst het ziekenhuis en nu dit.
Ik persoonlijk zou meer voor de Niagara optie gaan.
Wanneer vertrekken jullie?

Ik weet van Orkaan Earl van vorig jaar dat die eerst ook door zou gaan als cat 2 maar boven koeler water heel snel afzwakte. Dus in hoeverre dat nu ook het geval is nog te onduidelijk. Vooralsnog geven ze cat. 2 af voor New York.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor Niagara en omgeving is het tot nu toe veilig.
We hebben hier eerder deze week een warning gehad die een watch geworden is, 200 km verder aan Lake Huron is een tornado door Goderich getrokken.
Vandaag heeft zowat gans zuidwest Ontario onder watch gestaan (maar dus niet onze streek, waar ik Niagara dan ook maar onder reken), en tegen de avond is het in alarmfase gegaan voor een aantal gebieden in de as Waterloo-Kitchener tot Barrie en zowat alles ten westen daarvan, dus ook hier weer niets. Wat we wel hebben gehad is een heel fel onweer. De straten hebben hier blank gestaan, en het kletterde langs alle kanten van de bliksem. Momenteel is het hier nog een lichtshowe van jewelste, maar het gedonder trekt steeds verder weg.

Niagara is zeker een veilige optie.
Amtrak treinen rijden van New York City tot Albany, en van daaruit tot in Buffalo. http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... 1245666578 Lijkt me niet de meest geweldige keuze, want je moet eerst weer een heel eind noordelijk verder rijden, om pas nadien westelijk te kunnen rijden.
Je kan ook een bus nemen, iets meer dan 8 uur rijden. Zie o.a. http://us.megabus.com/JourneyResults.aspx

Maar hopelijk zal het allemaal zo'n vaart niet lopen! (want ik kan je er niet komen bezoeken, we hebben zelf vrijdag en zaterdag volk over de vloer, en zondag heb ik een bijzondere reservatie gemaakt om ons 1 jaar in Canada te vieren ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, het is goed om voorbereid te zijn, maar deze stormen zijn heel moeilijk te voorspellen kennelijk. Ik vind het vervelend voor jullie, dat dit nu net tijdens jullie vakantie daar moet gebeuren. Ik zou persoonlijk in ieder geval die auto huren, dan heb je de vrijheid te kiezen, waar je heen wilt.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Irene koerst inderdaad nog steeds op New York aan, maar wel in afgezwakte vorm. En zoals het er nu naar uitziet is het dan een 1-2 en dat is een zware storm, maar het is wel te doen volgens mij. Ik zit niet in jullie situatie, maar ik denk dat ik het er eerlijk gezegd op zou wagen. Maar hou het in de gaten, en huur inderdaad een wagen zodat je evt weg kunt.
"Keep Georgia On Your Mind"
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoewel het gisteren nog over zaterdag ging blijkt het nu zondagavond/nacht te zijn.
We zouden een auto willen huren vanaf zaterdag. Maar hoe moeten wij dit doen qua verzekeringen? We hebben tot nu toe alleen via Europa gehuurd.
Groetjes,
Carine
Staceybeesie
Amerika-expert

http://www.wral.com/weather/hurricanes/ ... acking5day

Het plaatselijk 8 uur nieuws hier meldt dat hier het richting New York het een tropische storm zal worden ipv een orkaan. En hier in NC het een cat 2 storm wordt ipv cat3.
Het veranderd dus iets ten goede op het moment.
Staceybeesie
Amerika-expert

sachasenne schreef:Hoewel het gisteren nog over zaterdag ging blijkt het nu zondagavond/nacht te zijn.
We zouden een auto willen huren vanaf zaterdag. Maar hoe moeten wij dit doen qua verzekeringen? We hebben tot nu toe alleen via Europa gehuurd.
Misschien heb je iets aan deze link?

viewtopic.php?f=30&t=14261
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer