Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Hurricane Irene

Bericht door Staceybeesie »

Bennogr schreef:
De media lopen in ieder geval over.
Gisteravond naar CNN zitten kijken en hun weerman ging echt te ver vond ik.
Hij had prachtige simulatie plaatje gemaakt, maar voor een cat4 storm.??
Vond dat echt zo misleidend en paniek zaaiend. Er komt geen cat 4 in New York city.
Wat een hyper mannetje was het zeg. Er kwam verder ook geen nuttige info uit verder.....

Zojuist even wat boodschapjes gedaan en in de gangpaden naar de kassa's waren pallets met water geplaatst. Het was er verder rustig. Bij de benzine pomp was dat een ander verhaal. Op tv werd er al voor gewaarschuwd dat de benzine prijzen zeer snel zullen gaan stijgen nu.

Morgen middag om twee uur pm wordt ze verwacht aan land te komen aan de kust van NC.
Nog niet zeker is of het een cat 2 of 3 zal zijn.
Staceybeesie
Amerika-expert

kastelke schreef:@Sachasenne: Carine, als de burgemeester echt denkt dat het te gevaarlijk wordt, zouden ze dan niet beslissen om te evacueren?
Vanmiddag gaat Bloomsburg dat bekend maken aldus de nieuwszenders.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Staceybeesie schreef:Vond dat echt zo misleidend en paniek zaaiend. Er komt geen cat 4 in New York city.
Dat vond ik inderdaad ook. Ik kijk altijd naar CNN tijdens het sporten en hoe vaak ik tijdens dat uurtje niet de woorden "Monster Storm" heb gehoord, was niet te tellen. Het is inderdaad een flinke storm, maar het is geen tweede Katrina, gelukkig. En het inderdaad paniek zaaien, terwijl je juist betrouwbare informatie moet hebben op zo'n moment. Het Weather Channel doet dat wat betreft stukken beter en informeert zonder verdere sensatiezucht lijkt het. Maar hoe dan ook ziet het er slecht uit voor het Noordoosten en met een huis in Florida weet ik precies hoe men zich daar nu moet voelen. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
"Keep Georgia On Your Mind"
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Het ziet er naar uit dat er inderdaad geevacueerd gaat worden.

Het valt mij op dat er in de straat heel erg uiteenlopende meningen zijn. Sommigen zeggen dat er zwaar overdreven wordt en er alleen veel regen gaat zijn.
Anderen zeggen echt : het kan onvoorstelbaar worden.
Tenzij Irene van richting verandert vrees ik voor de lower gedeeltes.

Ik ga nu maar mn ipad kopen :-)
Groetjes,
Carine
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Heel veel sterkte aan iedereen die zich in het bewuste gebied bevindt! Ik zal dit weekend een aantal kaarsjes branden voor jullie allemaal. Hopelijk valt het mee en is er geen schade! En Carine: ik wens jullie een wijs besluit! Boston -wat ik schreef op facebook- blijkt ook geen optie lees ik hier, ik zou daarom zeker het binnenland in trekken, weg van de storm! Veel succes!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik zou eerder zorgen voor genoeg spullen om een week zonder stroom door te komen, vooral water, en niks wat kan bederven. Badkuip vol voor water voor de wc door te spoelen, kaarsen, zaklampen dat soort dingen.
Dat gaan we zeker doen,bedankt voor de info!! Er word hier ook verteld dat er een kans is om een week zonder stroom te komen zitten.
Ik heb gelukkig een grote 2 persoons Jacuzzi corner tub in mijn master bathroom dus daar gaat heel wat water in :thumbup: .

Hopelijk gaat hier de schade meevallen :

Afbeelding
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Bloomberg (burgemeester van New York) besluit om 8 uur zaterdagmorgen (2 uur in de middag in Nederland) of er geevacueerd gaat worden.

Verder alle officiele informatie op http://www.nyc.gov
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Weet jij toevallig of dit over heel NYC gaat of over de onderliggende delen?
Laatst gewijzigd door Rob op 26 aug 2011, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Erik Mouthaan vermeldt zojuist het volgende:

''De metro van New York gaat dicht vanwege Irene. Op zaterdag om 12 uur s middags al, terwijl de storm pas zondag aankomt. Vreemd!''

Is hier een reden voor? Is dit voor de zekerheid zodat alle treinen veilig neergezet kunnen worden (in tunnels bijvoorbeeld, ik weet niet hoe stabiel die treinen zijn) of is dit een te heftige reactie?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Voorzorgsmaatregelen vermoed ik..
Laatst gewijzigd door Rob op 26 aug 2011, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Staceybeesie
Amerika-expert

De angst is dat de tunnels vol zullen lopen. Dus vandaar dat de metro's niet zullen rijden.
De golven hier voor de kust waren gisteren al veel hoger. Dus denk dat er daar ook hoger water wordt verwacht.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Verder nog geen last van de orkaan? Of merken jullie al wel dat het harder waait? Hoelaat verwachten ze haar bij jullie morgen Nederlandse tijd?
Laatst gewijzigd door Rob op 26 aug 2011, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Erik Mouthaan:

''Burgemeester Bloomberg van New York geeft opdracht tot evacuatie van laaggelegen gebieden, gaat hier om tienduizenden inwoners''
Staceybeesie
Amerika-expert

Laura2910 schreef:
Staceybeesie schreef:De angst is dat de tunnels vol zullen lopen. Dus vandaar dat de metro's niet zullen rijden.
De golven hier voor de kust waren gisteren al veel hoger. Dus denk dat er daar ook hoger water wordt verwacht.
Verder nog geen last van de orkaan? Of merken jullie al wel dat het harder waait? Hoelaat verwachten ze haar bij jullie morgen Nederlandse tijd?
Hij komt in NC om 3 uur NL tijd bij Cape Lookout aan land. Rond 12 uur zullen wij er meer van gaan merken. Wij wonen iets ten zuiden van Raleigh en krijgen alleen wat regen en wel wind. Maar niks echt schokkends.
De wolken zijn wel apart vandaag. Vanmorgen was het erg mistig en het waren flarden van wolken. Beetje moeilijk te omschrijven, maar inmiddels waait het hier wel wat, maar het valt nog allemaal reuze mee. Verwachting is dat het een Cat 2 storm zal zijn. Hier onder een linkje naar de plaatselijke nieuws zender voor de liefhebbers.

http://www.wral.com/weather/story/10047770/
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ja, Staceybeesie, die rare warme en vochtige lucht/mist hing hier ook vanochtend. En normaal is het een kakofonie van vogels om ons huis maar vanochtend was het doodstil.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zag vandaag dat er in loser Manhattan verkeersborden werden verwijderd. Rioolputjes opengelegd en gekuist. Het kan toeval zyn. Maar toch :-) voor de rest merk ik hier niks. Wij bereiden ons wel voor in de zin dat we met verschillende cc zoveel mogelijk cash afhalen. Als de elec uit is kan je ook niet meer betalen. We hebben maar besloten om hier te blyven.
Groetjes,
Carine
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Stilte voor de storm hier in Brooklyn. Zon schijnt, geen wind.

Ondergrondse gaat zaterdag 12 uur (6 uur in de avond in Nederland) dicht, evacuatie is begonnen. De zogenaamde A gebieden:P zuidpuntje van Manhattan, Brooklyn langs de kust, Staten Island bij de zee, langs de zuidkust van New Jersey is men verplicht te vertrekken (en de snelweg gaat straaks maar 1 kant op op alle rijbanen).

Verder: adem inhouden en hopen dat het allemaal snel overwaait (letterlijk). Net wat water en een dozijn bagels gehaald, we kunnen er tegen tot maandag, zitten gelukkig op een hoger deel in Brooklyn.

Mensen worden opgeroepen om thuis te blijven en ook niet de parken in te gaan, vanwege mogelijk rondlviegende takken straks. Bruggen (vooral de George Washington Bridge, gaan mogelijk ook op een gegeven ogenblik dicht, de autoriteiten zitten er bovenop (figuurlijk dan).

Vandaar natuurlijk ook dat er zoveel aandacht aan Irene besteed wordt, de belangrijke omroepen (behalve CNN natuurlijk) en kranten zitten er deze keer middenin. En als een nieuwslezer zo'n storm uit zijn/haar raam kan zien is het natuurlijk VEEL belangrijker dan als het ergens in het midden van het land voorkomt.

Informatie: nyc.gov of zoek naar CBS newsradio 880.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

@ sachasenne
Waar zit jij dan precies als ik vragen mag?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bennogr schreef:Informatie: nyc.gov of zoek naar CBS newsradio 880.
Benno,

De livestream kan ik vanuit Nederland niet volgen helaas.

Dit krijg ik net binnen via CNN:
Hurricane Irene continues its churn toward the U.S. East Coast, and all indications are this storm will be, as President Obama said, "historic." Here are some events that weather experts say could develop over the next 48 hours:

-- Irene is bringing gusty winds, heavy rain and dangerous surf to the South Carolina coast today.

-- North Carolina will be pounded by Irene’s forces Friday night and Saturday.

-- Irene will head north Sunday, hitting a large swath from Virginia to Maine.

-- Major metro areas of Philadelphia, New York and Boston should brace for possible widespread damage, including major flooding, as Irene hits Sunday.

-- The strongest of Irene’s power will be to the east of its center.

-- Widespread power outages are expected over a large section of the Northeast.

-- New York’s metro transit system will be shut down at noon Saturday.

-- East Coast travel will be severely disrupted starting tonight. Hundreds of flights and Amtrak train lines have been canceled.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

We zitten in een hotel aan het esb. Goh, ik weet het echt niet.....
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer