fcolos schreef:Of het een probleem is, hangt af van hoeveel geld je wilt uitgeven.
Het ligt te ver uit elkaar om het allemaal te lopen en de busdiensten in LA zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Dat wordt dus af en toe een taxi nemen, of wellicht overwegen toch een auto te huren (dat is toch wel een groot voordeel in LA, en zo duur hoeft het niet te zijn...).
Dit is absoluut niet waar, de bus is heel betrouwbaar, vooral als je centraal ligt. De bus is 24 uur per dag en is vaak gewoon op tijd, ik kan dit weten omdat de eerste paar jaar dat ik in L.A. woonde, ik geen auto had en dus de bus overal naartoe nam en ik woonde in de buurt Los Feliz en mijn werk toendertijd was in Santa Monica.
Ik bedoelde ook niet zozeer dat ze onbetrouwbaar zijn, maar LA heeft nu niet bepaald een uitgestrekt, alles bestrijkend OV netwerk zoals bijvoorbeeld SF dat heeft. Je zult, ondanks dat alles goed te doen is met OV, met mij eens zijn dat met een auto veel relaxter is en dat je dan minder beperkt bent in je bewegingsvrijheid?
Xerxes schreef:
Dit is absoluut niet waar, de bus is heel betrouwbaar, vooral als je centraal ligt. De bus is 24 uur per dag en is vaak gewoon op tijd, ik kan dit weten omdat de eerste paar jaar dat ik in L.A. woonde, ik geen auto had en dus de bus overal naartoe nam en ik woonde in de buurt Los Feliz en mijn werk toendertijd was in Santa Monica.
Ik bedoelde ook niet zozeer dat ze onbetrouwbaar zijn, maar LA heeft nu niet bepaald een uitgestrekt, alles bestrijkend OV netwerk zoals bijvoorbeeld SF dat heeft. Je zult, ondanks dat alles goed te doen is met OV, met mij eens zijn dat met een auto veel relaxter is en dat je dan minder beperkt bent in je bewegingsvrijheid?
@cyberalien: Koop een lonely planet.
Daar ben ik het zeker mee eens, dat zei ik ook in een van mijn andere posts, daarom raadde ik CyberAlien aan om aan bv. San Francisco te doen.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
hi!
ja klopt maar ik hen geen rechtsreekse vlucht.
Of via cincinnati [6.30] pf een dag eerder savonds vliegen om 22.30 naar new york, kom je 6.30 aan en naar amsterdam dan pas weer om 17 uur of zoiets. Hele dag op vliegveld new york dus misschien kan ik dan wel een sightseeingtour door new york maken of zou daar te weinig tijd voor zijn? hmm moe tnog even kijken.
ja alleen toen ik net het bus-systeem bekeek, toen zag ik een zeer uitgebreid netwerk; ik zal de link hier zetten als ik he tgevonden heb. He twas op die metro site en naar "bus map"
Bjorn schreef:Wij hebben 2 weken geleden ook gelogeerd in de Holiday Inn Beverly Garland.
Hotel was zeker niet slecht en groot voordeel is dat je een gratis shuttle hebt naar Universal en Citywalk.
Je spaart dus de kosten van de parking voor Universal uit.
Groetjes
Bjorn
Hier hebben wij vorige zomer ook gelogeerd. Zou het zeker en vast aanraden. Heel proper hotel,vriendelijk onthaal, dicht bij snelweg, ... Wij zijn toen ook gaan eten in het restaurant van het hotel en dat is zeker en vast aan te raden.
ja maar dit hotel zit zo vol, dat ze er zelfs via alle reisbureau's een sale-stop erop hebben gezet. Ik heb nu een hotel op aanvraag staan; holiday inn hollywood. niet erg fijn, want op aanvraag betekent hoogst waarschijnlijk dat het vol zit...
kijk hier eens na, http://www.seashoremotel.com hier hebben wij in 2004 overnacht, ligt centraal in Santa Monica. Bus stopt voor de deur. Dit hotel ligt ongeveer 30 min van Universal en het vliegveld af en is ideaal voor een dagtrip naar Venice, Malibu en Downtown LA
Vraag in het SeaShore wel een bovenverdieping want de weg kan rumoerig zijn. Hotel is klein, schoon en veilig. Prijs is rond de $100.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
En wat denken jullie?:
Ik al helemaal voorbereidt, inkopen gedaan enz., belt reisbureau op: helaas, he tis niet gelukt! Baal ik echt verschrikkelijk van. Des te meer omdat he tmorgen zondag is en maandag pinksteren. Kan ik dinsdag weer he-le-maal opnieuw beginnen met naar een reisbureau gaan etc. En dan weer het hele riedeltje, want dan moet het were aangevraagd worden... pff wordt hier niet echt vrolijk van. Ze zeiden dat er in LA iets van memorial day was en dat het daarom zo druk was. Nou mis ik dus dat concert 11 juni :'( Zou unieke ervaring geweest kunnen zijn, Nou kan ik wel iets later proberen 14 juni ofzo maar jaw weer gedoe he..
Nou dat was mijn up-date
x
Cyber-Alien schreef:En wat denken jullie?:
Ik al helemaal voorbereidt, inkopen gedaan enz., belt reisbureau op: helaas, he tis niet gelukt! Baal ik echt verschrikkelijk van. Des te meer omdat he tmorgen zondag is en maandag pinksteren. Kan ik dinsdag weer he-le-maal opnieuw beginnen met naar een reisbureau gaan etc. En dan weer het hele riedeltje, want dan moet het were aangevraagd worden... pff wordt hier niet echt vrolijk van. Ze zeiden dat er in LA iets van memorial day was en dat het daarom zo druk was. Nou mis ik dus dat concert 11 juni :'( Zou unieke ervaring geweest kunnen zijn, Nou kan ik wel iets later proberen 14 juni ofzo maar jaw weer gedoe he..
Nou dat was mijn up-date
x
Memorial Day was afgelopen Maandag (29 mei). Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik niet snap hoe een reisje zo moeilijk te boeken is...
Je hebt nu veel info omtrent waar te blijven zodat je centraal bent, etc. dus het moet nu niet zo moeilijk meer zijn.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Cyber-Alien schreef:En wat denken jullie?:
Nou dat was mijn up-date
x
Waarom niet gewoon via internet boeken? Ik kan me niet voorstellen dat alles vol is. Je kunt ook eens kijken naar een hostel, is goedkoop en wellicht kom je daar meer mensen tegen die alleen reizen. Desnoods boek je 1 of een paar nachten via het reisbureau als je een pakket moet nemen
Kijk ook eens als iets vol is of je niet een paar nachten ergens anders kunt gaan zitten, je hoeft niet de hele tijd in hetzelfde hotel te zitten toch?
hi!
huh das raar! Mijn reisbureau zie dta alles voor komende weken vol zit vanwege memorial day... gek he!!!!!
zon pakket doe ik liever niet [ die hotels die daarin aangeboden worden zitten bovendien vol], omdat ik alleen reis vind ik he tniet fijn dat ik na een paar nachten in mn eentje moe tgaan zoeken naar ene nieuw hotel, zond evan de tijd ook trouwens. Waarom nie tvia internet? omdat ik terug ook via new york wil reizen, en als ik alle tegelijk boek bij burweau weet ik zeker dat he top elkaar aansluit en hoe fik nie talles zelf uit te zoeken. straks zit ik hotel te reserveren, is er geen vlucht meer of geen vlucht meer via new york etc etc. Duss.............. dinsdag niewe poging wagen. 1 of 2 dagen new york is wel de moeite waard toch, ondanks dat het egr kort is??
xx
Ik zou het eerder omdraaien, en de meeste tijd in New York doorbrengen.
LA heeft ten eerste lang niet zo goed OV als NY, en verder is in NY veel meer te zien.
Een dag of 3 LA zou voor mij meer dan genoeg zijn, NY verveelt nooit. Zeker niet als je van theaters en zo houdt.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog: http://engers.web-log.nl
En als je trouwens een vlucht naar LA boekt, en je neemt een stop-over in NY dan kun je dat gewoon via het internet doen, past dan vanzelf.
Ik zou eerst de vlucht regelen, dat wordt krap dag als je al half juni weg wilt.
Hotels zijn er altijd wel, misschien iets minder ideaal gelegen maar je hoeft in Amerika nooit op straat te slapen.
Eric
hi!
Ja dat van la en new york zeggen er wel meer, maar ik wil graag een zon goed mogelijk beeld van la krijgen. Als je daar aankomt, heb je dan eerst lang tijd ndoig om bij te komen van jetlag?
Afin; als je bijv dit wil doen: 1 dag santa monica beach 1 dag venice/ venice beach
1 dag universal studio's
1 dag opf 2 dagen omgeving la verkennen [suburbs, the valley]
1 dag "winkelen" rondom hollywood blvd
1 dag nog voor iets anders [????? warner bros ofzo??]Dan is 8 nachten [7 dagen] dus toch helemaal niet zo gek?
Dat van New York bedacht ik meer als bijkomstigheid, als ik dan toch via new york kan vliegen zou ik daar wel 1 of 2 dagen willen vebrlijven. Dat is toch wel moeite waard? Stel als je 1,5-2 dagen hebt :
1 dag sighseeing [tour, etc] in new york
1/2-1 dag ............??? Uhm de plekken die je leuk vond nog ene keer bezoeken in new york n.a.v. die sight seeing tour?Wat vinden jullie hiervan?
[hotel wil ik graag goed geregeld hebben om dara niet naar op zoek te hoeven. Tis mn eerste echte grote reis en wil zekerheid hebben waar ik zit en dat ik het al betaald heb en geen tijd hoeven te verspillen aan het zoeken naar een hotel met mijn koffers.]
Het hotel in New York moet je zeker vooraf regelen, maar NY is schreeuwend duur.
Ikzelf slaap altijd in het Days Inn Newark airport, waar je voor zo'n $ 80,00 een prima grote rustige kamer hebt.
Ik verlies dan weliswaar tijd met het op en neer reizen, maar onder de $ 300,00 vind ik geen gelijkwaardige kamer in Manhattan.
Overigens heb ik dit jaar een huurauto (!) en zijn we van plan vanaf het hotel naar de Staten Island Ferry te rijden (15 min) en dan de boot naar Manhattan te nemen.
Eric
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.