Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Re: Hurricane Irene

Bericht door Laura2910 »

Uhh ja dat weet ik, ik ga er ook vanuit dat ik nu geen reactie terug krijg..... Of ik het er nu op zet, of over 4 uur, ze zal het toch wel lezen?
Laatst gewijzigd door Rob op 28 aug 2011, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ook hier moet het pas later vandaag losbarsten, en dan trekt het zondagnacht via NH en ME richting Canada - dus we zijn er nog niet.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik hoop dat Petra nog slaapt, het is daar zes uur vroeger ;-)

Edit: oeps, dat had al iemand gezegd :mrgreen:
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Oh?? Dat wist ik niet... dan moet ik me nog maar iets beter voorbereiden op mn reis naar NY volgende week ;-)
Laatst gewijzigd door Rob op 28 aug 2011, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ben je gek joh, dat merk je vanzelf als je daar bent ;-)
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Haha! Oke! :-P
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

kaap koraal schreef: @Color1: Nou nou nou die hele 2 meter hek die is omgevallen die staat weer in 10 minuten rechtop. Paarden weer naar buiten.
En die halve tak, are you serious ?

De mensen die echte schade hebben/krijgen sterkte en god bless.

Sorry, maar vind ik toch wel een beetje ongepast. De foto is gemaakt midden in de storm.
Color01 kon duidelijk niet naar buiten, heeft paarden in de stal staan en heeft waarschijnlijk nu nog geen stroom?
Kan me voorstellen dat je dan wel baalt als je ziet dat je schutting om ligt en het oog van de storm nog over je heen moet komen. Hij kon vast ook niet zien wat de verdere schade is of zou worden.....

Inmiddels blijkt hier aan de kust dat het water uit de sound (water tussen het schier eiland en vaste land) verdwenen is. Heel raar gezicht. Zeker als je voorheen aan het water woonde....
Zie de link naar de foto hier onder.

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-661764

De foto's die hier staan zijn overigens wel apart om te zien. Het zijn de foto's die mensen zelf insturen van allerlei gebieden.

http://ireport.cnn.com/topics/646284
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar is, maar ja het is nog vroeg op de zondag daar.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik hoop dat iedereen er heelhuids uit komt, liefst met zo weinig mogelijk materiële schade als het even kan

@Color01, ik hoop dat je paarden relatief rustig zijn gebleven, want voor zo'n dieren is het natuurlijk ook geen pretje

waarom moeten de mensen altijd een competitie maken in geleden schade, hier was dat bij sommigen ook na het pukkelpopdrama, "ja maar, wij hebben ook schade hoor, wij hebben dit en dat...."
iedere schade die er is, is teveel
iedere schade die geleden wordt, zorgt voor kopbrekens
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

goed gezegd :thumbup:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

08:00 Brooklyn tijd. Net op. Op het erf achter de hoogbouw hier in Ditmas Park, wat takken afgerukt en een boom staat scheef. Maar voor zover te zien weinig schade. 1 dode in Connecticut wordt gezegd, door een brand waarschijnlijk veroorzaakt door een breuk in de elektriciteitslijnen.

Storm gaat nog wat door, maar het moet tegen 10:00 hier wel ongeveer gedaan zijn, zon rond 11 uur.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Net gehoord (8:20): in NY geen doden en/of zwaar gewonden. Wordt nog wel aangeraden om niet meteen naar buiten te gaan als de zon tevoorschijn is gekomen, bomen en takken kunnen nog altijd omvallen, wachten tot de storm echt geluwd is. Weg door Central Park staat onder, maar voor de rest weinig problemen. Hebben ook nog steeds stroom hier, waarschijnlijk omdat de kabels hier onder de grond liggen, natuurlijk veiliger dan de bovengrondse draden in veel plaatsen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Fijn zeg tot zover, gelukkig maar.

in de krant stond het wat heftiger gemeld trouwens

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7666/ork ... rene.dhtml
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij kijken op dit moment CNN en blijkbaar is de wind niet het grootste probleem, maar verwachten ze nog wel heel veel water in lower Manhataan.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Die dode surfer was overigens in Florida. Ik vraag me dus af of je kunt spreken van een 'slachtoffer van Irene', in dit geval...
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Door de storm zijn er rip-currents aan de kust. Men word hier gewaarschuwd voor de rip currents die je mee trekken de oceaan in. Surfers zijn er gek op, omdat de golven zo hoog.
Dus helaas wel...een slachtoffer van Irene die waarschuwingen letterlijk in de wind sloeg.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Fijn dat het allemaal redelijk lijkt te gaan, verder naar het zuiden. Afwachten maar wat er met al dat water gaat gebeuren. Wij hebben sinds gisteravond een lading tropische hoosbuien gehad, en de wind begint hier een beetje. Maar het moet hier pas later vandaag beginnen. In het westen van MA hadden ze een paar maanden geleden tornadoes die daar enorme schade hebben aangericht, en die arme mensen krijgen nu het oog van de hurricane.

Ik zit me al een poosje af te vragen hoe het met OscarG in Falmouth MA gaat?
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Hier is het vannacht meegevallen. Rond 1.30u werd ik wakker van de harde wind die voortdurend aanzwelde en dan weer afnam. Stroom heb ik nog (de electriciteits-leidingen lopen hier gelukkig ondergronds...dat scheelt echt). Buiten zijn alleen een paar takken van de bomen gewaaid, de bomen zelf hebben de storm gelukkig doorstaan, maar ik zag dat er in DC & omgeving de nodige bomen zijn omgegaan en tienduizenden mensen zonder stroom zitten.
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Hier in Maine is het nu ontzettend aan het regenen, onweren en het begint al steeds harder te waaien, we hebben voor de zekerheid mijn schoonouders voor later op de dag maar bij ons uitgenodigd, die wonen echt midden tussen de bomen en zelfs met een flinke storm gaat er daar regelmatig een boom tegen de vlakte. Wij wonen ook wel tussen de bomen (Is in Maine moeilijk een plek te vinden waar je NIET tussen de bomen zit :wink: ) maar bij ons staan ze dan net weer buiten het bereik van het huis, mocht er 1 vallen. We gaan er al bijna van uit dat we straks zonder stroom komen te zitten, hier in rural Maine waar wij wonen is dat bij het minste stormpje al het geval dus de flessen water staan gevuld en de batterijen van laptop e.d. zijn opgeladen.
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hier in Manhattan midtown is het goed meegevallen. Wat takken op de grond en veel,heel veel regen. Maar we zyn ok. Evengoed kan je nog niet buiten door de tropische regen.

Overigens wil ik wel zeggen dat alles heel goed georganiseerd was en er een golf van solidariteit is.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer