Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Hurricane Irene

Bericht door Staceybeesie »

Carine zojuist was op Cnn de speech van NYC burgemeester Bloomberg.
In zijn speech noemde hij een website waarin je de lager gelegen gebieden van NYC kon opzoeken.
Deze gebieden zouden geevacueerd kunnen worden.

http://gis.nyc.gov/oem/he/index.htm

Dit was de link. Wellicht kun je het adres van je hotel opzoeken. Wellicht geeft dat meer info.
Ook misschien verstandig om daar een print van te maken, misschien kun je je extra gemaakte kosten claimen bij je reisverzekeraar als jullie hotel in dat gebied staat en er geevacueerd gaat worden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Auto huren; surf gewoon naar www.usareisen.de of zo, en boek vanuit Amerika met je Belgische credit card. Maakt niet uit waar je zit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hij (zij?) schijnt nu toch weer meer naar het westen te trekken, dus wij zullen er meer van meekrijgen. Ik zou dus, als jullie de stad uitgaan, naar het (noord)westen trekken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Eric Mouthaan had het op Twitter vandaag erover dat er voorspeld wordt dat de storm recht over het Empire State Building zal gaan.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Wij vliegen zondag via Philadelphia naar Phoenix.
Grote kans dat wij hier dus ook mee te maken gaan krijgen?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Anja79 schreef:Wij vliegen zondag via Philadelphia naar Phoenix. Grote kans dat wij hier dus ook mee te maken gaan krijgen?
yup, grote kans. Er zijn computermodellen die zelfs landfall bij Philadelphia ipv. Long Island hebben op zondag. Maar Irene heeft het zeker ook op Philly gemunt. Ik zou vliegtuigmaatschappij bellen om te zien of er een vlucht verder naar het zuiden of westen beschikbaar is.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bedankt voor het plannetje!

Het hotel waar we nu verblijven ligt in de evacuatiezone. Maar ons volgende hotel ligt aan ESB en ligt niet in de evacuatiezone.
Maar nu spreekt men al van richting Canada. Het lijkt me dat het momenteel nog alle kanten op kan.
Benno heeft me een goede link gegeven voor het laatste nieuws.
Elke, usa reisen heeft altijd 2 a3 dagen nodig om de huur van een auto te bevestigen. Dat is niet echt een oplossing. Maar Benno heeft me hier ook goede tips gegeven.
Waar je ook gaat, de richting wijzigt blijkbaar. Voorlopig blijven we nog maar hier.
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ocean City, Maryland, gaat evacueren, lees ik net.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Waar kan ik het beste kijken voor het laatste nieuws over Irene?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik kijk zelf altijd op www.weather.com, dat is de site van het "Weather Channel" en over het algemeen zeer snel en nauwkeurig.
"Keep Georgia On Your Mind"
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Dankje!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Wij wonen tamelijk dichtbij de kust ..en ik denk dat ik m'n GoPro Action Camera vlak voor dat Irene arriveert, aan de Deur monteer richting de Horse Barn ..zo dat ik later kan zien wat allemaal afspeelde s'nachts tijden de Storm.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

sachasenne schreef:Benno heeft me een goede link gegeven voor het laatste nieuws.
(knip) Benno heeft me hier ook goede tips gegeven.
Waar staat die link van Benno, want ik zie hier blijkbaar geen reactie van hem staan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Staceybeesie
Amerika-expert

Color01 schreef:Wij wonen tamelijk dichtbij de kust ..en ik denk dat ik m'n GoPro Action Camera vlak voor dat Irene arriveert, aan de Deur monteer richting de Horse Barn ..zo dat ik later kan zien wat allemaal afspeelde s'nachts tijden de Storm.
Het is dubbel zo vervelend dat het in de avond gaat plaatsvinden begrijp ik.
Heel veel sterkte voor jullie, hij komt wel heel dichtbij Suffolk....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, veel sterkte! Hebben jullie een watch, Petra? Wij zitten nu onder een tropical storm watch. Als ik me nog herinner hoeveel schade TS Isabel in 2003 hier veroorzaakte, hoop ik, dat het allemaal toch mee gaat vallen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Voor diegene die te maken gaat krijgen met de orkaan, veel sterkte gewenst en ik hoop dat het mee gaat vallen voor jullie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inderdaad! Ik hoop dat iedereen in de betrokken gebieden zich hier snel weer kan melden, zonder schade!
Elke
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Sterkte, lijkt me heel spannend !
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Staceybeesie schreef: Het is dubbel zo vervelend dat het in de avond gaat plaatsvinden begrijp ik.
Heel veel sterkte voor jullie, hij komt wel heel dichtbij Suffolk....

ik had ook liever gehad dat de storm overdag kwam...want als er wat zou gebeuren met de paarden of ons huis ..dan kun je tenminstens nog wat doen ...en nu moet je wachten tot de morgen als het licht is.

De laatste keer met Isabel toen haddden we water schade in het huis ..en de Fence voor de paarden was vernield....het koste me een week om de fence weer recht op te krijgen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Petra/VS schreef:Inderdaad, veel sterkte! Hebben jullie een watch, Petra? Wij zitten nu onder een tropical storm watch. Als ik me nog herinner hoeveel schade TS Isabel in 2003 hier veroorzaakte, hoop ik, dat het allemaal toch mee gaat vallen.
Alles rechts, zo'n 33 counties, van I 95 zijn onder een hurricane warning sinds 5 uur vanmiddag.
Wij wonen gelukkig een stuk links van de I 95.... En hier dus alleen nog regen En wind tot 50 mile per uur in de voorspellingen.

Alle toeristen worden aangeraden om de Outerbanks te verlaten, zo'n 500.000 mensen volgens schatting.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer