Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hurricane Irene

Bericht door meyem »

Laura, doe ons een lol....nee, natuurlijk weten we niet wanneer de boel open gaat, niemand weet nog precies welke vorm dit ter hoogte van NYC gaat aannemen....
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Eigenlijk is het erg vevelend; inplaats van me (leuk) voor te bereiden op de vakantie ben ik alleen maar obsessief bezig met het nieuws (dit forum) in de gaten te houden.. :-( Kan me voor mijn gevoel nog totaal niet verheugen op de vakantie. Zal wel uit zelfbescherming zijn mocht het in het ergste geval ook niet door gaan. Maar vind het niet leuk geen voorpret te kunnen hebben zeg maar..
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

meyem schreef:Laura, doe ons een lol....nee, natuurlijk weten we niet wanneer de boel open gaat, niemand weet nog precies welke vorm dit ter hoogte van NYC gaat aannemen....
Nee, dat weet ook niemand nee.. Ik snap ook wel dat hier niet over feiten gepraat kan worden
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ach kind, in het ergste geval gaat de reis nu niet door en wordt de voorpret opgeschort....dat is sneu, maar niet het einde van de wereld.....
voor vele mensen aan de oostkust van Amerika is de worst-case scenario iets serieuzer...

je weet 1 ding zeker, dit weekend ga je niet vertrekken....wanneer je wel kunt...dat hangt van de schade en de vliegtuigmaatschappij af....
marcella88
Amerika-ontdekker

Bericht door marcella88 »

Laura2910 schreef:Eigenlijk is het erg vevelend; inplaats van me (leuk) voor te bereiden op de vakantie ben ik alleen maar obsessief bezig met het nieuws (dit forum) in de gaten te houden.. :-( Kan me voor mijn gevoel nog totaal niet verheugen op de vakantie. Zal wel uit zelfbescherming zijn mocht het in het ergste geval ook niet door gaan. Maar vind het niet leuk geen voorpret te kunnen hebben zeg maar..

Ja,echt vervelend hé!
Ik zit nu ook echt thuis niks te doen terwijl je normaal druk aan het wassen etc. bent......Kan me er nu nog niet op verheugen!
Moet ook nog even kijken naar de planning maar nu alleen maar bezig of wij wel gaan!

Ik had nog gevraagd of wij de reis niet konden omdraaien om eerst naar Florida te gaan en dan New York maar dat kon niet.
De reis verplaatsen kon wel maar daar hebben wij geen tijd voor!

Ik ben nog wel positief over dat wij gewoon gaan maar de nieuws beelden van morgen zullen beslissend zijn......Succes!!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, wacht...ik haal je door elkaar met die Lauwrenske...of zo...ben te lui om het na te zoeken, sorry... :oops:..jullie staan op voor dinsdag, toch?
met een beetje mazzel gaat dat gewoon door, maar inderdaad, nu geen enkele zekerheid....er rest je niets dan gewoon wachten en net als de rest hopen (en bidden als dat zo uitkomt) dat de schade beperkt blijft.......
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Ja, klopt, ik sta op dinsdag gepland. Die onzekerheid vind ik erg vervelend, maar ik begrijp dat het voor de mensen die daar nu wonen vele malen erger is. Ook voor mij zou de wereld niet vergaan hoor ;-)
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

@ marcella88
Ik probeer er ook nog wel positief onder te blijven en haal mn hoop uit de laatste nieuwsberichten dat de storm al is afgezwakt :-) Morgen zullen we inderdaad meer weten. Kan me ook niet goed voorstellen dat zo'n belangrijke luchthaven als JFK meer dan 4 dagen dicht zou zijn. Ze zullen dan na de storm waarschijnlijk zo snel mogelijk alles in het werk stellen om het vliegveld weer beschikbaar te maken
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

@ Staceybeesie:

Hoe gaat het daar nu bij jullie? Al erg last van Irene?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Het wordt hier nu licht (7.00 uur) en er staat een flinke wind, die met vlagen komt. En we hebben een stuk meer regen gehad dan vooraf voorspeld. De tv meldt dat het oog nu aan wal gaat bij Cape Hatteras.

Het is echt een grote storm en wat mij verbaasde waren de tornado watches tijdens deze orkaan. Dat is wel een beetje veel niet? Er zijn veel mensen nu zonder stroom ten Oosten van ons, maar wij hebben gelukkig daar geen last van.
De storm is echt heel wijd verspreid, iets wat ik zelf denk ik wel onderschat had. De wind is natuurlijk stukken minder dan aan de kust. En wij zullen er vast zonder schade mee weg komen, maar toch is het best indrukwekkend om mee te maken. Vanmiddag is hier het ergste voorbij, want dan zitten we aan de zuid kant van het oog.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Er wordt gemeld dat de orkaan North Carolina heeft bereikt en dat het hoogtepunt in New York, naar verwachting, morgenochtend 6 uur Nederlandse tijd zal zijn. Zijn er mensen van het forum die in North Carolina zitten? Hoe is het daar nu?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het is hier bijna beangstigend stil, de stilte voor de storm neem ik maar aan, dicht wolkendek en wat zachte regen.

Heb een dozijn flessen water gehaald, een dozijn bagels en de auto op straat tussen twee bomen geparkeerd. Laat Irene nu maar komen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hansenwilma
Amerika-newbie

Bericht door hansenwilma »

KLM heeft dit weekeinde vijf vluchten naar de VS geannuleerd wegens de orkaan Irene. Het gaat vandaag om een vlucht naar Washington en twee vluchten naar New York en twee vluchten naar New York morgen. Dat liet een woordvoerster vanochtend weten.

Irene bereikt naar verwachting zaterdag het oosten van de Verenigde Staten en dat heeft de nodige gevolgen voor het vliegverkeer. Zo gaan de drie belangrijkste vliegvelden van New York vandaag vanaf 12.00 uur (18.00 uur Nederlandse tijd) dicht voor inkomende vluchten.

Passagiers die met KLM van, naar of via plaatsen als New York, Washington en Baltimore vliegen, kunnen hun vlucht kosteloos omboeken. Volgens de zegsvrouw heeft dat vooralsnog niet tot meer omboekingen dan normaal geleid. (ANP/Redactie)
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Bennogr schreef:Het is hier bijna beangstigend stil, de stilte voor de storm neem ik maar aan, dicht wolkendek en wat zachte regen.

Heb een dozijn flessen water gehaald, een dozijn bagels en de auto op straat tussen twee bomen geparkeerd. Laat Irene nu maar komen!
Succes! Houd je ons op de hoogte?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier ook stilte voor de storm. Ik ga zo een paar toeristen ophalen om naar Arlington Cemetery en Alexandria te gaan. De regen is al in Richmond, dus ik ben benieuwd hoeveel we zullen kunnen doen. Hier wordt het ergste na 6 uur vanavond verwacht. Ik hoop, dat ik hetzelfde zal kunnen schrijven, als Petra, dat we alleen erge regen en wat wind zullen krijgen en geen stroomuitval.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Het gaat hier al best te keer...ons plan was om de Truck en de auto te verplaatsen achter de Horse Barn...maar we hebben sinds gisteravond al zoveel regen gehad..dat je met geen mogelijkheid daar kunt komen...want gedeelte van de pastures staan al onder water.
Staceybeesie
Amerika-expert

Hang in there Color1. De regen zal bij jullie nog wel even aanhouden.

Derk het oog is nu inderdaad aan wal, maar de meeste regen zit er boven.
Het oog wil alleen zeggen dat er meer wind is. De vlagen van wind en vooral voor een lange periode geven de meeste schade.
Er komen hier nu beelden van kust plaatsen waar het oog nog over heen zal gaan, maar al veel schade hebben en vooral heel hoog water. Verder veel stroomstoringen.
Hier flikkert de stroom nu ook steeds aan en uit vanaf 8 uur en hopelijk blijven we stroom houden.
De wind is hier nu zo'n 30 mile per uur en dat is aan de buitenkant van de storm.

Petra ik zou zeker oppassen en de radar in de gaten houden. Er waren ook tornado waarschuwingen vannacht.
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

@Petra/VS: hoe is het geregeld bij Katja en Kai op college? Want vooral Kai zich redelijk dicht bij de kust, toch?
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Staceybeesie schreef:Hang in there Color1. De regen zal bij jullie nog wel even aanhouden.

ze zeiden dat we regen zouden zien tot morgen vroeg.
Staceybeesie
Amerika-expert

Kan je wel de paarden schuur in de gaten houden nu het licht is?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer