Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Hurricane Irene

Bericht door Anja79 »

Ik zie nu net dat onze vlucht naar Philadelphia a.s. zondag is gecancelled. Nu dus gelijk maar even de vliegmaatschappij bellen om te zien wat onze opties zijn...
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Dat is balen Anja.
Ik hoop dat je bij de vliegmaatschappij jullie op de vlucht van maandag kunnen zetten.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

We hangen nu in de wacht. We hebben vanmiddag al eens gebeld en volgens mij is de eerstvolgende optie a.s. dinsdag. Dat gaan we nu proberen.
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Dat is vervelend Anja, maar volgens mij zijn de maatschappijen nu wel soepel met omboeken en dergelijke.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Anja79 schreef:We hangen nu in de wacht. We hebben vanmiddag al eens gebeld en volgens mij is de eerstvolgende optie a.s. dinsdag. Dat gaan we nu proberen.
Dat is balen.. Maar dan kan je wel 2 dagen langer blijven als je 2 dagen later vertrekt?
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

jonker schreef:Dat is vervelend Anja, maar volgens mij zijn de maatschappijen nu wel soepel met omboeken en dergelijke.
KLM boekt in ieder geval kosteloos om mocht dit het geval zijn
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

Volgens mij niet, we hebben dan gewoon 2 dagen minder...
Dit is wat er online op hun site staat:
Cities Affected
Hartford/Springfield, CT ; New Haven, CT ; Washington, DC (Reagan) ; Washington, DC (Dulles) ; Bangor, ME ; Bar Harbor, ME ; Portland, ME ; Presque Isle, ME ; Baltimore, MD ; Salisbury, MD ; Boston, MA ; Martha's Vineyard, MA ; Nantucket, MA ; Manchester, NH ; Newark, NJ ; Albany, NY ; Islip, NY ; New York, NY (JFK) ; New York, NY (Laguardia) ; Newburgh, NY ; White Plains, NY ; Allentown, PA ; Harrisburg, PA ; Philadelphia, PA ; Providence, RI

Date Range
8/28/2011 1:00 AM ET through 8/29/2011 11:59 PM ET

Revised Ticket Policy

We’ve relaxed our change-fee policies. If your trip is affected, you can change your trip online (in most cases) – we’ll waive your change fees!
Here’s How

· Book the same origin and destination
· If you are scheduled to travel Aug 28 or Aug 29, your travel date may be changed to travel Aug 25, Aug 26, Aug 27, Aug 30, Aug 31, Sep 1, Sep 2.

You may have to pay to change your trip if:

· You change your origin and destination
· Your travel is outside of the dates listed above
· There is a difference in fare

Please call if:
· Part or all of your trip is on another airline
· You don’t see a ‘Change my trip’ link when you pull up your reservation

Change your trip online at usairways.com/manageyourtrip

If you need help, please call 800-428-4322.
We hangen inmiddels al ruim 50 minuten in de wacht. Vraag me af hoe lang ik nog moet blijven hangen of dat het handiger is om morgenochtend vroeg meteen te bellen...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik zou blijven hangen, hoe verder op de dag hoe minder stoelen vrij in het vliegtuig.
Jullie vlucht is vast niet de enigste die gecancelled is :|

Zojuist de eerste tekenen van Irene hier aangekomen.
Zoals ik al eerder schreef, er hangen vreemd uitziende wolken in de lucht en je ziet ze in een cirkel wegtrekken, wat uitzonderlijk is om te zien. Hadden net een flinke bui en onweer en behoorlijk wat wind.

Ook goed nieuws het lijkt er op dat het een cat 1 storm is geworden als het oog aan land komt!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nou, voorzichtig, dan daar! Ik duim voor jullie dat het niet al te erg wordt!!
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Ik duim echt ontzettend met jullie mee!!
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Anja79 schreef:Volgens mij niet, we hebben dan gewoon 2 dagen minder...
Maar stel dat je je reis annuleert, krijg je dan al je geld terug? Anders zou ik zoiezo gaan, ook al heb je 2 dagen minder..
Bij mijn annuleringsverzekering is het zo dat als mijn vlucht niet kan vertrekken dinsdag maar 2 dagen later wel (ondanks misschien de bende in NYC) dan krijg ik geen geld terug als ik alsnog niet wil gaan. Die denken dan heel simpel ''je kan toch gewoon vliegen?''..
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

Ons plan is ook om te gaan, we moeten alleen even kijken wanneer we een vlucht kunnen krijgen, hang nog steeds in de wacht.
Volgens mij krijg ik ook niet mijn geld terug bij annulering, maar we hebben als het goed is wel recht op een vertrekvertraging vergoeding van onze reisverzekering.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Hoelang ga je? Ik ben ook van plan om gewoon te gaan als ik 2 dagen zou moeten inleveren.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Wij zijn momenteel in New York en halen morgenochtend in Newark onze huurauto op om richting Cape Cod/Boston te rijden. We zijn nu heel erg aan het hopen dat het weer morgen nog meevalt en dat de wegen niet TE druk zijn met mensen die op de vlucht slaan. Best spannend, kunnen helaas niet anders doen dan afwachten...
De verwachting hier is nu wel dat Irene pas zondag New York aandoet, dus hopelijk kunnen we haar nog voorblijven (maar dat zullen meer mensen uit NY en NJ willen doen).
Laatst gewijzigd door KW1984 op 27 aug 2011, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

We gaan (of gingen) 18 dagen.

Ik zie net dat ze hun travel advisory met betrekking tot 'change fee waivers' hebben aangepast en er reisdatums aan toe hebben gevoegd:
We’ve relaxed our change-fee policies. If your trip is affected, you can change your trip online (in most cases) – we’ll waive your change fees!

Here’s How
· If you are scheduled to travel Aug 28 or Aug 29, your travel date may be changed to travel Aug 25 to Aug 27 or Aug 30 to Sep 2 or Sep 6 to Sep 12.
Ik hoop maar dat dat niet betekent dat eerdere vluchten al vol zitten, want 6 t/m 12 september is voor ons echt te laat.
Hang inmiddels al een uur en driekwartier in de wacht....
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

@ kw1984 De storm komt hier officieel ook pas morgen aan, maar onder tussen is het al slecht weer nu.
Met zo nu en dan rukwinden. Ze is nu nog 270 mile van hier verwijderd, dus kun je nagaan.
Irene is enorm groot, vergis je niet.
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 26 aug 2011, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

We hebben gebeld met alamo op newark en er zijn alleszins genoeg huurauto's.
Vrienden zitten in SF en gingen morgenavond naar hier vliegen. Zij hebben nu hun vlucht gewijzigd om rechtstreeks naar huis te vliegen. Ze gaan met lufthansa en alles zat propvol. Ze hebben mits veel bijbetaling nog vier business stoelen kunnen boeken.
Ook de amtrak rijdt niet.
Groetjes,
Carine
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Anja79 schreef:We gaan (of gingen) 18 dagen.

Ik zie net dat ze hun travel advisory met betrekking tot 'change fee waivers' hebben aangepast en er reisdatums aan toe hebben gevoegd:

Here’s How
· If you are scheduled to travel Aug 28 or Aug 29, your travel date may be changed to travel Aug 25 to Aug 27 or Aug 30 to Sep 2 or Sep 6 to Sep 12.
Ik hoop maar dat dat niet betekent dat eerdere vluchten al vol zitten, want 6 t/m 12 september is voor ons echt te laat.
Hang inmiddels al een uur en driekwartier in de wacht....
Dat zou helemaal vervelend zijn als jullie dan pas weg zouden kunnen gaan, nog meer dagen die er dan af gaan dus?! Balen dat je zolang in de wacht staat. Ik zou toch nog ff blijen hangen (tel kosten uiteraard declareren :-P). Voor hetzelfde geldt scheelt dat 'n dag(en) eerder..
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Staceybeesie schreef:@ kw1984 De storm komt hier officieel ook pas morgen aan, maar onder tussen is het al slecht weer nu.
Met zo nu en dan rukwinden. Ze is nu nog 270 mile van hier verwijderd, dus kun je nagaan.
Irene is enorm groot, vergis je niet.
We willen Irene ook geenzins onderschatten maar zien helaas weinig andere mogelijkheden. Zullen morgen in Newark toch de huurauto op moeten halen en de weg op moeten richting het noord(oosten).
Eventueel nog tips voor de voorbereiding hiervoor?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Anja79
Amerikakenner

Bericht door Anja79 »

Na twee uur in de wacht is het nu gelukt. We zijn omgeboekt naar dinsdag a.s.

We hebben onze overnachting in Brussel morgenavond ook al kostenloos kunnen wijzigen naar maandagavond.
Morgen dan nog de autohuur wijzigen en de hotels in LA annuleren en proberen ons hotel in Phoenix te wijzigen.
Het is even een geregel, maar we kunnen gaan!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer