Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY bij slecht weer

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Re: NY bij slecht weer

Bericht door Laura2910 »

meyem schreef:Lauwchen heeft inderdaad nog niet door hoe ernstig de situatie is....als ik zaterdag zou vliegen, zou ik nu aan de telefoon hangen met de maatschappij om de vlucht uit te stellen...wat er gaat komen is geen kinderachtig buitje maar een heuse orkaan...de stad wordt nu al gedeeltelijk geëvacueerd en de metro gaat morgen om 12 uur potdicht....ik denk niet dat je vliegtuig morgen vertrekt, eerlijk gezegd.... :(
Hoe rot het inderdaad ook is en het zal ongetwijfeld vast ook wel geld kosten, zou ik het risico ook niet nemen en na het weekend pas vertrekken. Het zal een hoop geregel zijn (hotel moet je ook omboeken als dat kan), maar ik kan me niet voorstellen dat je het leuk zou vinden om daar dan te zitten. Mocht je daar morgen wel naartoe kunnen vliegen dan moet je nog naar je hotel zien te komen (zal iig niet per metro gaan denk ik), mocht dit buiten het evacuatiegebied liggen.
Veel succes in ieder geval!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Airlines en hotels doen hier niet moeilijk over. Broadway gaat ook potdicht dit weekend. Omboeken hoeft nu niet veel geld te kosten...
ik blijf natuurlijk net als iedereen hopen dat het niet het worst-case scenario gaat worden....
http://www.accuweather.com/video/166854 ... ers-an.asp
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Oh dat zou wel fijn zijn! Ik heb al wel mijn hotel een mailtje gestuurd met als ik dinsdag niet kan vertrekken maar b.v. 2/3 dagen later wel, of ik dan bij het hotel ook 2/3 dagen later kan aankomen en dan ook 2/3 dagen langer kan blijven. Heb helaas nog geen reactie terug.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

heb je zelf bij het hotel geboekt? dan is afzeggen absoluut geen probleem....maar of ze je probleemloos een paar dagen later kunnen plannen, dat is een tweede...
ze zullen wel overspoeld raken met mailtjes....Ik zou het hotel zelf pas maandag benaderen...nu is het toch koffiedik kijken...en ze zullen het vast druk genoeg hebben met de afzeggingen van dit weekend om zich nu al te druk te gaan maken over dinsdag, kan ik me zo voorstellen....
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Aan de andere kant, als je flexibel bent in je data, is het misschien geen gek plan om nu alles om te zetten naar een paar dagen verder in de week.....
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

meyem schreef:heb je zelf bij het hotel geboekt? dan is afzeggen absoluut geen probleem....maar of ze je probleemloos een paar dagen later kunnen plannen, dat is een tweede...
ze zullen wel overspoeld raken met mailtjes....Ik zou het hotel zelf pas maandag benaderen...nu is het toch koffiedik kijken...en ze zullen het vast druk genoeg hebben met de afzeggingen van dit weekend om zich nu al te druk te gaan maken over dinsdag, kan ik me zo voorstellen....
Ik heb niet zelf bij het hotel geboekt (Booking.com), bij dit hotel was gratis annuleren niet van toepassing helaas.
Ik ben in principe wel redelijk flexibel in het wisselen van data, maar als het vliegtuig gewoon vertrek dinsdag weet ik niet of ik kosteloos kan omboeken naar een paar dagen later bij KLM. Voor zover ik heb begrepen kan ik bij hun alleen kosteloos omboeken als ze niet vliegen.
En dan komt ook nog het hotel erbij (kan ik het bij hun omboeken). Daarom hoop ik dat het allemaal mee zal vallen want er komt zoveel geregel bij kijken :-(
Ik kan me goed voorstellen dat ze nu even afwachten met mailtjes beantwoorden die over volgende week gaan.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik vermoed dat je gratis kunt omboeken...ze hebben toch straks alle stoelen nodig voor mensen die dit weekend niet kunnen vertrekken....maar, dat weet je pas zeker als je hen gebeld hebt, natuurlijk....
En ook het hotel moet geen problemen opleveren...tenminste, het afzeggen niet....of ze de dagen er op plek hebben, dat weet je ook pas als je contact opneemt....
ik denk dat ik ook gewoon af zou wachten....en heeeeel hard duimen... :wink:
welk hotel heb je, trouwens?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Bij booking.com kun je zo je data wijzigen, krijg je vanzelf te zien of ze nog plek hebben....of was het pre-paid?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

meyem schreef:Ik vermoed dat je gratis kunt omboeken...ze hebben toch straks alle stoelen nodig voor mensen die dit weekend niet kunnen vertrekken....maar, dat weet je pas zeker als je hen gebeld hebt, natuurlijk....
En ook het hotel moet geen problemen opleveren...tenminste, het afzeggen niet....of ze de dagen er op plek hebben, dat weet je ook pas als je contact opneemt....
ik denk dat ik ook gewoon af zou wachten....en heeeeel hard duimen... :wink:
welk hotel heb je, trouwens?
Ik heb KLM al gebeld maar die kunnen nog niks zeggen omdat hun vluchten voor zover ik weet nog gewoon doorgaan. Daar zal ongetwijfeld morgen/overmorgen wel verandering in komen denk ik.
Met het hotel heb ik dus al contact opgenomen, dat is nog even afwachten.
En anders maar niet op vakantie.. :-p Dat van mij is maar een luxeprobleem, maar de mensen die in New York zelf wonen..

Ik logeer in The Benjamin.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

meyem schreef:Bij booking.com kun je zo je data wijzigen, krijg je vanzelf te zien of ze nog plek hebben....of was het pre-paid?
Ik heb de data al geprobeerd te wijzigen, maar ze geven aan vol te zitten voor 2 of 3 dagen later bij Booking.com.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Zeker weten? ik zit ook juist te kijken...hotel Benjamin, toch? die geeft nog wel plek voor 8 tot 11 september....maar goedkoop zijn ze niet.... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Klopt, maar wij hebben voor 10 dagen geboekt. Mochten wij dinsdag niet kunnen vertrekken en de eerst volgende dag zou bv donderdag zijn, dan willen wij ook vanaf dan 10 dagen blijven. Volgens mij zit het hotel dan vol. Hotel is vrij duur ja... Zou daarom ook erg zonde zijn van het geld :-(
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Ze hebben pas weer plek vanaf zondag 4 september tot dinsdag 13 september voor 10 dagen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

tja, ik begrijp die boekingen niet zo....als ik wat data uitprobeer, hebben ze wel plek vanaf bijvoorbeeld de 6e...voor die tijd zijn ze dus uitverkocht, maar dat is inclusief jullie boeking...maar je hebt al geprobeerd de data in je boeking te wijzigen, begrijp ik...? en dat lukte niet?
ik heb dat laatst ook bij een boeking geprobeerd, had ik via booking.com een hele goedkope prijs gekregen voor 6 nachten, later wilde ik dat verkorten naar 4 nachten, maar dat kon mooi niet voor dezelfde prijs....werden die 4 nachten net zo duur als de 6 eerst waren, ja, daaaag.....uiteindelijk wat anders geboekt.... :?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Het is idd allemaal vrij ingewikkeld. Ik heb de data geprobeerd te wijzigen naar 2 dagen later, hotel zat vol, ook bij 3 en 4 dagen later. Ik wacht nog het mailtje van het hotel zelf al. Is makkelijker dan via Booking vermoed ik.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

meyem schreef:Lauwchen heeft inderdaad nog niet door hoe ernstig de situatie is....als ik zaterdag zou vliegen, zou ik nu aan de telefoon hangen met de maatschappij om de vlucht uit te stellen...wat er gaat komen is geen kinderachtig buitje maar een heuse orkaan...de stad wordt nu al gedeeltelijk geëvacueerd en de metro gaat morgen om 12 uur potdicht....ik denk niet dat je vliegtuig morgen vertrekt, eerlijk gezegd.... :(
Nou, zeg dat wel. Het is historisch, dat er een verplichte evacuatie voor een weersevenement is in New York. Een tropische storm meegemaakt hebbend kan ik wel zeggen, dat je geen idee hebt, hoe zo'n storm is, tot hij over je heen raast!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Volgens mij zal de vlucht van Lauwchen wel omgeboekt zijn, vluchten voor vandaag en morgen zijn geannuleerd.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, ik ben benieuwd wanneer ze nu kan vliegen...?
Het weer voor na zondag ziet er een stuk beter uit...veel zon, hopelijk snel droog...
http://www.accuweather.com/video/166854 ... ers-an.asp
Wat Petra al zegt, zo'n storm kun je je vast niet voorstellen tot je er een hebt meegemaakt...ik kan me nog steeds niet voorstellen dat New York misschien gedeeltelijk onder water staat, straks.....surreëel
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ik zit nu in New York, in Manhattan op familiebezoek. Echt alles ligt nu plat: vliegvelden, openbaar vervoer, winkels, musea, parken verboden in te gaan, etc. Er zijn 370.000 bewoners geëvacueerd, met name in de lager gelegen delen aan het water. We zitten nu gewoon 24 uur binnen, met voldoende eten en drinken.

Probleem en gevaar zijn overstromingen en uitval van stroom. Met wat eraan komt, kan dat wel dagen duren, dat gebeurt hier wel vaker. En zonder stroom doe je niet zoveel: liften, metro's, vliegvelden, winkels, noem maar op. Het regent nu al verschrikkelijk, voorspelling voor morgen is gigantisch. Alle stroom gaat niet als bij ons door de grond, want dit is rotsbodem en gaat langs hoogspanningsleidingen. In Virginia zijn die door de storm (omgerekend windkracht 17 of zo) geknapt als luciferhoutjes, zitten een miljoen huishoudens zonder stroom... Nou ja, we zien wel, alle iPads, mobieltjes etc zijn opgeladen.

Groet,
Ferry
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sterkte, Ferry! Het is inderdaad nu erg hier in Virginia. Alle vluchten vanuit Washington zijn nu ook gecanceled. Nu hoor ik de wind ook flink om het huis razen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer