Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane Nederland?
Douane Nederland?
Hallo allemaal(pas nieuw hier)
Heb even een vraag hoe het zit met de douane in nederland als je thuiskomt van een mooie week New York.
Mag je bijvoorbeeld dvd`s meenemen naar nederland??Of is dat strikt verboden omdat deze b.v. nog niet in nederland uit zijn?Krijg je dan een boete??of is dat niet zo??
Alvast bedankt
Heb even een vraag hoe het zit met de douane in nederland als je thuiskomt van een mooie week New York.
Mag je bijvoorbeeld dvd`s meenemen naar nederland??Of is dat strikt verboden omdat deze b.v. nog niet in nederland uit zijn?Krijg je dan een boete??of is dat niet zo??
Alvast bedankt
-
- Amerikakenner
Toen ik afgelopen zomervakantie terugkwam van een maand lang rondreizen door de Westerlijk staten van Amerika, werd mijn koffer helemaal niet gecontroleerd. Je kunt gemakkelijk dvd's meenemen hoor, geen probleem! Alleen houdt er wel rekening mee dat jouw dvd-speler hoogstwaarschijnlijk de Amerikaanse dvd's niet kan afspelen!!
-
- Amerikakenner
Gheghe nou wij hebben voor wel 500 euro (oke, dat is misschien wel beetje overdreven, maar wel véél meer dan 150 euro!) goederen ingevoerd, en geen invoerrechten betaald. Wel verspreid over 4 koffers, of maakt dat niets uit? Ze hebben aan ons niet gevraagd óf we wat gekocht hebben, dus al helemaal niet voor hoevéél we wat gekocht hebben.vana schreef:De koffer van mijn man wordt elke keer gecontroleerd (en hij ziet er echt niet uit als een crimineel), dus vertrouw er niet teveel op dat ze je er niet uitpikken.
Als je boven een bepaald bedrag ( ik geloof € 150) goederen invoert moet je invoerrechten betalen.
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Magnolia87 schreef:Gheghe nou wij hebben voor wel 500 euro (oke, dat is misschien wel beetje overdreven, maar wel véél meer dan 150 euro!) goederen ingevoerd, en geen invoerrechten betaald. Wel verspreid over 4 koffers, of maakt dat niets uit? Ze hebben aan ons niet gevraagd óf we wat gekocht hebben, dus al helemaal niet voor hoevéél we wat gekocht hebben.vana schreef:De koffer van mijn man wordt elke keer gecontroleerd (en hij ziet er echt niet uit als een crimineel), dus vertrouw er niet teveel op dat ze je er niet uitpikken.
Als je boven een bepaald bedrag ( ik geloof € 150) goederen invoert moet je invoerrechten betalen.
Marjon
Die € 175,00 is P/P

-
- Amerikakenner
Haha ooooh beter!! Komt helemaal goed deze zomer dan, aangezien ik nu weer ga, haha. Dvd's kan ik niet kopen (helaas, geen serie dvd-boxen voor mij!) omdat ik ze niet kan afspelen in mijn dvd-speler, maar kleding wel natuurlijk!! Ook zullen de nodige souveniertjes meegenomen worden en een aantal (toegestane) etenswaren. Moet lukken met 175 euro.Rob schreef:Magnolia87 schreef: Gheghe nou wij hebben voor wel 500 euro (oke, dat is misschien wel beetje overdreven, maar wel véél meer dan 150 euro!) goederen ingevoerd, en geen invoerrechten betaald. Wel verspreid over 4 koffers, of maakt dat niets uit? Ze hebben aan ons niet gevraagd óf we wat gekocht hebben, dus al helemaal niet voor hoevéél we wat gekocht hebben.
Die € 175,00 is P/P
Maar ze vragen niet altijd toch voor hoeveel spullen je invoerd? Dat is ons nl niet gevraagd bij terugkomst in Nederland.
En per persoon. Als je dus met 4 man gaat, dan kun je heel wat meenemen.Rob schreef:€ 175,00vana schreef:De koffer van mijn man wordt elke keer gecontroleerd (en hij ziet er echt niet uit als een crimineel), dus vertrouw er niet teveel op dat ze je er niet uitpikken.
Marjon
"I reject your reality, and substitute my own!"
zorg dat kleren die je invoert er 'gedragen' uitzien (geen tags, beetje gekreukeld) dan kan de douane nooit bewijzen dat ze nieuw zijn en kan je meer invoeren 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
Haha het scheelt dat ik vaak net-gekochte kleding altijd gelijk aantrek, haha! Maar inderdaad, ik haal altijd alle kaartjes eraf, en beetje gaan kreuken enzo, kunnen ze niks bewijzen nee! Je kunt net zo goed zeggen dat je dat een andere keer al gekocht hebt, weten zij veel! Ik spuit er ook een parfum of deo op, zodat het niet zo'n 'net nieuw' geur heeft!Clint schreef:zorg dat kleren die je invoert er 'gedragen' uitzien (geen tags, beetje gekreukeld) dan kan de douane nooit bewijzen dat ze nieuw zijn en kan je meer invoeren
Een tip trouwens als je kleren koopt:
- Haal alle kaartjes eraf.
- Was de nieuwe kleren 1 keer in een wasserette van het hotel ofzo.... Dan is die "nieuw" geur eraf en ruiken ze naar zeep.
- Gooi alle bonnetjes weg. Je gaat die broek of DVD toch niet meer ruilen.
Een tip voor electronica, en/of goederen waar je de bon van moet bewaren:
- Stuur de bonnetjes, garantiebewijzen, en andere documentatie (wellicht CD's etc) die je bij een nieuw apparaat krijgt in een envelop naar je zelf in Nederland. Als je een spiksplinternieuwe laptop of iPod koopt bijvoorbeeld, en je word toevallig gecontroleerd en je hebt al die papieren nog die je bij een nieuw apparaat krijgt, dan ben je het haasje. Als je alleen de laptop hebt en de kabel, en meer niet, dan issie al "gebruikt" natuurlijk en kun je em net zo goed in Nederland hebben gekocht.
- Mocht je ooit voor anderen iets kopen, zorg dan dat je van te voren aangeeft dat het MOGELIJK is dat je aangehouden word bij de douane. Helaas heeft een maat van me zijn vriendschap met een ander verloren doordat ie 2 iPods meenam naar Nederland voor 2 anderen en bij de douane dus werd aangehouden en een BTW aanslag kreeg van iets van 90 Euro per iPod waardoor het geheel zelfs iets duurder uitpakte dan in Nederland. Een van de vrienden betaalde zonder problemen de BTW aanslag voor de iPod, de andere vriend vond het belachelijk en gaf hem de schuld en weigerde te betalen. Niet echt prettig gegaan heb ik later begrepen.
- Haal alle kaartjes eraf.
- Was de nieuwe kleren 1 keer in een wasserette van het hotel ofzo.... Dan is die "nieuw" geur eraf en ruiken ze naar zeep.
- Gooi alle bonnetjes weg. Je gaat die broek of DVD toch niet meer ruilen.
Een tip voor electronica, en/of goederen waar je de bon van moet bewaren:
- Stuur de bonnetjes, garantiebewijzen, en andere documentatie (wellicht CD's etc) die je bij een nieuw apparaat krijgt in een envelop naar je zelf in Nederland. Als je een spiksplinternieuwe laptop of iPod koopt bijvoorbeeld, en je word toevallig gecontroleerd en je hebt al die papieren nog die je bij een nieuw apparaat krijgt, dan ben je het haasje. Als je alleen de laptop hebt en de kabel, en meer niet, dan issie al "gebruikt" natuurlijk en kun je em net zo goed in Nederland hebben gekocht.
- Mocht je ooit voor anderen iets kopen, zorg dan dat je van te voren aangeeft dat het MOGELIJK is dat je aangehouden word bij de douane. Helaas heeft een maat van me zijn vriendschap met een ander verloren doordat ie 2 iPods meenam naar Nederland voor 2 anderen en bij de douane dus werd aangehouden en een BTW aanslag kreeg van iets van 90 Euro per iPod waardoor het geheel zelfs iets duurder uitpakte dan in Nederland. Een van de vrienden betaalde zonder problemen de BTW aanslag voor de iPod, de andere vriend vond het belachelijk en gaf hem de schuld en weigerde te betalen. Niet echt prettig gegaan heb ik later begrepen.
"I reject your reality, and substitute my own!"
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Afgelopen oktober werd ik bij terugkomst "aangehouden". Men wilde graag even in mijn koffer en tas kijken.
Ik had best veel spullen gekocht: 2 sofwarepakketten, stuk of 7 DVD's, kleren, cadeautjes. Veel meer dan EUR 175,-. Ik had nergens de prijzen vanaf gehaald, behalve van de kleding omdat ik die al gedragen had. Men bekeek alles en ik mocht zo weer gaan.
Kortom, als je het niet te gek maakt, valt het reuze mee. Anders wordt het als je je koffer vol spijkerbroeken of DVD's hebt natuurlijk.
Roland

Ik had best veel spullen gekocht: 2 sofwarepakketten, stuk of 7 DVD's, kleren, cadeautjes. Veel meer dan EUR 175,-. Ik had nergens de prijzen vanaf gehaald, behalve van de kleding omdat ik die al gedragen had. Men bekeek alles en ik mocht zo weer gaan.

Kortom, als je het niet te gek maakt, valt het reuze mee. Anders wordt het als je je koffer vol spijkerbroeken of DVD's hebt natuurlijk.

Roland
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Grrr..... dit geldt niet als je iets opstuurt via UPSRob schreef:€ 175,00

Heb vorig jaar een zadeldeken van $45 opgestuurd naar NL. Het versturen kostte al $150 maar dat ter zijde.....echter, ik heb het pakketje nooit meer gezien omdat men bij aflevering wilde dat er 90 euro

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ehm...dan is dat voor mij heel lastig. Ik heb hier in de US een nieuwe notebook moeten kopen omdat mijn oude (Nederlandse) het hier begaf en ik er wel 1 nodig heb voor school. De mijne heeft dus wel een amerikaans stekkertje. Maar...hij is ook al een paar maanden in gebruik en gaat gewoon ook weer mee terug naar de US als ik terugga. Ik neem dus aan dat ze hier niet moeilijk over gaan doen.Rob schreef:Trappen ze niet in, er zit een ander stekkertje aan weet je nogmaartena schreef:Als je alleen de laptop hebt en de kabel, en meer niet, dan issie al "gebruikt" natuurlijk en kun je em net zo goed in Nederland hebben gekocht.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Het kan toch ook zijn dat je in de VS alleen een andere kabel hebt gekocht zodat ie daar wel te gebruiken is?houstonwehaveaproblem schreef:Ehm...dan is dat voor mij heel lastig. Ik heb hier in de US een nieuwe notebook moeten kopen omdat mijn oude (Nederlandse) het hier begaf en ik er wel 1 nodig heb voor school. De mijne heeft dus wel een amerikaans stekkertje. Maar...hij is ook al een paar maanden in gebruik en gaat gewoon ook weer mee terug naar de US als ik terugga. Ik neem dus aan dat ze hier niet moeilijk over gaan doen.Rob schreef: Trappen ze niet in, er zit een ander stekkertje aan weet je nog
is het mogelijk om een laptop die je in de US gekocht hebt op te sturen met de post of UPS of zo... zonder dat er invoer rechten zullen moeten betaald worden...? en hoeveel zou dit ongeveer kosten om die in belgië te krijgen...? ben namelijk van plan om een laptop te kopen... maar zou toch graag die winst in mijn pocket houden
...

- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou het niet met UPS vertsuren......zie mijn stukjereivax schreef:is het mogelijk om een laptop die je in de US gekocht hebt op te sturen met de post of UPS of zo... zonder dat er invoer rechten zullen moeten betaald worden...? en hoeveel zou dit ongeveer kosten om die in belgië te krijgen...? ben namelijk van plan om een laptop te kopen... maar zou toch graag die winst in mijn pocket houden![]()
...

[/quote]
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1344 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey