Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GPS of kaart?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

GPS of kaart?

Bericht door Dieuwertje »

Dag allemaal!

Binnen een drietal weken zijn wij weg richting MIAMI! We gaan natuurlijk wel meer doen dan enkel relaxen en hebben een auto gehuurd. Het plan is sowieso om in de buurt van Miami te blijven en de dingen die daar de moeite zijn, te bezoeken. De enige "verre" uitstap is naar Key West. Is dit allemaal goed te doen met een eenvoudige kaart? Of toch beter een GPS?

Bedankt!

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: GPS of kaart?

Bericht door Rob »

Naar Key WEset ia maar 1 weg dat zou zelfs zonder kaart nog wel lukken :wink:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Kaart werkt prima naar Key West zou het een eitje moeten zijn... er gaat maar 1 weg. Als je kaart kan lezen is het simpel. Wegen gaan N-S en E-W en hebben nummers. GPS voor die ene route zou ik niet doen. Rand McNally heeft prima kaarten! Of Hallwag (als ik het goed heb) Je kunt ze ook daar bij een Wallmart ofzo kopen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij een verkeerde vraag. :wink: "Alleen kaart of ook GPS?" is, zeker in het algemeen, naar mijn bescheiden mening een betere vraag. Een GPS kan een handig hulpmiddel zijn, vooral in (grotere) plaatsen. Zonder kaart heb je echter geen overzicht en bovendien kan een GPS je weleens in de steek laten.

Fijne reis.
Groet,

Old Faithful
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Bedankt allemaal!

We gaan de GPS laten voor wat hij is en ons met kaarten behelpen.

Dieuwertje.
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Probleem kan zijn dat je toch weer toch weer terug moet te zien geraken in Miami (en naar je hotel). En dan kan GPS wel eens handig zijn.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Wij kochten een GPS (Magallan Roadmate), maar dat ding faalde op het belangrijkste moment, middenin San Francisco :D
Verder gaf hij continu aan dat we door de meest vreemde zandpaden moesten, omdat dat sneller zou zijn :-)
Het was sowieso al onze bedoeling om hem aan het eind van de vakantie terug te brengen, maar nu hadden we ook nog een goede reden. Uiteindelijk zelfs geld op dat ding verdiend ivm de koers :D
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Ik adviseer toch een GPS. Met name navigeren naar hotels of door drukke steden is dat wel een aanrader.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Flounder
Amerika-ontdekker

Bericht door Flounder »

Ik zit met hetzelfde dilemma. Nu heb ik navigatie op mijn mobiele telegoon. laat die nu gewoon werken in de USA.
Althans, de kaart zit er gewoon op! :D Hebben ze dezelfde sigarettenaanstekers als in europa in Amerika?
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Ja, daar zit geen verschil in...
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Frank1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank1969 »

Je kan met je ogen dicht naar Key West rijden. Wel een tip, houd je aan de snelheidslimiet ook al ligt die erg laag. Ik ben er een paar jaar geleden aangehouden omdat ik er 65 miles reed ipv de toegestane 45 en ik heb moeten lullen als brugman om er vanaf te komen met een officiële waarschuwing.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik zou niet in 'n stad kunnen rijden zonder gps, dus gps!
Kaartlezen buiten de steden zou me nog wel lukken, maar in drukker gebied waar je toch regelmatig 'n afslag moet hebben (en waar ook slechte buurten zitten die je liefst vermijdt) zou ik op de gps vertrouwen.
renejansen111
Amerikafan

Bericht door renejansen111 »

Wij hebben de laatste keer een GPS mee gehad naar USA. Perfect voor als je een hotel wilt hebben in de buurt. Kan je gelijk zien welke het is en hoever het is. Verder hebben we een globale kaart van USA mee. Zodra we een plaats in rijden gaan we altijd naar de dichtsbijzijnde visitor centre om daar een kaart te bemachtingen van de omgeving. Heb je gelijk een leuk aandenken aan waar je geweest bent en je hebt een kaart voor de omgeving.

Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik zou juist in een stad zoals Miami niet zonder GPS op pad willen. Zal je net zien dat je in een slechte buurt belandt en de weg kwijt raakt. :shock:
Afbeelding
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Ik zou zeggen beide. Kaart is makkelijk om richting te bepalen etc. maar GPS is zo verschrikkelijk makkelijk als je even naar een winkel of restaurant wil. Hiernaast geeft hij ook nog eens aan hoe lang je er over gaat doen, maar ook hoe de weg gaat verlopen, ik zo niet zonder meer willen. Het rijden is vele malen prettiger en ontspanner hierdoor. Maar... in Miami zijn er nogal wat fly-overs je moet dus heel goed blijven opletten, maar het geluk bij verkeerd rijden, is dat je zo weer op de juiste weg bent. Kaart blijft noodzakelijk.
renejansen111
Amerikafan

Bericht door renejansen111 »

guinevere schreef:Ik zou juist in een stad zoals Miami niet zonder GPS op pad willen. Zal je net zien dat je in een slechte buurt belandt en de weg kwijt raakt. :shock:
ja inderdaad dat is wel zo. Miami is t wel handig voor!
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Ik ga binnen 2 weken naar cape coral en ik vroeg me af of ik ter plaatse een cheape tomtom zou kunnen vinden.
Heb geprobeerd op amazon.com maar blijkbaar willen ze het toestel niet naar belgie versturen.

Ik heb wel een gewone kaart maar wat ben je daar dan mee als je een grote stad terecht komt. Een gps zou makkelijk zijn.
Ook op 2de hands sites lijkt het moeilijk te vinden.
jonker
Amerikafan

Bericht door jonker »

Jawel die kan je daar wel krijgen! Wij hebben er ook eentje gekocht en die was geloof ik 80 dollar.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

renejansen111 schreef:Ik zou juist in een stad zoals Miami niet zonder GPS op pad willen. Zal je net zien dat je in een slechte buurt belandt en de weg kwijt raakt. :shock:
Zit er in een TomTom een lijst met slechte buurten dan? En hoe weet je welke buurten slecht zijn? Wij hebben het in al onze reizen gered zonder TomTom, al kan ik me voorstellen dat het in steden wel handig is om een specifieke adres te vinden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer